Ruotsalainen suoramyyntiyritys Zinzino laajenee Saksaan

Zinzino AB (publ), yksi maailman johtavista funktionaalisen ruoan ja kahvin suoramyyntiin erikoistuneista yrityksistä, jatkaa kasvuaan Euroopassa ja käynnistää liiketoiminnan Saksassa. "Saksasta kehittyy meille hyvin tärkeä markkina-alue. Saksa on Euroopan merkittävin suoramyyntimarkkina ja laajentuminen sinne vahvistaa positiotamme Euroopassa", sanoo Zinzinon konsernijohtaja Dag Bergheim Pettersen.

Zinzino on laajentunut nopeasti uusille markkinoille pääasiassa Euroopassa ja Pohjois-Amerikassa. Laajentuminen Yhdysvaltoihin oli menestys, minkä seurauksena Zinzino aloitti liiketoiminnan myös Kanadassa vuoden 2015 lopussa. Konsernin liiketoimintaa on suunniteltu siten, että jatkuva laajentuminen niin maantieteellisesti kuin lanseeraamalla uusia tuotekategorioita on mahdollista. Faun Pharma AS:n ja BioActive Foods AS:n hankkimisen kautta Zinzino pystyy valvomaan koko tuotantoketjua tutkimuksesta ja kehityksestä tuotantoon ja analysointiin. Yritysostojen avulla on pystytty madaltamaan kustannuksia ja tehostamaan valvontaa, mikä luo positiivisia synergiaetuja läpi koko ketjun loppuasiakkaaseen saakka.

"Ahkera pohjatyö on ollut edellytys laajentumiselle. Nyt, kun laajennamme liiketoimintaamme yhteen Euroopan isoimpiin maihin, meillä pitää olla tarpeeksi lihaksia ja toimiva infrastruktuuri vastaamaan kysyntään. Tiedän, että nämä osa-alueet ovat nyt kunnossa", sanoo Dag Bergheim Pettersen.

"On myös tärkeää, että pystymme tarjoamaan uusia ja entistä parempia tuotteita asiakkaillemme. Saksassa on Euroopan suurin suoramyyntimarkkina, joten kuluttajat ovat tottuneita tarjoamaamme myyntivaihtoehtoon. Saksasta löytyy myös ostovoimaa ja saksalaiset ovat kiinnostuneita terveydestä, joten tuotteillemme on suuri kysyntä."

Tavoitteena on kasvattaa liiketoimintaa Saksassa niin, että Saksa on 3-5 vuoden kuluessa Zinzinon isoin markkina-alue Euroopassa.

"Meillä on jo tässä vaiheessa satakunta tapaamista sovittu potentiaalisten kumppaneiden kanssa. Odotamme kovasti, että pääsemme aloittamaan Saksassa ja siten jatkamaan laajentumistamme Euroopassa. Nopea maantieteellinen kasvu on täysin linjassa Zinzinon kasvustrategian kanssa. Sekä laajentuminen että uusien asiakkaiden hankkiminen nykyisillä markkinoilla ovat avainasioita Zinzinon vision saavuttamisessa. Visiomme mukaan Zinzinolla on miljoona asiakasta maailmanlaajuisesti vuoteen 2020 mennessä", sanoo Dag Bergheim Pettersen.

:

Dag Bergheim Pettersen, konsernijohtaja, Zinzino AB (publ), puh. +47 93 22 57 00

Fredrik Nielsen, talousjohtaja, Zinzino AB (publ), puh. +46 707 900 174

www.zinzino.se

Kuva- ja haastattelupyynnöt
:

Jonna Varhama, Viestintätoimisto Manifesto, puh. 050 543 2926, jonna.varhama@manifesto.fi

Zinzino AB (publ.) on yksi maailman johtavista suoramyyntiyrityksistä. Yritys toimii Ruotsissa, Norjassa, Tanskassa, Suomessa, Islannissa, Virossa, Latviassa, Liettuassa, Puolassa, Alankomaissa, Saksassa, Yhdysvalloissa ja Kanadassa. Zinzino myy ja markkinoi tuotteita kahdessa kategoriassa: Zinzino Health keskittyy pitkäjänteiseen hyvinvointiin ja Zinzino Coffee käsittää espressokeittimiä, kahvia, teetä ja tarvikkeita. Tarjoamiemme tuotteet perustuvat laatuun, ympäristöön, terveyteen ja arkipäivän ylellisyyden tuntuun. Toimintaa leimaa korkea laatu, läheisyys asiakkaisiin ja keskittyminen aktiiviseen tuotekehitykseen. Tuotteita markkinoidaan suoramyynnin kautta. Zinzino omistaa norjalaisen asiantuntijayrityksen BioActive Foods AS:n sekä tutkimus- ja tuotantoyrityksen Faun Pharma AS:n. Zinzino on vuodesta 2005 toiminut ranskalais-belgialaisen kahvitalon Rombouts & Malongong jälleenmyyjänä. Zinzino-konserni työllistää noin 90 henkilöä. Yrityksen pääkonttori on Göteborgissa. Lisäksi konsernilla on toimisto ja tehdas Oslossa ja Oslon läheisyydessä sekä toimipisteet Floridassa Yhdysvalloissa ja Helsingissä.