Rukkan uusi talvimallisto pukee teknisyyttä arvostavan liikkujan kaikissa olosuhteissa brändin perinteitä unohtamatta

Rukkan talven 2019-20 -malliston korkealaatuiset ja tekniset materiaalit takaavat liikkujalle urheilunautinnon lajista ja sääoloista riippumatta. Rukan yli 50 vuoden taakse yltävät juuret ovat vahvasti esillä sesongin tuotteissa, joiden värimaailmaan on saatu inspiraatiota syksyisestä auringonlaskusta ja puhtaista vehreistä metsistä.

Rukkan ensi sesongin mallisto on jaettu kahdeksaan kategoriaan, jotka ovat Alpine ski, XC ski, Running, Extreme outdoor, Urban, Training, lapset sekä asusteet ja alusvaatteet.

Alpine ski -laskettelumallisto ammentaa inspiraatiota ja teknistä osaamista moottoriurheilun puolelta, josta Rukka-brändi on myös tunnettu. Hi-tech-asennetta huokuvaa mustavalkoista värimaailmaa on piristetty punaisilla, keltaisilla ja oliivinvihreillä yksityiskohdilla.

Täysin uudistuneen XC ski -maastohiihtomalliston vaatteet on puolestaan kehitetty ja testattu Suomen vaativissa sääoloissa. Malliston ehdoton kohokohta on näyttävä hiihtoanorakki, joka tuo ysäritunnelman trendikkäästi tähän päivään.

– Suorituskyky, suojaavuus, kestävyys ja funktionaalisuus ovat aina olleet Rukka-brändin ytimessä ja ensi syksyssä ja talvessa tämä yli 50 vuoden kokemus vedenpitävien vaatteiden valmistuksesta näkyy yhtäältä teknisyyden vaalimisena, mutta myös urheilunautinnon helppouden arvostamisena, kuten uudistuneen maastohiihtomalliston rennossa anorakissa, Luhta Sportswearin markkinointipäällikkö Jenni Kuisma kertoo.

Toiminnallisuus ulkoiluvaatteiden tärkein ominaisuus

Extreme outdoor -mallistoon kuuluvat Rukan teknisimmät ulkoilutuotteet, joiden tärkein piirre on toiminnallisuus vaativassakin käytössä. Tyyliltään yksinkertaisiin vaatteisiin on haettu inspiraatiota vesielementin eri muodoista. Värimaailma puolestaan ammentaa ideoita syksyisestä auringonlaskusta ja oliivinvihreistä metsistä.

Astetta rennompi Urban-ulkoilumallisto sopii erinomaisesti kaupungin arkeen. Rukan merenkulkuaiheiseen logoon pohjautuva värimaailma korostaa erinomaisesti malliston retroa henkeä. Urban-malliston topatut anorakit, paksut untuvaparkatakit ja pörröiset fleecet lämmittävät pohjoisen arktisissa sääoloissa.

Juoksu- ja treenimallistosta tyyliä pururadalle ja joogastudioon

Rukan juoksumallisto sopii sekä aloittelevalle juoksuharrastajalle että kokeneelle kisaajalle. Treenimallistosta puolestaan löytyy monikäyttöisiä vaatteita muun muassa salille, joogaan ja spinningiin.

– Juoksu- ja treenivaatteiden yhdistely onnistuu helposti, sillä sama värimaailma toistuu molemmissa mallistoissa: kuosillisten tuotteiden marmoripintaa muistuttava efekti ja kiiltävät meleeratut kankaat tuovat vaatteisiin eloa. Vaatteiden materiaalit, istuvuus ja tekniset ominaisuudet tukevat toisiaan ja ovat mukavat käytössä, Kuisma kertoo.

Onnistuneen urheilukokemuksen viimeistelevät oikeanlaiset asusteet ja alusvaatteet. Rukan uudistuneesta käsinevalikoimasta löytyy sopivat hanskat mihin tahansa talviaktiviteettiin ja logopipon sisällä pää pysyy suojassa tuulelta ja tuiskulta. Teknisten alusvaatteiden uudet ominaisuudet, kuten vaatteiden sisäpuolelle ommeltu pehmeä fleece, parantavat alusvaatteiden toiminnallisuutta entisestään.

Lastenvaatteet kestävät kovaa kulutusta

Aktiivisille ja seikkailunhaluisille lapsille suunniteltu Rukka-lastenvaatemallisto on luotu kestämään kovaa kulutusta ja vaihtelevia sääolosuhteita – tämän takaavat korkealaatuiset ja tekniset materiaalit. Sesongin valikoimasta löytyy kompakti ulkoiluvaatevalikoima, softshell-setti maastohiihtoon sekä collegepaitoja ja -housuja vapaa-aikaan.

