Luhdan tulevan syksyn ja talven mallisto yhdistää toisiinsa klassisuutta ja näyttävyyttä

Luhdan syksyn ja talven 2019–2020 mallisto ammentaa luonnosta ja klassisuudesta, mutta myös näyttävyydestä. Tuloksena on monipuolinen kokoelma aikaa kestäviä tuotteita, jotka jakautuvat viiteen eri mallistoon, joissa on jokaiselle jotain. Luonnonläheisyys on aistittavissa niin käytetyissä materiaaleissa kuin tuotteiden ulkonäössäkin.

Luhdan ensi syksyn ja talven mallisto jakautuu viiteen eri osaan: Outdooriin, Cityyn, Skihin, asusteisiin ja lasten mallistoon. Kaikissa niissä on jotain vanhaa ja klassista ja jotain uutta.

– Halusimme tuoda mallistoihin päivitettyä klassisuutta kautta linjan. Esimerkiksi naisten Outdoor-mallistossa klassinen ruutukuosi saa modernin tulkinnan ja City-mallistossa miesten printtimaailma ammentaa Luhdan historiasta ja Lahden maamerkeistä sekä Luhdan sininen sävy kulkee ripauksina läpi koko malliston, Luhta Sportswearin markkinointipäällikkö Jenni Kuisma kertoo.

Outdoor-mallistossa ruutukuosia ja kontrasteja, City-mallistossa historian havinaa

Rakkaus luontoon on ohjannut Luhtaa etsimään Outdoor-mallistoon inspiraatiota sesongin ympäristön väreistä. Klassinen ruutukuosi näkyy naisten vaatteissa. Ekstrapitkät takit ovat käytännöllisiä ja lämmittävät sääriin asti. Väriblokit vahvoine kontrasteineen puolestaan edustavat hyvin miesten malliston rohkeaa suuntaa, jota korostavat energinen, tikattu look ja tekoturkikset.

City-mallistossa puolestaan naisten teemoja ovat ”Sportswear Chic” ja ”Urban Elegance”. Mallisto on täynnä ylellisen tuntuisia materiaaleja ja upeita yksityiskohtia. Miesten printtimaailma ammentaa Luhdan historiasta ja kotikaupungin maamerkeistä. Lisäksi Luhdan sininen sävy kulkee pieninä aksentteina läpi malliston tehden valikoimasta yhtenäisen kokonaisuuden.

Ski- ja lasten mallistossa huurteisia värejä, graafisuutta ja teknisyyttä

Uusi hiihtosesonki tuo mukanaan uusia värejä esimerkiksi huppujen tekoturkiksiin – punainen ja lumivalkoinen mustalla reunalla – sekä tummaa metallisävyä hiihtomallistoon kautta linjan. Takkien ilme on graafinen ja väli- ja aluskerrosvaatteista koristavat erilaiset tekstuurit. Ompeleettomalla tikkaustekniikalla on luotu näyttävyyttä niin miehille kuin naisillekin. Miesten malliston maskuliinisuutta tukevat kankaiden struktuurit, 3D-yksityiskohdat sekä sileiden ja tikattujen pintojen vuorottelu.

Sesongin asusteissa on käytetty luonnonmateriaaleja, ja niissä korostuvat myös erilaiset tekstuurit. Päähineet on valmistettu huurteisista langoista ja tupsuista. Niiden rinnalla loistavat sporttisemmat ja kirkkaamman väriset pipot. Käsinevalikoimassa on lukuisia tuoteuutuuksia.

Lasten mallistossa yksinkertainen on kaunista. Korkealaatuiset materiaalit vakuuttavat ensikosketuksesta lähtien eivätkä kaipaa ylenpalttisia koristeluja. Sesongin ilme ammentaa luonnosta: tytöille huurteiset sävyt tuovat talven tuntua; poikien vaatteissa luonnonelementit näkyvät graafisina printteinä.

