Nyt etsitään Suomen parasta poliittista blogia 2015!

Suomen paras poliittinen blogi -kilpailu on käynnistynyt. Viestintätoimisto Manifesto järjestää yhteistyössä ProCom - Viestinnän ammattilaiset ry:n kanssa kilpailun, jossa etsitään Suomen kiinnostavinta ja yhteiskunnallisesti vaikuttavinta poliittista henkilöblogia. Kilpailu on jatkoa Suomen paras yritysblogi -kilpailulle, joka järjestettiin vuonna 2014.

Kilpailussa palkitaan sekä paras poliittinen blogi että paras yksittäinen poliittinen blogiteksti. Kilpailuun voi ilmoittaa joko itsensä tai ehdottaa omaa suosikkiaan 2.5. mennessä kilpailun nettisivuilla (www.suomenparaspoliittinenblogi.fi). Kilpailun voittajat julkistetaan Porin SuomiAreenalla heinäkuussa 2015.

”Virallisilla puheilla on nykyään päivänpolitiikassa lähinnä symboliarvo. Poliittiset linjaukset, avaukset ja haasteet esitetään tänä päivänä nimenomaan poliitikkojen ja muiden yhteiskunnallisten vaikuttajien pitämissä blogeissa. Oli kyse sitten kunnanvaltuutetuista tai pääministereistä, tutkijoista tai toimittajista, heidän ajankohtaiset näkemyksensä löytyvät yleensä blogeista", sanoo Manifeston politiikan asiantuntija Eero Iloniemi.

Haussa yhteiskunnallisesti vaikuttava ja mielenkiintoinen blogi

Suomen paras poliittinen blogi -kilpailu on avoin kaikille suomalaisille henkilöblogeille, joiden keskeisenä teemana on politiikka – näkökulmaan tai puoluekantaan katsomatta. Järjestö- tai organisaatioblogit eivät voi osallistua kilpailuun.

Kilpailun voittajat valitsee viisihenkinen tuomaristo, joka koostuu viestinnän, vaikuttamisen, median ja politiikan asiantuntijoista. Tuomareina toimivat suomalaisen politiikan ja median vaikuttaja Lasse Lehtinen, Suomen Kuvalehden ja Kanavan päätoimittaja Ville Pernaa, toimittaja-kirjailija Reetta Räty, ProComin toimitusjohtaja Elina Melgin sekä Manifeston politiikan asiantuntija Eero Iloniemi.

Blogeja arvioidaan ensisijaisesti niiden sisällöllisen kiinnostavuuden, ajankohtaisuuden ja yhteiskunnallisen vaikuttavuuden perusteella. Arvioinnissa kiinnitetään huomiota myös blogien aktiivisuuteen sekä vuorovaikutuksen määrään. Voittajan valitsemisessa ratkaisevinta on toimiva ja mielenkiintoinen kokonaisuus.

Kilpailussa annetaan myös tunnustus parhaalle poliittiselle blogikirjoitukselle, jonka kriteereitä ovat puhutteleva ja ajankohtainen sisältö sekä postauksen ansaitsema huomio.

Kilpailuun voi ilmoittautua 2.5. asti sivustolla www.suomenparaspoliittinenblogi.fi

Eero Iloniemi, politiikan asiantuntija, Manifesto
puh. 050 380 9441, eero.iloniemi@manifesto.fi
www.suomenparaspoliittinenblogi.fi

Manifesto on vuonna 2000 perustettu viestintätoimisto, joka on blogi-ilmiöiden ja blogitutkimuksen edelläkävijä Suomessa. Manifesto järjesti vuonna 2014 Suomen paras yritysblogi -kilpailun ja julkaisi samana vuonna ensimmäisen yritysblogeja koskevan tutkimuksen. Lisäksi Manifesto on toteuttanut lifestyleblogikenttää kartoittavaa Blogibarometria vuodesta 2009 lähtien. Manifesto Politics on Viestintätoimisto Manifeston poliittisen toimintaympäristön analyysiin ja vaikuttamiseen erikoistunut yksikkö.