Lenovo laajentaa tyylikästä ThinkBook-portfoliotaan uusilla yrityskäyttöön suunnitelluilla malleilla

Uudet Intel®- tai AMD-prosessoreilla varustetut ThinkBook-kannettavat tarjoavat laajemman valikoiman pk-asiakkaille 13, 14 ja 15 tuuman näytöillä, mukaan lukien aivan uusi 2-in-1 Yoga -malli. ThinkVision T27hv-20 -näytössä puolestaan yhdistyvät huippumuotoilu, parannetut yhdessätyöskentelytoiminnot ja intuitiivinen ThinkColor-ohjelmistoratkaisu joko kotikonttorille tai työpaikalle.

Lenovo lanseeraa tänään toistaiseksi laajimman ThinkBook-uutuusmallistonsa. Se on suunniteltu tehostamaan modernia työntekoa näinä aikoina, jolloin ihmiset hoitavat asioita yhä enemmän kotoa käsin. Mallistossa on kuusi uutta kannettavaa, jotka palvelevat tämän hetken “work-from-anywhere”-kulttuuria. Uutuuskannettavilla on persoonallinen ulkomuoto, tyylikäs kaksisävyinen kansi sekä erittäin kapeat näyttökehykset, jotka tuovat lisää immersiivisyyttä käyttökokemukseen.

ThinkBook 15 Gen 2 i briljeeraa nopeudellaan ja tuottavuudellaan 11. sukupolven Intel® Core™ -prosessorin, Intel® Iris® Xe -grafiikan1, Thunderbolt™ 4:n sekä joustavien tallennustilavaihtoehtojen ansiosta. Ensimmäistä kertaa kannettavassa2 ovat käyttövalmiina myös sisäänrakennetut langattomat kuulokkeet. ThinkBook 13s Gen 2 i QHD -näytöllä on helposti mukana kulkeva ja erittäin tehokas kannettava Intel Evo™ -alustalla2. ThinkBook 14s Yoga I puolestaan on ensimmäinen 2-in-1 ThinkBook -malli, joka mukautuu käyttötarkoituksesta ja tilasta toiseen.

Lenovo julkistaa myös ThinkVision T27hv-20 USB-C® Hub -näytön innovatiivisella Lenovo Display Control Center – ThinkColor -ohjelmistolla. 27-tuumainen uutuusnäyttö on suunniteltu nykyajan hybridimalliseen työntekoon sisältäen 1080p IR/RGB-webbikameran, melunvaimennusmikrofonin ja sisäänrakennetut kaiuttimet, jotka helpottavat etäkokouksien hallinnointia ja niihin osallistumista. Smart Guard -ominaisuus puolestaan sumentaa näytön heti, kun käyttäjä siirtyy pois tai joku yrittää kurkistaa käyttäjän olkapään yli. Smart Energy -toiminto sammuttaa näytön, kun se havaitsee käyttäjän poistuneen näytön äärestä, mikä sekä säästää virtaa että suojaa tärkeitä tietoja.
Lenovo suunnittelee tuotteet erilaisten käyttäjien tarpeita kuunnellen, mutta samalla yhtenäinen älykäs lähestymistapa pätee kaikkiin. Viimeistellyt laitteet nousevat uudelle tasolle intuitiivisten software-ratkaisujen ansiosta. Näin käyttäjät voivat hallita monimutkaisiakin näyttöasetuksia sekä yhdistää useamman näytön ikkunaohjauksen avulla. It-hallinto puolestaan voi helposti käsitellä toimintoja etäyhteyksien avulla. Lenovo Display Control Center -ohjelmistoalustalle on kehitetty kaksi erilaiseen käyttöön tarkoitettua versiota: ThinkColor yrityksille ja Lenovo Artery kotikäyttöön.

Tulevaisuudessa pk-yritysten kannattaa panostaa etätyön mahdollisuuksiin

Kun liiketoimintamallit kehittyvät ja tekevät etätyön entistä joustavammin mahdolliseksi, pk-yritysten on sopeuduttava nopeasti trendiin säilyttääkseen viehätysvoimansa työnantajina.

Intermedian ja Sapio Researchin pienille ja keskisuurille yrityksille tekemä kysely osoittaa, että yli puolet pk-yrityksistä todennäköisesti parantaa työntekijöidensä etätyömahdollisuuksia pitkällä aikavälillä. Odotukset ja vaatimukset työvälineitä kohtaan ovat suuremmat kuin koskaan. ThinkBook-sarja tarjoaa valikoiman moderneja yrityskannettavia, joiden käyttö on intuitiivista ja jotka mahdollistavat tehokkaan yhteistyön eri käyttäjien, kollegoiden ja liikekumppaneiden kesken.