Tuotetiedot:

Luhta Kulosaari -takki
Virkistäytymään puistoon ja takaisin kaupungin hulinaan: naisten Kulosaari-takki on täydellinen valinta molempiin! Tuote on käsitelty vettä hylkiväksi, joten se pitää pintansa kevyellä sateella. Keskitalven pakkaset eivät pääse luihin ja ytimiin paksun untuvajäljitelmätoppauksen läpi, mutta todelliset vilukissat voivat helposti lisätä lämpökerroksia väljän mallin alle. Tikkauksilla takkiin on luotu piristävä kaksiosainen ilme, joka rikkoo skandinaavisen selkeyden sopivan hillityllä tavalla. Käytännöllisyyden viimeistelee kaksisuuntainen vetoketju, joka lisää liikkumavapautta. Värit: tummansininen, tumma lila ja tummanvihreä. Suositushinta 179,90 euroa.

Luhta Inginmaa -takki
Satsaus pituuteen on samalla satsaus tyyliin ja lämpöön. Naisten Inginmaa-takissa on kaikki, mitä mukavaan oloon tarvitaan kylminä keskitalven päivinä. Untuvajäljitelmätoppaus tarjoaa lämpöä kevyessä ja kompaktissa muodossa, ja sen vaikutusta tehostaa takin tuulenpitävä materiaali. Pehmeä sisähuppu pitää pään ja korvat suojassa, kun tuuli päättää toden teolla testata voimaansa. Värit: punainen, valkoinen, vaaleansininen ja tummansininen. Suositushinta 259,90 euroa.

Luhta Kitee -takki
Kun lämmin vuodenaika lähenee loppuaan, säät kylmenevät pikkuhiljaa ja auringonsäteet tuntuvat päivä päivältä viileämmiltä. Untuvajäljitelmällä topattu miesten Kitee-takki on mukavuustakuu kylminä syyspäivinä, ja sen villamainen pinta sekä sisäpuolen pehmeä teddykarva säteilevät lämpöä. Takki on juuri sitä, mitä välikauden säille kaivataan: vettä hylkivä ja todellinen lämpöpakkaus. Värit: sininen/harmaa. Suositushinta 179,90 euroa.

Painokelpoiset kuvat median käyttöön: https://bit.ly/2I4awU6

Jenni Kuisma, markkinointipäällikkö, Luhta Sportswear Company, L-Fashion Group Oy
p. 050 427 4412, sähköposti: jenni.kuisma@luhta.fi

Tuotelainat- ja kuvat sekä showroom:
Markus Hilden, Viestintätoimisto Manifesto

Salomonkatu 17B, 12. krs, Helsinki
p. 044 363 9961, sähköposti: markus.hilden@manifesto.fi

Luhta lyhyesti:

Luhdan juuret ovat pohjoisen metsissä ja luonnossa. Yli sadan vuoden kokemukseensa pohjaten Luhta tarjoaa naisille ja miehille vaatteita ja jalkineita jokaiseen vuodenaikaan. Perimää ja nykypäivää taidokkaasti yhdistellen suunnitellaan Luhdan klassisen tyylikkäät tuotteet ja raikkaat uutuudet, jotka sopivat aktiiviseen ja rentoon vapaa-aikaan.

Luhta Sportswear Companyon Pohjoismaiden johtavia vaatetusalan yrityksiä. Muodin, urheilun ja vapaa-ajan pukeutumiseen erikoistunut sukuyritys on perustettu vuonna 1907 Lahdessa, jossa edelleen sijaitsee yrityksen pääkonttori. Vakiintuneena, taloudellisesti vakaana ja luotettavana työnantajana, yhteistyökumppanina ja yhteiskunnan jäsenenä olemme yksi suurimmista tekstiilialan yrityksistä Pohjoismaissa. Työllistämme 1700 henkilöä ja teemme noin 245 miljoonan euron liikevaihdon. Konserni tunnetaan muoti- ja sporttivaatebrändeistään: Luhta, Icepeak, Rukka, Torstai, Ril’s, O.i.s. ja Your FACE. Yrityksen brändimallistoja myydään maailmanlaajuisesti, tärkeimmät vientimarkkinamme ovat Eurooppa, Venäjä ja Aasia. Yrityksen vähittäiskauppaketjut ovat: vapaa-ajan vaatetukseen erikoistunut Luhta Brand Store, urheilun Top Sport, muodin ketjut Aleksi 13 ja Your FACE sekä edullisesti edellisten sesonkien mallistoja ja erikoiseriä kuluttajille tarjoavat Luhta Outlet -myymälät.