Tuotetiedot:

Rukka Tuusula -takki

Uudenlainen takki maastohiihtoon – takissa yhdistyvät mukavuus ja toiminnallisuus. Takki sopii sekä aktiiviseen että rentoon liikkumiseen. Tuulenpitävästä materiaalista valmistettu takki pitää viiman loitolla ja A.W.S Stretch -kangas ei ainoastaan istu hyvin vaan joustavuutta on lisätty myös kriittisiin kohtiin, kuten kainaloihin ja kylkiin. Polyesterivuori. Hupunreunassa on joustava koristenauha. Taittuva tuulilista. Vetoketjulliset taskut. Helmassa ja hihansuissa joustava koristenauha. Värit: valkoinen, musta ja punainen. Suositushinta 129,95 euroa.

Rukka Viimola -takki

Tyylikäs parkatakki miehille. A.W.S. EXTREME -tuotteena sopii käytettäväksi vaativissakin olosuhteissa, sillä rakenteelliset yksityiskohdat ja suojaavat materiaalit tekevät tuotteesta toimivan tilanteessa kuin tilanteessa. Vedenpitävä ja hengittävä kangas: 10 000 mm/ 5 000 mvp. Polyesterivuori. Untuva 70 %/höyhen 30 %. Huppu on irrotettava ja sen kaksisuuntaisella säädöllä on helppo lisätä suojaa tuulisella ja kolealla säällä. Vetoketju sivussa. Säädettävät hihansuut, joiden sisäpuolella resori. Edessä kaksisuuntainen vetoketju. Lämmin ja pehmeä sisäkaulus. Säädettävä vyötärö. Värit: punainen, keltainen ja musta. Suositushinta 359,95 euroa.

Rukka Vanjoki -takki

Miesten untuvatakki talvisiin olosuhteisiin. Erittäin pehmeä, muhkea, lämmin ja kevyt lämmöneristys untuvalla. Polyesterivuori. Sisuksesta untuvaa 90 % ja höyhentä 10%. Joustavat hihansuut. Säädettävä helma varmistaa täydellisen istuvuuden. Sisätasku ja vetoketjulliset taskut ulkopuolella. Värit: punainen, valkoinen ja musta. Suositushinta 149,95 euroa.

Painokelpoiset kuvat median käyttöön: https://bit.ly/2I356Jb

Jenni Kuisma, markkinointipäällikkö, Luhta Sportswear Company, L-Fashion Group Oy
p. 050 427 4412, sähköposti: jenni.kuisma@luhta.fi

Tuotelainat, -kuvat ja showroom:
Markus Hilden, Viestintätoimisto Manifesto
Salomonkatu 17B, 12. krs, Helsinki
p. 044 363 9961, sähköposti: markus.hilden@manifesto.fi

Rukka lyhyesti:

Rukka on urheilunautintoa helteellä ja pakkasella, sateessa ja lumessa, tuulisella ja myrskyisällä säällä. Rukkan tuotteet takaavat toimivuuden, mukavuuden ja turvallisuuden riippumatta sääolosuhteista tai urheilulajista. Korkealaatuisten tuotteiden valmistukseen käytetään ainoastaan markkinoiden parhaita materiaaleja, jotta korkeimmatkin vaatimukset viimeistelylle, sääsuojalle ja toimivuudelle täyttyvät.

Luhta Sportswear Company on Pohjoismaiden johtavia vaatetusalan yrityksiä. Muodin, urheilun ja vapaa-ajan pukeutumiseen erikoistunut sukuyritys on perustettu vuonna 1907 Lahdessa, jossa edelleen sijaitsee yrityksen pääkonttori. Vakiintuneena, taloudellisesti vakaana ja luotettavana työnantajana, yhteistyökumppanina ja yhteiskunnan jäsenenä olemme yksi suurimmista tekstiilialan yrityksistä Pohjoismaissa. Työllistämme 1700 henkilöä ja teemme noin 245 miljoonan euron liikevaihdon. Konserni tunnetaan muoti- ja sporttivaatebrändeistään: Luhta, Icepeak, Rukka, Torstai, Ril’s, O.i.s. ja Your FACE. Yrityksen brändimallistoja myydään maailmanlaajuisesti, tärkeimmät vientimarkkinamme ovat Eurooppa, Venäjä ja Aasia. Yrityksen vähittäiskauppaketjut ovat: vapaa-ajan vaatetukseen erikoistunut Luhta Brand Store, urheilun Top Sport, muodin ketjut Aleksi 13 ja Your FACE sekä edullisesti edellisten sesonkien mallistoja ja erikoiseriä kuluttajille tarjoavat Luhta Outlet -myymälät.