Pitkäaikaiset kumppanit OutSystems ja Amazon Web Services strategiseen yhteistyöhön

Modernien, pilvipohjaisten sovelluskehitystyökalujen markkinajohtaja OutSystems ja Amazon Web Services (AWS) ovat syventäneet yhteistyötään strategiselle tasolle.

Uusi, monivuotinen sopimus laajentaa OutSystemsin tarjontaa merkittävästi integroimalla sen entistä syvemmin AWS:n palveluihin.

Integraatio tuo OutSystemsin asiakkaille mahdollisuuden siirtää tehokkaasti monimutkaiset, toimintakriittiset ohjelmistot pilveen. Se lisää tuntuvasti varmuutta sovellusten skaalautuvuuteen, luotettavuuteen, käytettävyyteen sekä tietoturvallisuuteen liittyen sekä vahvistaa sovellusten helppoa ja nopeaa mukauttamista liiketoimintaympäristön jatkuviin muutoksiin.

“Yhteistyön tarkoitus on mahdollistaa kaikenkokoisille ja kaikentyyppisille yrityksille nopea sovelluskehitys sekä virtaviivainen käyttöönotto näihin hallittuihin ympäristöihin. Strateginen yhteistyömme AWS:n kanssa tukee myös  tavoitettamme antaa jokaiselle organisaatiolle mahdollisuus innovoida ohjelmistokehityksen avulla itse”, OutSystemsin Pohjoismaiden aluejohtaja Ilkka Vanhanen kommentoi.

"On hienoa, että voimme jatkaa yhteistyötämme OutSystemsin kanssa ja laajentaa heidän pilvitarjontaansa AWS:n palveluilla esimerkiksi kehittäjien työkalujen, tiedon, analytiikan ja koneoppimisen osalta. Sen johdosta asiakkaamme voivat nyt kehittää ja käyttää hyväkseen niitä skaalautuvuuteen, tietoturvallisuuteen ja joustavuuteen liittyviä ominaisuuksia, mitä AWS tarjoaa”, Amazon Web Servicesin globaalin kumppaniverkoston johtaja Doug Yeum sanoo.

Lisätietoja medialle:

Ilkka Vanhanen

Aluejohtaja, Pohjoismaat, OutSystems

Ilkka.vanhanen@outsystems.com

OutSystems on Portugalissa vuonna 2001perustettuohjelmistoyhtiö, jonka missio on ohjelmistoteknologiansa avulla antaa yrityksille valta innovoida itse. OutSystemsin teknologia-alustassa yhdistyvät pilvipohjaisuus, tekoälyavusteisuus ja vähäkoodisuus, minkä ansiosta sovelluskehitys on nopeaa ja kustannustehokasta. OutSystems toimii yli 60 maassa ja 22 toimialalla ja sillä on 1 200 työntekijää, 300 kumppania, tuhansia aktiivisia asiakkaita sekä yli 350 000 jäsenen kehittäjäyhteisö. Vieraile osoitteessa www.outsystems.com tai seuraa meitä Twitterissä @OutSystems tai LinkedIn osoitteessa https://www.linkedin.com/company/outsystems.

Amazon Web Services, AWS, kuuluu Amazon-konserniin, ja se on ollut 14 vuotta maailman kattavin ja eniten käytetty pilvialusta. AWS tarjoaa käyttäjilleen noin 175 erilaista palvelua pay-as-you-go-periaatteella tietojenkäsittelyyn, tallennukseen, verkkoratkaisuihin, tietokantoihin, analytiikkaan, koneoppimiseen ja tekoälyyn (AI), sovelluskehitykseen, palveluiden hallintaan ja käyttöönottoon, mobiiliratkaisuihin, esineiden internetiin (IoT), tietoturvaan, hybridiratkaisuihin sekä virtuaali- ja lisättyyn todellisuuteen (VR, AR). AWS:llä on 77 saatavuusaluetta (availability zones) 24 maantieteellisellä alueella. Palveluita käyttävät miljoonat aktiiviset käyttäjät eri puolilla maailmaa, niin voimakkaasti kasvavat startupit, suuret yhtiöt kuin julkishallintokin. AWS:n palveluita käytetään it-infrastruktuurin pyörittämiseen, toiminnan ketteröittämiseen ja kustannusten alentamiseen. Yhtiön globaali liikevaihto tilivuonna 2019 oli 31,7 miljardia euroa, jossa oli kasvua edelliseen vuoteen 36,5 %. Lisätietoja: https://aws.amazon.com ja https://aws.amazon.com/events/aws-nordics/.