OutSystems palkkasi suomalaisen teknologiaevankelistan Pohjoismaihin

Low-code-sovelluskehitysalustan globaali toimittaja OutSystems on nimittänyt Iikka Salmen low-code-teknologian evankelistaksi Pohjoismaihin. Toukokuun alussa OutSystemsin palveluksessa presales managerina aloittaneen Salmen tehtävä on low-code-teknologian tunnettuuden ja markkinaosuuden kasvattaminen Pohjoismaissa. Salmi siirtyy OutSystemsin palvelukseen Dell EMC:ltä.

Salmi uskoo, että OutSystemsin vähäkoodinen teknologia tukee pienillä resursseilla isojen asioiden tekemistä aikana, jolloin digitalisaatio voimistuu vauhdilla.

”Low-code-teknologia on keino toteuttaa visuaalisuudesta ja käytettävyydestä tinkimättä hienoja innovaatioita nopeasti ja pienellä tiimillä. Se on yksi vastaus Pohjoismaissa vallitsevaan ohjelmistokehittäjäpulaan”, Salmi kertooSalmella on pitkä työhistoria kansainvälisissä it-alan yrityksissä. Ennen Dell EMC:lle siirtymistä, hän työskenteli amerikkalaisoperaattori Verizonilla.

”Vähäkoodisen teknologiamme myynti on saanut vahvan alun Pohjoismaissa viime vuoden aikana, mutta on tärkeää, että lisäämme entisestään organisaatioiden tietoisuutta teknologiamme hyödyistä ja mahdollisuuksista. Siksi tarvitsemme oman viestinviejän Pohjoismaissa. Salmen asiantuntijuus it-alalta sekä kansainvälisyys tekevät hänestä erinomaisen lisän Nordic-tiimiimme”, OutSystemsin liiketoimintoja Pohjoismaissa johtava Ilkka Vanhanen sanoo.

OutSystems perusti viime vuonna Pohjoismaihin oman liiketoimintayksikkönsä, ja moninkertaisti vuoden aikana liikevaihtonsa alueella.  Vanhanen arvioi myynnin jatkuvan vahvana kuluvan vuoden aikana koronapandemiasta huolimatta.

Oman toiminnan lisäksi OutSystems tukeutuu Suomea koskevan liiketoiminnannan kehittämisessä vahvaan kumppanikenttään. Yhtiö solmi viime vuoden aikana lukuisia kumppanuuksia Suomessa ja on jatkanut ekosysteeminsä vahvistamista kuluvan vuoden aikana. OutSystemsin suomalaisia kumppaneita ovat Aitomation, eSystems, Productivity Leap ja Solita.

OutSystems on vähäkoodisten työkalujen markkinajohtaja ja low-code-termin kehittäjä. Tutkimusyhtiö Gartner ennustaa, että vähäkoodisilla työkaluilla tehdään maailmanlaajuisesti yli 65 % kaikista sovelluksista vuonna 2024.

Lisätietoa:

Iikka Salmi

Presales manager

iikka.salmi@outsystems.com

Ilkka Vanhanen

Pohjoismaiden liiketoiminnan johtaja

ilkka.vanhanen@outsystems.com

OutSystems

OutSystems on Portugalissa perustettu ohjelmistoyhtiö, joka on kehittänyt nopean sovelluskehityksen low-code-alustan. Yksityiskohtia arvostavat insinöörit rakensivat alustan auttamaan organisaatioita luomaan yrityssovelluksia ja muuttamaan liiketoimintansa ketterämmäksi. OutSystems on ainoa ratkaisu, joka yhdistää low-code-kehityksen parhaat puolet mobiilisovelluksiin mahdollistaen kokonaisten, olemassa oleviin järjestelmiin helposti integroituvien sovellusten visuaalisen kehittämisen. OutSystemsillä on tuhansia asiakkaita 60 maassa. OutSystemsin palveluksessa on 1150 työntekijää. Lisätietoja osoitteessa www.outsystems.com, Twitterissä @OutSystems sekä LinkedInissä  https://www.linkedin.com/company/outsystems