Mikko Valorinta Capgemini Finlandin uusi toimitusjohtaja

Espoo, 3.4.2013 – Konsultointi-, teknologia- ja ulkoistuspalveluita tarjoavan Capgeminin Suomen maayhtiön uusi toimitusjohtaja on tekniikan tohtori Mikko Valorinta, 41. Hän aloittaa tehtävässään 1.4.2013. Valorinta on nimitetty tehtävään Capgemini Finlandin sovellusliiketoimintayksikön maajohtajan paikalta. Edellinen toimitusjohtaja, Petteri Uljas, on nimitetty Capgeminin infrastruktuuripalveluita tarjoavan globaalin liiketoimintayksikön operatiiviseksi johtajaksi.

Valorinta on työskennellyt Capgeminin sovellusliiketoimintayksikön maajohtajana ja hän jatkaa tehtävässään toimitusjohtajuutensa ohella. Valorinta on ollut Capgeminin palveluksessa vuodesta 2002 lähtien, ja hän on toiminut yhtiössä useissa eri asiantuntija- ja johtotehtävissä.

Suomalaisille asiakkaille työskentelee yli 1600 henkilöä liikkeenjohdon konsultoinnin, sovellus- ja infrastruktuuripalveluiden sekä liiketoimintaprosessien ulkoistusten parissa. Viime vuosien erityisinä kasvualueina ovat olleet SAP-, sovellusylläpito- ja infrastruktuuripalvelut.

”Vahvan paikallisen osaamisemme lisäksi menestyksemme Suomessa perustuu kykyymme tarjota asiakkaille sekä kansainvälistä huippuosaamista että globaaleja kustannustehokkaita toimituksia. Maayhtiön tehtävänä onkin tuoda Capgeminin globaalit kyvykkyydet, toimitusmallit sekä innovaatiot suomalaisten asiakkaidemme saataville. Tässä olemme jo viime vuosina onnistuneet hienosti, ja toimitusjohtajan roolissa voin tulevaisuudessa vaikuttaa näihin asioihin entistäkin paremmin”, Valorinta toteaa.

Yhtiön edellinen toimitusjohtaja, Petteri Uljas, on nimitetty Capgeminin kansainvälisiä infrastruktuuripalveluita tarjoavan liiketoimintayksikön operatiiviseksi johtajaksi (Head of Global Operations). Johtovastuu koskee yksikön infrastruktuuripalvelukeskuksia Intiassa ja Itä-Euroopassa sekä palveluiden teollistamista ja tuottavuutta laadun, työkalujen ja kumppaneiden valinnan kautta. Lisäksi tehtäviin kuuluu henkilökunnan kehittäminen ja työvoiman transformaatio. Capgeminin infrastruktuuripalveluiden yhteenlaskettu liikevaihto vuonna 2012 oli noin 1,7 miljardia euroa. Yksikön palveluksessa on 12 000 työntekijää.

Suomi ja varsinkin sen sovellus- ja ulkoistusliiketoiminta ovat menestyneet viime vuosina erittäin hyvin myös Capgemini-konsernin sisäisessä vertailussa. Viimeisten kahden vuoden aikana Mikko Valorinta on johtanut Suomen sovellusliiketoimintaa loistavin tuloksin, ja olenkin täysin vakuuttunut siitä, että Capgemini Finland siirtyy hyviin käsiin. Jatkan edelleen yhteydenpitoa suurimpien suomalaisten asiakkaidemme kanssa. Uuden roolini myötä voin täysin keskittyä kansainvälisesti toimitettavien palveluiden laatuun ja tehokkuuteen ja uskon, että tästä hyötyvät asiakkaamme myös Suomessa”, Uljas kommentoi.

Uljaksella on vahva ulkoistus- ja infrastruktuuripalveluiden asiantuntemus. Ennen Capgemini Finlandin toimitusjohtajuutta hän vastasi ulkoistuspalveluita tarjoavan liiketoimintayksikön toiminnasta ja sitä ennen infrastruktuuripalveluista Suomessa. Viimeisen kahden vuodan aikana Uljas on Suomen toimitusjohtajuuden ohella kuulunut Capgeminin globaalin infrastruktuuriyksikön johtoryhmään ja vastannut muun muassa offshore-palveluiden kehittämisestä.

Piia Pietilä, puh. +358 40 162 3805, piia.pietila@capgemini.com

Capgemini

Capgemini tarjoaa konsultointi-, teknologia- ja ulkoistuspalveluja maailmanlaajuisesti. Yhtiön palveluksessa on 125 000 työntekijää, joista yli 1600 tekee töitä suomalaisille asiakkaille. Capgeminillä on toimipisteitä yli 44 maassa muodostaen kattavan verkoston maailmanlaajuiselle Rightshore®-toimitusmallille. Se mahdollistaa asiakkaillemme optimoidut ratkaisut huippuosaamisen ja kustannustehokkuuden ansiosta. Konsernin yhteenlaskettu liikevaihto vuonna 2012 oli 10,3 miljardia euroa. Lisätietoa osoitteista www.capgemini.com ja www.fi.capgemini.com.

Rightshore® on Capgeminin rekisteröimä tavaramerkki.