Uuden malliston kärkituotteita ovat muun muassa: ThinkBook 13s Gen 2 i:

• Intelin kanssa kehitetty ThinkBook 13s Gen 2 i (lisävarusteena WQXGA-näyttö) on testattu täyttämään Intel Evo™ -alustan vaatimukset laiteominaisuuksiltaan. Niistä merkittäviä ovat reagointinopeus, välitön käynnistyminen, pitkä akunkesto sekä pikalataus2, mikä tekee siitä poikkeuksellisen kannettavan työkäyttöön.
  • Thunderbolt™ 4, valinnainen PCIe Gen 4 -muisti ja pitkä akunkesto3 pitävät huolen työnteon sujuvuudesta läpi päivän.
  • Korkearesoluutioinen 13.3 tuuman näyttö 16:10-suhteella on saatavilla myös kosketusominaisuuksilla.
  • Etäkokouksia parannetaan älykkäiden äänitoimintojen avulla. Laitteessa on mikrofonit, jotka voivat vaihtaa kolmen äänitilan välillä: yksityisen, jaetun ja ympäristöäänen. Tämä ominaisuus helpottaa etäkokouksien pitämistä missä tahansa tilassa kotitoimistosta kahviloihin.

ThinkBook 14s Yoga i:

• Laitteen kanssa on synkronoitu Smart Pen -toiminto. Kun kynä otetaan käyttöön standby-tilasta, muistiinpanosovellus avautuu automaattisesti. Lisäksi käyttäjän kirjautuessa Windows 10:een, Windows Ink -pikanäppäimet ovat valmiita heti kynän kanssa.
  • 11th Gen Intel Core -prosessorien suorituskyky ja monipuolinen Yoga-muotoilu yhdessä tuovat tehokkuutta tilanteeseen kuin tilanteeseen. Thunderbolt™ 4 sekä USB-C-portit virtaviivaistavat yhteyksiä erittäin nopeiden oheislaitteiden ja näyttöjen välillä.
  • 14s Yoga tulee kauppoihin klassisena ThinkBook-mineraaliharmaana, mutta saatavilla on rajoitettu erä erittäin eleganttia Abyss Blue -versiota.

ThinkBook 15 Gen 2 i:

• Langattomat ThinkBook-nappikuulokkeet tuovat yrityskäyttöön kokonaan uusia äänimahdollisuusia2. Kuulokkeita säilytetään koneessa, ja ne latautuvat automaattisesti. Kun kuulokkeet otetaan pois säilytyskotelostaan, ne yhdistävät koneen ääneen. Mykistäminen tai mykistyksen poistaminen puhelun aikana on helppoa: kaksoisnapautus riittää. Kuulokkeissa on kaksi mikrofonia ja ympäristöäänet poissulkeva melunvaimennus, mikä tekee etäkokouksista entistäkin vaivattomampia.
  • Joustavat tallennusvaihtoehdot: kiintolevyasema (HDD) ja SSD-asema tai kaksois-SSD-yhdistelmä.
  • Modern Standby -ominaisuus pitää koneen aina valmiina käyttäjäänsä varten ja esimerkiksi sähköpostit latautuvat jopa kannen ollessa kiinni.5
  • Etäpäivä ja tarvetta käyttäjätuelle? Teknisen tuen pikanäppäin auttaa yhdistämään Lenovon tukeen yhdellä klikkauksella. Sitä kautta tuki saa heti laitteen tiedot, kuten sarjanumeron, nopean avun takaamiseksi.

Lenovo julkistaa myös laajan ThinkBook-malliston 11. sukupolven Intel Core- tai AMD Ryzen 4000 -sarjan prosessoreilla, sekä päivitetyn pk-yritykselle suunnitellun ThinkPad E -sarjan sisältäen:

• ThinkBook 15p i: erittäin suorituskykyinen kannettava NVIDIA® GTX 1650Ti -graafikalla sekä X-Rite Pantone -sertifioidulla näytöllä.
  • ThinkBook 15 Gen 2 AMD: AMD Ryzen™ 4000 -sarjan mobiiliprosessorilla varustettu kannettava.
  • ThinkBook 14 Gen 2: Intel- tai AMD-prosessorilla varustettu 14-tuumainen kannettava
  • ThinkBook 14s Gen 2: Intel- tai AMD-prosessorilla varustettu ohut ja kevyt 14-tuumainen kannettava, joka on saatavilla valikoiduilla markkina-alueilla.
  • ThinkBook 13s Gen 2 AMD: keveä yrityskäyttöön tarkoitettu kannettava AMD Ryzen™ 4000 -sarjan mobiiliprosessorilla.
  • ThinkPad E14 sekä E15 Gen 2: kannettava 11. sukupolven Intel Core -prosessorilla sekä klassisilla ThinkPad-toiminnoilla.

