Maailmalta tuttu Lay’s Salt & Vinegar kaupoissa lokakuusta alkaen

Perunalastubrändi Lay’s laajentaa tuoteperhettään Suomessa tuomalla kauppoihin uuden herkullisen maun, Lay’s Salt & Vinegarin. Uutuus on kauan odotettu lisäys valikoimaan, ja perunalastujen ystäville tuttu suosikkimaku ulkomaanmatkoilta. Etikkaiset Lay’s Salt & Vinegar -perunalastut ilmestyvät kauppojen hyllyille lokakuusta alkaen ja ne ovat ensimmäinen osa Lay’sin Maailman parhaat maut -tuotevalikoimaa.

Maailman suurimpiin ruoka- ja juomakonserneihin lukeutuva PepsiCo tuo Suomeen yhteistyössä Valora Trade Finlandin kanssa kauan odotetun Lay’s-uutuuden. Kotimaassaan Isossa-Britanniassa etikkaiset Salt & Vinegar -perunalastut ovat jo vuosia olleet kaikkien aikojen suosituimpia ja ostetuimpia makuja. Suomalaisille perunalastujen ystäville maku on tuttu ja kaivattu ulkomaanmatkoilta.

Lay’s Salt & Vinegar, 175 grammaa

Suosittujen Lay’s Salt & Vinegar -perunalastujen herkullinen ja hienostunut maku syntyy yksinkertaisesta reseptistä: ohut ja rapea perunalastu, johon lisätään maltillisesti suolaa ja viimeistellään viinietikalla. Etikkaiset perunalastut ovat erityisesti aikuiseen makuun, ja sopivat naposteluun niin leffan ääreen kuin illanistujaisissa ystävien seurassa.

Lay’s Salt & Vinegar -perunalastut ovat ensimmäinen osa Lay’sin Maailman parhaat maut (Lay’s World Flavour Edition) -tuotevalikoimaa ja myynnissä Suomessa rajoitetun ajan. Lay’s haluaa ilahduttaa suomalaisia fanejaan tuomalla kauppoihin joka vuosi yhden uuden suosikkimaun maailmalta.

Ilman säilöntä- ja keinotekoisia väriaineita

Perunalastujen laatu ja voittamaton maku ovat ensisijaisen tärkeitä markkinajohtaja Lay’sille. Tämän vuoksi Lay’s-tuotteiden valmistuksessa käytetään vain parhaimpia raaka-aineita. Ensimmäinen askel kohti tuotteiden laadun jatkuvaa parantamista oli tyydyttyneiden rasvahappojen vähentäminen perunalastuista jopa 70 prosentilla. Lay’s-perunalastujen valmistuksessa käytetään sataprosenttisesti auringonkukkaöljyä. Myös suolan määrää onnistuttiin vähentämään 25 prosentilla menettämättä tuttua, herkullista makua. Kehitys jatkuu, ja vuodesta 2012 alkaen kaikki Lay’sin tuotteet on valmistettu ilman säilöntä- ja keinotekoisia väriaineita.

Lay’s Salt & Vinegar -perunalastut ovat saatavilla hyvin varustelluista päivittäistavarakaupoista lokakuusta alkaen kätevissä 175 gramman pusseissa. Pussin suositushinta on 1,79 euroa. Tuote on myynnissä rajoitetun ajan.

Muita Suomessa myytäviä Lay’s-makuja ovat: perinteinen Salted, herkulliset Paprika ja Barbecue sekä ikisuosikki Sour Cream & Onion.

Tutustu Lay’siin ja Maailman parhaat maut -tuotevalikoimaan: www.lays.nu

Lisätiedot:

Anna Willberg, Valora Trade, p. 040 523 5221 , anna.willberg@valoratrade.fi

Tuotekuvat ja tuotenäytteet:

Kaisa Neittaanmäki, Viestintätoimisto Manifesto, p. 050 347 7744, kaisa.neittaanmaki@manifesto.fi

PepsiCo

PepsiCo omistaa maailman laajimman, miljardin dollarin kokoluokan ruoka- ja juomabrändien portfolion. Portfolio sisältää 22 eri tuotelinjaa, jotka kukin tuottaa yli miljardin liikevaihdon. Pääbrändimme – Quaker, Tropicana, Gatorade, Frito-Lay ja Pepsi Cola – tuottavat myös satoja muita kotitalouksien maailmanlaajuisesti arvostamia maukkaita ruoka- ja juomatuotteita. Vuosittainen liikevaihtomme on noin 60 miljardia. Sitoudumme kestävään kehitykseen panostamalla sekä ihmisten että luonnon terveellisempään tulevaisuuteen – uskomme, että se tuo menestystä myös PepsiColle. Performance with Purpose -ohjelman kautta lupaamme tarjota laajan valikoiman ruoka- ja juomatuotteita, joissa huomioidaan paikalliset makutottumukset, löytää innovatiivisia ratkaisuja ympäristökuormituksen minimoimiseksi, tarjota hyvän työympäristön asiantuntijoillemme sekä kunnioittaa, tukea ja investoida paikallisiin yhteisöihin, joissa toimimme.

Suomen markkinoilla PepsiCo on ollut vuodesta 1968. PepsiCon Suomessa myytävät tuotteet ovat: Pepsi, Pepsi Max, 7UP, 7UP Free, Mountain Dew, Tropicana ja Quaker sekä uutuutena snackstuotteet Lay’s, Doritos ja Bugles. Tuotteiden jakelusta vastaa Hartwall, Valio ja Valora Trade Finland. Lisätietoja: www.pepsico.com.

Valora Trade Finland

Valora Trade Finland on osa Valora-konsernia, joka on yksi Euroopan johtavia jakelijaorganisaatiota. Yritys toimii kansainvälisesti kahdeksalla markkina-alueella. Valoran osaaminen keskittyy päivittäistavarakaupan brändituotteisiin, joista Valora Trade Finlandin edustuksessa ovat muun muassa Heinz, Twinings, Barilla, Wasa, Kinder, Mentos ja ChupaChups. Lisätietoja: www.valoratrade.fi