Minna Pinola Solitan markkinointi- ja viestintäjohtajaksi

Tiedote 5.2.2015 - Minna Pinola on nimitetty Solitan markkinointi- ja viestintäjohtajaksi 7. tammikuuta alkaen. Minna Pinola on jatkossa Solitan laajennetun johtoryhmän jäsen.

Hän on aiemmin toiminut markkinointiviestinnän toimistoissa asiakkuusjohtajana ja tiiminvetäjänä, digitaalisia palveluita tarjonneen Razorfish Oy:n markkinointipäällikkönä sekä ohjelmistoyritys QPR Softwaren markkinoinnissa. Pinola siirtyi tehtävään viestintätoimisto SEK Publicista.

”Solitan intohimoinen asenne digitaaliseen liiketoimintaan ja asiakaslähtöisyyteen on näkynyt vahvana kasvuna. Viime vuonna palkkasimme yli 100 henkilöä ja perustimme uuden toimipisteen Ouluun. Brändillä ja viestinnällä on jatkossa entistä tärkeämpi merkitys. On hienoa saada Minna mukaan joukkueeseemme tukemaan kasvuamme”, kommentoi johtaja Ossi Lindroos Solitasta.

”Tulevaisuutemme on yhä digitaalisempi – myös markkinoinnin ja viestinnän saralla. On innostavaa päästä rakentamaan markkinointia ja viestintää kasvuyhtiöön, jossa on sekä syvällistä teknologia- ja analytiikkaosaamista että vahva ja ihmisläheinen yrityskulttuuri. Tulevaisuuden menestykseen tarvitaan sekä teknologiaosaamista että inhimillistä otetta”, Minna Pinola kommentoi.

Solita tuottaa digitaalisia ratkaisuja ja verkkopalveluita sähköiseen liiketoimintaan ja asiointiin sekä tiedolla johtamiseenSolita tunnetaan erityisesti suurten kotimaisten sähköisen liiketoiminnan ratkaisujen ja julkishallinnon sähköisten asiointipalveluiden kehittäjänä. Solitan asiakkaita ovat muun muassa Alko, Kesko, SOK, Fazer, Liikennevirasto, Tulli, Ympäristöministeriö ja Yle. Yritys sijoittui vuoden 2014 The Great Place to Work -kilpailussa sijalle 6. ja oli mukana myös Euroopan 50 parhaan työpaikan joukossa.

Minna Pinola, Director, Marketing and Communications, Solita Oy

p. 040 5166 024, minna.pinola(at)solita.fi

Ossi Lindroos, kaupallinen johtaja, Solita Oy

p. 040 750 7637, ossi.lindroos(at)solita.fi

Solita on digitaalisen liiketoiminnan asiantuntijayritys. Olemme asiakkaidemme matkaopas muuttuvassa maailmassa. Luomme uutta liiketoimintaa ja palveluja yrityksille ja julkishallinnolle yhdistämällä teknologian, liiketoimintaprosessit ja sisällöt uudella tavalla. Solita tuottaa digitaalisia ratkaisuja ja verkkopalveluita sähköiseen liiketoimintaan ja asiointiin sekä tiedolla johtamiseen. Vuonna 1996 perustettu Solita on kasvuyritys, joka on kasvanut kannattavasti yli 20 prosentin vuosivauhtia. Yhtiön liikevaihto vuonna 2013 oli 30,5 miljoonaa euroa. Solita työllistää yli 300 digitaalisen liiketoiminnan asiantuntijaa Helsingissä, Tampereella ja Oulussa.