Tuotetiedot ja kuvamateriaalia >>

Teknologia joustavan työelämän aikakaudellaYksilön ja yhteistyön tuottavuus kohtaavat näinä aikoina ennennäkemättömiä haasteita, mutta yritykset voivat hyötyä ketteryyden eduista varmistamalla, että työntekijöillä on käytettävissään oikeat ja ajantasaiset tekniset laitteet työpisteellään, sekä kotona että toimistolla. Siisti työpöytä luo tehokkuuden ja hyvinvoinnin tunnetta. Ensiluokkainen, etäyhteyksiä silmällä pitäen optimoitu näyttö parantaa tehokkuutta entisestään.

Uusi ThinkVision T27hv-20 on 27-tuumainen näyttö, joka on suunniteltu erityisesti helpottamaan työarkea. Yksikaapelisen USB-C-yhteyden lisäksi näyttö on optimoitu useamman ihmisen ryhmäpuheluille ja videokokouksille. Näyttö on asennettu ergonomiselle nostettavalle, kallistettavalle sekä käännettävälle jalustalle. Siinä on myös säädettävä 1080p:n IRRGB-kamera, jossa on myös suljin yksityisyyden ja kameran suojaamiseksi. Kaksi kameramekanismiin sisältyvää, hälyä vaimentavaa mikrofonia mahdollistavat selkeän äänen ja integroidut kaiuttimet tekevät audiokokemuksesta immersiivisemmän. Yksityisyyden korostamiseksi näyttö sisältää ääniliitännän ja käytännöllisen kuulokekoukun, joka osaltaan helpottaa työpöydän siistinä pitämistä.

ThinkVision T27hv-20 -näytön avainominaisuuksia:

• 27-tuumainen näyttö 2560 x 1440 -resoluutiolla ja tyylikkäällä, kolmelta sivulta lähes reunuksettomalla kehyksellä.
  • Sisään rakennettu 1080p IRRGB -webbikamera, mikrofonit ja kaiuttimet helppoja videopuheluja varten.
  • Yhden kaapelin USB-C Hub -liitäntä sisältää data-, video- ja Ethernet-kytkennät jopa 90W asti. Hubissa on myös neljä USB 3.2 Gen1 -porttia yhteensopivien ulkoisten laitteiden suoraa liittämistä varten.
  • Smart Traffic Light -toiminto varoittaa kollegoita tai perheenjäseniä siitä, että käyttäjä on sillä hetkellä varattuna puhelussa tai videopalaverissa.
  • TÜV Rheinland Eye Comfort-ominaisuus ja Eyesafe®-sertifikaatti varmistavat, että näyttöä käyttävän silmät eivät rasitu liikaa. Lisäksi näytössä on Natural Low Blue Light -ominaisuus.
  • Lenovo Display Control Center – ThinkColor helpottaa asetusten hallintaa ja hienosäätöä, saumatonta työskentelyä sekä it-osaston etähallintamahdollisuuksia.

Tuotetiedot ja kuvamateriaalia >>

Lainaus:

“Nykyajan moderni työntekijä on perillä teknologiasta ja haluaa saada aikaan enemmän ja nopeammin. Pk-yritysten on annettava työntekijöille mahdollisuus tehokkaaseen työntekoon myös haastavina aikoina investoimalla älykkääseen teknologiaan ja toimintoihin, jotka vauhdittavat yritysten kasvua”, sanoo Lenovo Global SMB:n varajohtaja Eric Yu.

"ThinkBook ja ThinkVision tarjoavat tehokkaan yhdistelmän suorituskykyä ja tyyliä, mutta niissä korostuvat myös yhteistyö sekä parannetut tietoturvaominaisuudet. Niiden ansiosta käyttäjien työteho ei ole riippuvainen sijainnista.”

Hinnat ja saatavuus6:

Intel-mallit:
ThinkBook 15 Gen 2 i on saatavilla lokakuussa 2020, hinta alkaen 569 dollaria.
ThinkBook 13s Gen 2 i on saatavilla lokakuussa 2020, hinta alkaen 629 dollaria.
ThinkBook 14s Yoga on saatavilla marraskuussa 2020, hinta alkaen 679 dollaria.
ThinkBook 15p i on saatavilla lokakuussa 2020, hinta alkaen 939 dollaria.
ThinkBook 14 Gen 2 i on saatavilla lokakuussa 2020, hinta alkaen 569 dollaria.
ThinkPad E14 Gen 2 on saatavilla marraskuussa 2020, hinta alkaen 699 dollaria.
ThinkPad E15 Gen 2 on saatavilla marraskuussa 2020, hinta alkaen 699 dollaria.

