Nainen, pelkäätkö kaljuuntumista?

Uusi Hiusprofessori-testi laskee hiustesi kunnon ja arvioi hiustenlähdön riskiä

Irtoaako hiuksia aikaisempaa enemmän, kun harjaat tukkaasi? Pitäisikö asiasta huolestua – onko pysyvän hiustenlähdön riski kohonnut? Uusi naisille suunnattu Hiusprofessori antaa arvion hiusjuurten elinvoimasta ja ohjaa hoitamaan hiuksia oikein!

Hiustenlähtö ja hiusten oheneminen eivät ole vain miesten ongelma – se koskettaa jopa kolmasosaa 35–70-vuotiaista suomalaisnaisista. Ensimmäiset merkit hiusten ohenemisesta tulevat monille yllätyksenä ja usein huomaamatta, eivätkä monetkaan naiset osaa hakea vaivaan apua ennen kuin hiustenlähtö on edennyt jo pitkälle. Kaikki eivät myöskään tunne hoitomenetelmiä tai niiden tehoon ei luoteta tarpeeksi.

Nyt myös suomalaisnaisille on ensimmäistä kertaa tarjolla tieteellisiin tutkimustuloksiin pohjautuva testi, jonka avulla jokainen voi laskea hiusjuuriensa tämänhetkisen kunnon. Hiusprofessori on verkossa toimiva testi, joka antaa arvion mahdollisesta hiustenlähdön riskistä, ja neuvoo, kuinka hiustenlähtöä voi ennaltaehkäistä tai kuinka heikentyneiden hiusjuurien kuntoa voi elvyttää.

Hiusprofessorin tekemä arvio pohjautuu tutkittuihin faktoihin hiusten kasvu- ja lepovaiheista sekä olemassa oleviin tietoihin erilaisten riskitekijöiden kuten yksilöllisten perintötekijöiden, hormonaalisten muutosten tai laihduttamisen vaikutuksesta hiusjuuriin. Testi sisältää 15 kysymystä, joiden pohjalta kartoitus hiusjuurien kunnosta lasketaan. Tulos sisältää analyysin hiusjuurien kunnosta, arvion henkilökohtaisista riskitekijöistä sekä suositukset hoitomenetelmistä tai hiustenlähtöä ennaltaehkäisevistä toimista.

– Hiusprofessori arvioi naisten hiustenlähdön riskin, ja testin kysymyksiin vastaaminen tapahtuu anonyymisti, sillä hiustenlähtö on monille naisille edelleen tabu. Tulos kertoo hiusten senhetkisen kunnon, ja siksi on hyvä tehdä testi uudelleen esimerkiksi puolen vuoden välein. On kuitenkin tärkeä muistaa, että Hiusprofessori ei korvaa asiantuntijan kuten esimerkiksi lääkärin neuvoja, kertoo Eva Gertz, Dr. Wolffin viestintäjohtaja.

Hiusprofessorin on kehittänyt saksalainen, hiusten hyvinvointia laajasti tutkinut tiedemies, tohtori Adolf Klenk, joka on yksi Saksan kuuluisimmista hiustutkijoista. Alun perin Saksassa lanseerattu Haaroskop-testi on auttanut jo satojatuhansia saksalaisnaisia tunnistamaan hiustensa kunnon.

– Testin tavoitteena on auttaa naisia selvittämään, kuuluvatko he hiustenlähdön osalta riskiryhmään. Oikeiden hiustenhoitotuotteiden aloittaminen ajoissa on tärkeää tuuheiden hiusten säilyttämiseksi. Haluamme myös nostaa naisten hiustenlähdön asiaksi, josta uskalletaan puhua avoimesti, Eva Gertz summaa.

Tutustu Hiusprofessoriin ja tee testi osoitteessa www.hiusprofessori.fi

Eva Gertz, viestintäjohtaja, Dr. Wolff, p. +49 521 8808 292, s-posti: eva.gertz@alcina.de

Anu Nikunen, markkinointijohtaja, Sirowa Oy, p. 050 328 7679, s-posti: anu.nikunen@sirowa.com

Dr. Wolff-Gruppe

Dr. Wolff-Gruppe on farmaseutti ja tohtori August Wolffin vuonna 1905 Bielefeldissä perustama yritys. Se on tänään yksi suurimmista keskikokoisista perheyrityksistä Saksan kosmetiikka-alalla ja yksi toimialansa sadasta johtavasta yrityksestä. Dr. Wolffilla on vahvaa tutkimusosaamista ja se on kotimarkkinoillaan tunnettu innovatiivisten ratkaisuiden kehittäjä. Dr. Wolffin liikevaihto on vuosittain noin 200 miljoonaa euroa, ja sen palveluksessa on noin 500 työntekijää. Tuotanto ja hallinto sijaitsevat Bielefeldissä, tytäryhtiöitä on monessa Euroopan maassa sekä Aasiassa.