Lenovon palvelu kompensoi Think-tietokoneen koko elinkaarenaikaiset päästöt – Kerätyt varat ohjataan YK:n valvomiin ympäristöhankkeisiin

• Lenovon uuden CO2 Offset Services -palvelun avulla asiakkaat voivat ostohetkellä kompensoida Think-tietokoneen hiilijalanjäljen
  • Kerätyt varat ohjataan ClimeCon ja YK:n valvomiin ympäristöprojekteihin eri puolilla maailmaa
  • Palvelu on saatavilla kaikille Lenovo Think -tuotteille

Lenovo julkisti tänään uuden globaalin CO2 Offset Services -palvelun, jonka avulla asiakkaat voivat Think-tuotteen ostohetkellä kompensoida tuotteen elinaikaiset hiilidioksidipäästöt. Kompensaatio huomioi yksittäisen laitteen valmistuksesta ja kuljetuksesta sekä arviolta viiden vuoden käytöstä syntyvät päästöt. Näin palvelu tekee jokaisen tuotteen ympäristövaikutuksen läpinäkyväksi ja helposti ymmärrettäväksi.

Kompensaatio suunnataan asiakkaan valitsemaan ClimeCon ja YK:n hyväksymään ympäristöhankkeeseen. Todistuksena hiilidioksidipäästöjen kompensoinnista asiakas saa Think-tuotteen ostohetkellä sertifikaatin, jonka sarjanumero osoittaa, minkä suuruinen ja mihin hankkeeseen päästökompensaatio on suunnattu.

Palvelun kokeilu aloitettiin Pohjoismaissa helmikuussa 2020. Tähän mennessä Lenovon asiakkaat ovat korvanneet yhteensä 26 000 tonnia eli 1,7 miljoonan kilometrin lentomatkaa vastaavat hiilidioksidipäästöt. Nyt palvelu otetaan maailmanlaajuisesti käyttöön Euroopan, Lähi-Idän, Afrikan, Aasian ja Tyynenmeren alueella sekä Pohjois-Amerikassa.

Lenovon CO2 Offset Services -palvelu auttaa tekemään IT-alasta kestävämpää, sillä sen kautta yritysasiakkaat voivat helposti ja suoraviivaisesti kompensoida tuotteen elinkaarenaikaiset päästöt ja osallistua haluttuihin ympäristöhankkeisiin.

"Epätavallista on pikemminkin mikro- kuin makrokäytäntömme. Olemme selvittäneet tarkat luvut ja voimme luottavaisin mielin osoittaa, millainen hiilijalanjälki ostamallasi tuotteella on. Tämän jälkeen voit yksinkertaisesti korvata tämän tuotteen ostohetkellä”, sanoo Thilo Bayerlander, Lenovon palvelumyynninjohtaja EMEA-alueella.

”Tämä on itse asiassa yksi ensimmäisistä kerroista, jolloin voit selkeästi yhdistää ostoksesi metriseen tonniin ja siten kompensoida sen. Uskomme, että olemme ensimmäinen yritys IT-alalla, joka tekee kompensaation konkreettiseksi asiakkaillemme tavalla, joka yhdistää syyn ja seurauksen suoraan toisiinsa", hän jatkaa.

CO2 Offset Services -palvelu on vain yksi tapa, joilla Lenovon yritysasiakkaat voivat vähentää hankintojensa päästövaikutuksia. Osana laajempaa vihreää tarjontaa Lenovo työskentelee yhdessä saksalaisen LVM Versicherung -vakuutusyhtiön kanssa ja on toimittanut 4000 uutta vaihdettavaa ThinkPad X1 Yoga -kannettavaa sekä 4500 ThinkVision P27h-20 -näyttöä, joilta kaikilta löytyy sertifikaatti hiilijalanjäljen kompensaatiosta. Lisäksi LVM:n tilaukset toimitetaan Kiinasta junalla eikä lentokoneella, mikä vähentää merkittävästi kuljetuksesta aiheutuvia päästöjä.

Lenovo pyrkii myös tarjoamaan yritysasiakkaille mahdollisuuden korvata jälkikäteen viimeisten kolmen vuoden aikana tehtyjen ostosten hiilijalanjäljen, jos tietoja on saatavilla.

Lisätietoja Lenovon ympäristötavoitteista Environmental, Social and Governance (ESG) -raportista >>

Lisätietoja CO2 Offset Services -palvelun toteutuksesta Suomessa:
Hanna Schneider

Viestintätoimisto Manifesto
+358 (0)40 93 48 121
hanna.schneider@manifesto.fi

Lenovo
Lenovo on 50 miljardin Yhdysvaltain dollarin kokoinen globaali yritys, jolla on 63 000 työntekijää ja joka toimii 180 markkinoilla ympäri maailman. Lenovon rohkea visio on tarjota kaikille älykkäämpää teknologiaa. Kehitämme maailmaa muuttavia teknologioita, jotka rakentavat osallistavampaa, luotettavampaa ja kestävämpää digitaalista yhteiskuntaa. Suunnittelemalla ja rakentamalla maailman kattavimman älylaitteiden tuotevalikoiman olemme myös johtamassa älykästä transformaatiota. Pyrimme luomaan parempia kokemuksia ja mahdollisuuksia miljoonille asiakkaille ympäri maailman. Lisätietoja Lenovosta: https://www.lenovo.com/fi/fi/about. Seuraa meitä: LinkedIn, FacebookTwitterYouTubeInstagramWeibo.