AMD-mallit:
ThinkBook 15 Gen 2 AMD on saatavilla lokakuussa 2020, hinta alkaen 549 dollaria.
ThinkBook 14 Gen 2 AMD on saatavilla lokakuussa 2020, hinta alkaen 549 dollaria.
ThinkBook 13s Gen 2 AMD on saatavilla lokakuussa 2020, hinta alkaen 729 dollaria.
ThinkVision:
ThinkVision T27hv-20 on saatavilla joulukuussa 2020 hintaan 549 dollaria.

Lisätietoja: http://www.lenovo.com/think/

Hanna Schneider
Viestintätoimisto Manifesto
+358 (0)40 93 48 121

hanna.schneider@manifesto.fi

Lenovo
Lenovo on 50 miljardin Yhdysvaltain dollarin kokoinen globaali yritys, jolla on 63 000 työntekijää ja joka toimii 180 markkinoilla ympäri maailman. Lenovon rohkea visio on tarjota kaikille älykkäämpää teknologiaa. Kehitämme maailmaa muuttavia teknologioita, jotka rakentavat osallistavampaa, luotettavampaa ja kestävämpää digitaalista yhteiskuntaa. Suunnittelemalla ja rakentamalla maailman kattavimman älylaitteiden tuotevalikoiman olemme myös johtamassa älykästä transformaatiota. Pyrimme luomaan parempia kokemuksia ja mahdollisuuksia miljoonille asiakkaille ympäri maailman. Lisätietoja Lenovosta: https://www.lenovo.com/fi/fi/about. Seuraa meitä: LinkedIn, FacebookTwitterYouTubeInstagramWeibo.

1. Lähde: Intel. Suorituskyvyn tulokset perustuvat kokoonpanoissa näytettyinä päivämäärinä suoritettuihin testeihin, eivätkä ne välttämättä näytä kaikkia julkisesti saatavilla olevia päivityksiä. Katso määritystiedot osoitteesta www.intel.com/11thgenmobile.
  2. Perustuu Lenovon kesäkuussa 2020 tekemään tutkimukseen tietokoneista, joita suurimmat PC-valmistajat myyvät yli miljoona yksikköä maailmanlaajuisesti vuosittain.
  3. Lähde: Intel. Alan vertailuarvon ja edustavien käyttöoppaiden mittaus ja 11. sukupolven Intel® Core ™ i7 -prosessorien testaus ja ainutlaatuiset ominaisuudet, jotka on kehitetty osana Intelin kattavaa kannettavien tietokoneiden Project Athena -innovaatio-ohjelmaa, testattiin, mitattiin ja varmennettiin premium-määritysten ja avainominaisuuksien mukaan. Lisätietoja suorituskyvystä ja vertailutuloksista on osoitteessa http://www.intel.com/Evo
  4. Akun kesto vaihtelee ja riippuu useista tekijöistä, kuten tuotteen kokoonpanosta ja käytöstä, ohjelmistosta, käyttöolosuhteista, langattomasta toiminnasta, virranhallinta-asetuksista, näytön kirkkaudesta ja muista tekijöistä.
  5. Modern Standby saatavilla vain SSD-malleissa.
  6. Hinnat eivät sisällä veroja, toimituskuluja tai valinnaisia ominaisuuksia ja voivat muuttua ilman erillistä ilmoitusta; muita ehtoja sovelletaan. Jälleenmyyjän hinnat voivat vaihdella. Päivämäärät voivat vaihdella maantieteellisesti, ja tuotteita voi olla saatavilla vain tietyillä markkinoilla. Kaikki tarjoukset saatavuuden mukaan. Lenovo pidättää oikeuden muuttaa tuotetarjontaa, ominaisuuksia ja teknisiä tietoja milloin tahansa ilman erillistä ilmoitusta.

LENOVO, YOGA, THINKBOOK, THINKVISION ja THINKPAD ovat Lenovon tavaramerkkejä. Intel, Intel Core, Intel EVO, Intel Iris ja Thunderbolt ovat Intel Corporationin tai sen tytäryhtiöiden tavaramerkkejä Yhdysvalloissa ja / tai muissa maissa. AMD ja RYZEN ovat Advanced Micro Devices, Inc: n tavaramerkkejä. NVIDIA on NVIDIA Corporationin tavaramerkki. TÜV on TÜV Rheinland Groupin rekisteröity tavaramerkki. EYESAFE on Healthe LLC: n rekisteröity tavaramerkki. WINDOWS on Microsoft Corporationin tavaramerkki. USB Type-C® ja USB-C® ovat USB Implementers Forumin rekisteröityjä tavaramerkkejä. Kaikki muut tavaramerkit ovat omistajiensa omaisuutta. ©2020, Lenovo Group Limited.