Lenovo Tech World -suurtapahtuma järjestetään tänä vuonna virtuaalisena - pääteemana älykkäämpi tulevaisuus

Lenovon teknologisiin innovaatioihin keskittyvä Tech World -tapahtuma järjestetään tänä vuonna ensimmäistä kertaa kaikille avoimena virtuaalitapahtumana 28.–29.10.2020. Tapahtumassa Lenovon johtajat ja partnerit kertovat, miltä älykkäämpi tulevaisuus näyttää. Fokuksessa ovat koronapandemian aikaansaamat muutokset niin työhön, opintoihin kuin vapaa-aikaan.

Laadukas teknologia lisää työntekijöiden tyytyväisyyttä

Etätyön yleistyminen on korostanut työntekijöiden käytettävissä olevan teknologian tärkeyttä. Lenovon ja Intelin teettämän tutkimuksen mukaan tekniikan päivittäminen voi parantaa työn tuottavuutta, työntekijöiden sitoutuneisuutta sekä asiakastyytyväisyyttä.

Tutkimukseen osallistuneista it-johtajista lähes 60% vastasi, että parantamalla työntekijöiden tyytyväisyyttä teknologiaan parannetaan työntekijäkokemusta merkittävästi. Erityisen suuri merkitys on työntekijöiden käytettävissä olevilla tietokoneilla. Sen vuoksi it-johtajat aikovat lähes kaksinkertaistaa työntekijäkokemukseen kohdistuvat investoinnit seuraavien kahden vuoden aikana.

Tutkimus koostui yhdeksästä it-päättäjien haastattelusta sekä kahdesta verkkokyselystä, joista ensimmäiseen osallistui 1014 it-päättäjää ja toiseen 1845 kokopäiväistä työntekijää. Tutkimuksen toteutti konsulttiyhtiö Forrester Consulting. Lue lisää tutkimuksesta >>

Seuraavaksi investoidaan älykkäämpään tulevaisuuteen

Tämän vuoden nopeutetun digiloikan ensimmäinen askel oli varmistaa, että organisaatioilla ja työntekijöillä on vaadittavat välineet etätöiden tekemiseen. Seuraavaan askeleeseen kuuluvat investoinnit älykkäämpään tulevaisuuteen.

Datan määrä organisaatioissa kasvaa eksponentiaalisesti, jolloin organisaation kyvystä käsitellä ja hyödyntää dataa muodostuu tärkeä kilpailuetu. Moderni liiketoimintatiedon hallinta ja analytiikka tapahtuvat reaaliajassa ja päätöksenteko millisekunneissa. Pilvipalvelut, reunalaskenta ja uudet teknologiainnovaatiot auttavat yrityksiä tekemään enemmän datallaan ja tuottamaan sen avulla tulosta.

Aiheesta lisää Lenovon Tech World -virtuaalitapahtumassa ja Xperience-uutishuoneessa >>

Tech World -tapahtumassa esillä alan uusimmat innovaatiot

Lenovon Tech World -tapahtumassa esitellään alan uusimpia innovaatioita, laitteita ja palveluita, jotka tekevät etä- ja hybridityöskentelystä entistä sujuvampaa. Näitä ovat muun muassa maailman ensimmäinen, moneen eri muotoon taittuva tietokone ThinkPad X1 Fold ja maailman ensimmäinen 5g-tietokone Lenovo Yoga 5G.

Uusien työskentelymallien myötä it-henkilöstö tarvitsee älykkäämpiä palveluita työnsä tueksi. Esimerkiksi ThinkShield-tarjonta takaa organisaation tietoturvan ja Lenovo Device Intelligence -palvelu helpottaa henkilöstön pc-kaluston hallinnointia.

Toimistolla käyntiä korona-aikana helpotetaan esineiden internetin avulla. Lenovon ThinkIoT-toiminnot mahdollistavat työntekijöiden lämpötilan mittaamisen ja itsestään avautuvien sisäänkäyntien kehittämisen.

Näiden lisäksi Tech World -tapahtumassa kerrotaan, kuinka Lenovon tuotteet ja palvelut ovat auttaneet etäkoulun ja etälääkärinvastaanottojen kehityksessä. Lue aiheesta lisää >>

Osallistu Tech Word -virtuaalitapahtumaan tästä >>

Hanna Schneider
Viestintätoimisto Manifesto
hanna.schneider@manifesto.fi

Lenovo

Lenovo on 50 miljardin Yhdysvaltain dollarin kokoinen globaali yritys, jolla on 63 000 työntekijää ja joka toimii 180 markkinoilla ympäri maailman. Lenovon rohkea visio on tarjota kaikille älykkäämpää teknologiaa. Kehitämme maailmaa muuttavia teknologioita, jotka rakentavat osallistavampaa, luotettavampaa ja kestävämpää digitaalista yhteiskuntaa. Suunnittelemalla ja rakentamalla maailman kattavimman älylaitteiden tuotevalikoiman olemme myös johtamassa älykästä transformaatiota. Pyrimme luomaan parempia kokemuksia ja mahdollisuuksia miljoonille asiakkaille ympäri maailman. Lisätietoja Lenovosta: https://www.lenovo.com/fi/fi/about. Seuraa meitä: LinkedIn, FacebookTwitterYouTubeInstagramWeibo.