Silmän lämpömittaus avuksi koronaa vastaan – DuPont Sustainable Solution ryhtyy yhteistyöhön Bleeco GmbH:n kanssa

Yhteistyön tavoitteena on nopeuttaa ihmiskeskeisten turvallisuusteknologioiden kaupallistamista.

Johtava työturvallisuuden konsulttiyritys DuPont Sustainable Solutions (DSS) aloittaa yhteistyön Münchenissä sijaitsevan Bleenco GmbH:n kanssa. DSS ja Bleenco kehittävät yhdessä kehittyneitä, skaalautuvia, tekoälypohjaisia ​​ratkaisuja, joiden avulla työntekijöitä voidaan paremmin suojata operatiivisilta riskeiltä ja COVID-19:ltä.

"Näemme teollisuusyritysten omaksuvan uusia turvallisuusteknologioita, jotka auttavat riskien tunnistamisessa ja tiedon hyödyntämisessä", kertoo digitaalisten tuotteiden johtaja Alexey Lesin DuPont Sustainable Solutionsista. "Tämä on tarjonnut yrityksille ennennäkemättömiä mahdollisuuksia parantaa työntekijöiden turvallisuutta sekä työnkulkua hyödyntämällä tietoa. Bleencon kehittämät tekniikat ja niihin liittyvät algoritmit ovat erityisen lupaavia etenkin COVID-19-pandemian torjunnassa.”

"Teknologia antaa mahdollisuuden käyttää kameroita räätälöityihin turvallisuusautomaatioratkaisuihin", sanoo Bleenco GmbH:n toimitusjohtaja Irle Abdic. "Tämän avulla voidaan analysoida ihmisten käyttäytymistä sekä valvoa ohjeiden noudattamista yksityisyyttä vaarantamatta. Tällaiset oivallukset voivat auttaa tunnistamaan turvallisuusriskit reaaliajassa ja myös ehkäisemään onnettomuuksia.”

"Tekniikkaa käytetään myös auttamaan havaitsemaan COVID-19:n keskeinen oire: ruumiinlämpö", Abdic jatkaa. "Kehon skannaus on täysin automatisoitu ja kestää vain yhden sekunnin, jolloin yritykset voivat rajoittaa työntekijöidensä mahdollista altistumista virukselle."

DuPont Sustainable Solutionsin ja Bleencon välinen kumppanuus antaa mahdollisuuden soveltaa tekniikkaa laajasti ja nopeasti.

"Bleencon teknologia on innovatiivista ja DuPont Sustainable Solutionsilla on kokemusta sekä käyttäytymisturvallisuudessa että laajamittaisessa teknologian soveltamisessa. Tämä yhdistelmä auttaa yrityksiä pitämään työntekijänsä turvassa ja terveinä", Lesin sanoo. "Tulokset olivat innostavia ja osoittavat, että tällä kumppanuudella pystytään auttamaan teollisuusyrityksiä tekemään todellinen läpimurto turvallisuudessa."

Kuvateksti:

Bleencon lämmönmittaus havaitsee lämpötilat suoraan silmän sisäpuolelta infrapunakameroiden avulla. Kuten muutkin Bleencon ratkaisut, mittaus on langaton ja laitteistosta riippumaton, ja kestää vain yhden sekunnin. Menetelmän tarkoituksena on palvella kaikkia toimialoja tuotantolaitoksista ja lentokentistä julkiseen liikenteeseen ja rakennustyömaihin.

John Michael Kern

DuPont Sustainable Solutions

john.kern@consultdss.com

Julian Hettich

Bleenco GmbH

+ 49 178 8993334

Julian.hettich@bleenco.com

About DuPont Sustainable Solutions

DuPont Sustainable Solutions (DSS) is a leading provider of operations management consulting services that enable organizations to protect their employees and assets, realize operational efficiencies, innovate more rapidly and build workforce capability. By leveraging its DuPont heritage, deep industry and business process expertise, and diverse team of expert consultants, DSS helps clients turn operations management into a competitive advantage. Additional information is available at www.consultdss.com.

DuPont, the DuPont Oval Logo and certain trademarks and service marks that include “DuPont” are owned by affiliates of DuPont de Nemours, Inc. and licensed to DSS for a limited period of time.

About Bleenco

Bleenco is a software startup from Germany that releases operation managers from their repetitive working processes by making sensors talk. With their human-centred approach they have already helped various companies to detect personal protective equipment (PPE) in productions, understand human behaviour in public transportation, analyse forklift-human distance in logistics and track product flow in warehouses. Their modular automation platform Bleenco GO allows enterprises to achieve a new level of industrial efficiency with hardware independent and GDPR compliant applications.