OP-Pohjolan Taloudessa.fi on Suomen paras yritysblogi vuonna 2014

OP-Pohjolan Taloudessa.fi on valittu Suomen parhaaksi yritysblogiksi 2014. Atrian Hyvä Ruoka – Parempi Mieli -blogissa oli vuoden paras blogikirjoitus. Voittajat julkistettiin Markkinointiviestinnän viikoilla 24.9.

Suomen paras yritysblogi 2014 –kilpailun järjestivät viestintätoimisto Manifesto ja Markkinointiviestinnän Toimistojen Liitto (MTL). Kilpailu järjestettiin ensimmäistä kertaa ja siihen oli mahdollisuus ilmoittautua 14.5. - 31.8.2014. Kisaan ilmoittautui 24 yritysblogia.

Kilpailussa oli kaksi sarjaa: vuoden 2014 paras yritysblogi ja vuoden 2014 paras blogikirjoitus. Tuomaristo valitsi OP-Pohjolan Taloudessa.fi –yritysblogin vuoden 2014 parhaaksi yritysblogiksi.

”Tuomariston perustelujen mukaan Taloudessa.fi onnistuu koskettamaan laajasti suomalaisten arkea ja kirjoittamaan yrityksen ydintoiminnasta inhimillisellä, helposti lähestyttävällä ja kohderyhmää kiinnostavalla tavalla. Blogin sisällöt ovat monipuolisia, kirjoittajiensa näköisiä ja taitavasti tuotettuja - hauskoja otsikoita myöten. Taloudessa.fi yritysblogi edustaa koko Suomea ja sen sisältö päivittyy aktiivisesti”, kertoo viestintätoimisto Manifeston partneri Mikko Koistinen.

Vuoden blogikirjoituksena palkittiin Atrian Hyvä Ruoka – Parempi Mieli –blogin kirjoitus Jäljitettävyys paljastaa hyvässä huomassa kasvaneen broilerin.

Tuomaristo arvioi, että broilerin kasvattajan henkilökohtainen ja vastavirtaan uiva kirjoitus on harvinaisen koskettava. Blogiteksti on avoin ja rohkea, ajatuksia herättävä ja ajankohtainen. Tekstistä välittyy broilerin kasvattajan ylpeys omaan tekemiseen”, Koistinen kertoo.

Lisäksi Ferroplanin Ferroplan Blogi - Suomen ainoa teollisuusblogi palkittiin erityismaininnalla. Tuomariston mukaan Ferroplanin blogi on teollisuusblogien pioneeri ja erottuu omassa viiteryhmässään. Se on tehnyt pitkäjänteistä ja sitkeää työtä jo vuodesta 2011.

Voittajat valitsi viisihenkinen tuomaristo, joka on ansioitunut viestinnän, markkinoinnin, yritysmaailman ja tutkimuksen parissa. Tuomareina toimivat innovaatioviestinnän tutkimuksen professori Pekka Aula, Kauppalehden markkinointisivujen tuottaja ja toimittaja Miia Savaspuro, Head Office Finlandin toimitusjohtaja Kati Sulin, MTL:n toimitusjohtaja Tarja Virmala ja Manifeston partneri Mikko Koistinen.

Palkitut blogit löytyvät seuraavista osoitteista:

- OP-Pohjolan Taloudessa.fi, www.taloudessa.fi
- Atrian Hyvä ruoka – parempi mieli blogissa julkaistu kirjoitus Jäljitettävyys paljastaa hyvässä huomassa kasvaneen broilerin, www.atriablogi.fi/jaljitettavyys-paljastaa-hyvassa-huomassa-kasvaneen-broilerin
- Ferroplanin blogi, www.ferroplan.fi/blogi

Viestintätoimisto Manifesto, partneri Mikko Koistinen