Lenovolla muita toimialoja kunnianhimoisemmat ympäristötavoitteet: tavoitteena max 1,5 asteen maapallon lämpötilan nousu

Lenovon tavoitteena on toiminnallaan rajoittaa omalta osaltaan maapallon lämpötilan nousu 1,5 celsiusasteeseen vuoteen 2030 mennessä. Tavoite on kansainvälisen Science Based Targets initiative (SBTi) -ohjelman tavoitetta kunnianhimoisempi, joka on 2 celsiusastetta.

Yhtiön tähänastiset toimet, tulevaisuuden suunnitelmat sekä vuodelle 2030 asetetut ympäristötavoitteet löytyvät 2.9.2020 julkaistusta Environmental, Social and Governance (ESG) -raportista.

Lenovo sitoutuu vähentämään vuoteen 2030 mennessä 50 prosentilla kasvihuonekaasupäästöjä, jotka syntyvät suoraan organisaation toiminnasta tai välillisesti sen ostamasta ja käyttämästä sähköstä. Lisäksi Lenovo vähentää 25 prosentilla kasvihuonekaasupäästöjä, jotka syntyvät välillisesti sen toiminnasta.

Uudet tavoitteet ovat jatkumo vanhoille vuoden 2010 tavoitteille, joiden ansiosta Lenovo vähensi suoria ja välillisesti energian käytöstä syntyviä kasvihuonekaasupäästöjä 92 prosentilla. Tämä oli 40 prosenttia alkuperäisiä tavoitteita enemmän.

”Kaltaistemme globaalien yritysten on toimittava nopeasti, sillä maailma tarvitsee todellisia ympäristötoimia. Siksi asetamme kunnianhimoisemmat tulevaisuuden tavoitteet kuin koskaan ennen, jotta voimme rakentaa paremman tulevaisuuden. Jatkossa ihmiset ympäri maailman voivat hyödyntää älykkäämpää teknologiaa”, Lenovon pääjohtaja Yang Yuanqing sanoo.

Lisää Lenovon ESG – Environmental, Social, Governance -vastuullisuusraportista: https://investor.lenovo.com/en/sustainability/sustainability_reports.php

Alkuperäinen englanninkielinen tiedote: https://news.lenovo.com/pressroom/press-releases/new-ambitious-science-based-esg-targets-10-year-sustainability-milestones/

Lenovo on 50 miljardin Yhdysvaltain dollarin kokoinen globaali yritys, jolla on 63 000 työntekijää ja joka toimii 180 markkinoilla ympäri maailman. Lenovon rohkea visio on tarjota kaikille älykkäämpää teknologiaa. Kehitämme maailmaa muuttavia teknologioita, jotka rakentavat osallistavampaa, luotettavampaa ja kestävämpää digitaalista yhteiskuntaa. Suunnittelemalla ja rakentamalla maailman kattavimman älylaitteiden tuotevalikoiman olemme myös johtamassa älykästä transformaatiota. Pyrimme luomaan parempia kokemuksia ja mahdollisuuksia miljoonille asiakkaille ympäri maailman. Lisätietoja Lenovosta: https://www.lenovo.com/fi/fi/about. Seuraa meitä:  LinkedIn, Facebook, Twitter, YouTube, Instagram, Weibo.