Pattex tuo Suomen markkinoille ensimmäisen nestemäisen tapettiliisteritiivisteen - remontoijan Pattex-tuoteperhe laajenee tapettiliistereihin

Pattex-liimatuoteperhe lanseeraa Suomeen markkinoiden ensimmäisen nestemäisen tapettiliisteritiivisteen. Nestemäinen tiiviste sekoitetaan veteen, eikä se paakkuunnu jauhemaisten tiivisteiden tapaan. Tiiviste myydään 500 ml purkissa. Enää ei siis tarvitse kuljettaa kotiin painavia 5–15 litran liisteripakkauksia, mikä säästää paitsi selkää myös luontoa.

Pattex-tapettiliisteri on markkinoiden helppokäyttöisin tapettiliisteri. Liisteriä myydään nestemäisenä tiivisteenä 500 ml purkissa, ja se on veden lisäyksen ja sekoittamisen jälkeen käyttövalmis kahdessa minuutissa. Sekoitussuhdetta muuttamalla uutuusliisteri soveltuu lähes kaikille tapeteille, myös Non-Wowen -tapeteille. Yksi purkki riittää tapettityypistä riippuen noin 100–200 neliömetrin tapetoimiseen.

– Pattex-tapettiliisteri on markkinoiden edelläkävijä. Nestemäinen tiiviste on helppokäyttöinen, soveltuu miltei kaikille tapettityypeille, eikä se veteen sekoitettaessa paakkuunnu kuten perinteiset liisterijauheet. Lisäksi tiivisteenä myytävä Pattex-tapettiliisteri säästää veden tarpeetonta kuljettamista ja vähentää siten hiilidioksidipäästöjä, sanoo Henkel Suomen Business Manager Janne Paananen.

Pattex-tuoteperheen tapetointituotteisiin kuuluu myös Pattex Direct Control -tapettiliisteri, joka seinälle levittäessä on väriltään vaaleanpunainen. Väri auttaa tapetoijaa näkemään, että liisteriä varmasti on levitetty kauttaaltaan. Kuivuessaan liisteri muuttuu läpinäkyväksi. Pattex Direct Control -tapettiliisteri myydään jauheena 200 g pakkauksessa.

Vanhat tapetit saa helposti irrotettua Pattex-tapetinpoistoaineella, jota myydään tiivisteenä 500 ml purkissa. Aine vaikuttaa nopeasti, eikä se sisällä liuotinaineita tai ärsytä hengitysteitä.

Pattex-uutuustuotteet ovat saatavissa heinäkuusta alkaen kaikista hyvin varustelluista rakennustarvikeliikkeistä sekä sisustustuotteita myyvistä kauppaketjuista. Nestemäisen Pattex-tapettiliisteritiivisteen suositushinta on 9,90 euroa/500ml, vaaleanpunaisen Pattex Direct Control -tapettiliisterin suositushinta on 6,90 euroa/200g ja Pattex-tapetinpoistoaineen suositushinta on 9,90 euroa/500ml.

Henkel valmistaa liimatuotteita yli 130 vuoden kokemuksella. Seinäliimatuotteita Henkel on valmistanut vuodesta 1953.

www.henkel.fi

Yhteyshenkilö
Katja Heljomaa

Henkel Norden Oy
Puh. 0201 223 545, 040 869 7596
Sähköposti: katja.heljomaa@fi.henkel.com

Tuotenäytteet ja kuvapyynnöt
Jonna Varhama

Viestintätoimisto Manifesto
Sähköposti: jonna.varhama@manifesto.fi

Henkel on globaali yritys, jonka valikoimaan kuuluu useita johtavia tuotemerkkejä, kuten Schwarzkopf, Tolu, Loctite® ja Pattex. Henkelillä on kolme liiketoiminta-aluetta: pesu- ja puhdistusaineet, kosmetiikka sekä liimat, tiivisteet ja pintakäsittelyaineet. Yhtiössä on yli 50 000 työntekijää, ja se on mukana Fortune 500 -listalla. Vuonna 2010 Henkel-konsernin liikevaihto oli 15 miljardia euroa ja liikevoitto 1,8 miljardia euroa. Henkel toimii 125 maassa ja se on noteerattu Frankfurtin pörssissä. Henkel Nordenilla on runsaat 460 työntekijää neljässä eri Pohjoismaassa, ja yhtiön liikevaihto vuonna 2010 oli 192 miljoonaa euroa.