Solita avaa Th!nk Labin uusien teknologioiden ja innovaatioiden testaukseen

TIEDOTE 22.10.2015

Digitaalisen liiketoiminnan asiantuntijayritys Solita avaa asiakkaidensa käyttöön Th!nk Labin, jossa on mahdollista tutustua uusiin teknologioihin, niiden käyttöön sekä uudenlaisten toimintojen innovointiin. Solita Th!nk Lab kutsuu suomalaisyritykset innostumaan uusista teknologioista ja tarttumaan niihin rohkeasti kokeilukulttuurin hengessä.

Solita Th!nk Labissa kävijöiden testattavana ovat muun muassa Apple Watch -älykello, Samsung Gear VR -mobiilivirtuaalitodellisuuslaite, Oculus Rift -virtuaalitodellisuuslasit sekä Philips Hue -valaistusjärjestelmä, joka toimii älypuhelimella. Tutustuttavissa on myös Thingsee One eli kehittäjän IoT-laite, joka mahdollistaa uusien sensoriteknologioiden nopeamman ja helpomman rakentamisen sekä TreLab Smart Data Mill IoT -laite. Lisäksi Th!nk Labissa on testattavana Solitan rakentama IoT-ratkaisu sekä iBeacon, joka mahdollistaa Apple TV:n ja älylaitteiden toisiinsa yhdistämisen kosketuksen avulla.

”Solita toimii asiakkailleen digitaalisen maailman matkaoppaana. Uusien teknologioiden rohkea kokeileminen ja nopea hyödyntäminen on tärkeää uuden liiketoiminnan rakentamiseksi, sillä ne mahdollistavat sekä aiempien asioiden tekemisen tehokkaammin, että täysin uusia toimintamalleja. Th!nk Lab on matalan kynnyksen paikka testata uusia teknologioita, ja toivomme, että auttaa luomaan myös uusia ajatuksia ja visioita tulevista liiketoimintamahdollisuuksista ja innovaatioista”, kertoo Solitan johtaja Timo Honko.

Solita järjestää tilassa mm. strategiatyöhön ja palvelumuotoiluhankkeisiin liittyviä työpajoja, asiakastapaamisia sekä tutustumisia alan opiskelijoille. Asiakkaat voivat käyttää tilaa myös omiin tiimi- ja johtoryhmätapaamisiinsa.

Solita Th!nk Lab - lupa innostua

”Toivotamme asiakkaamme lämpimästi tervetulleiksi tuulettamaan ideoitaan ja innostumaan tulevaisuuden teknologioista. Digitaalisuus ulottuu entistä vahvemmin päivittäisen elämämme eri osa-alueisiin ja yhteiskuntaan, ja myllää toimintamalleja ja ihmisten arkea joka puolella maailmaa. Siksi ketterät toimintatavat, Internet of Things ja uudet teknologiat ovat erittäin tärkeitä sekä Suomen että suomalaisten yrityksien tulevaisuudelle ja uusien liiketoimintojen rakentamiselle. On eduksi kaikille, että uusiin teknologioihin tutustuminen tehdään mahdollisimman helpoksi”, jatkaa Honko.

Th!nk Lab pidetään tuoreena ja sinne lisätään uusia teknologioita niiden saapuessa markkinoille.

Solita Th!nk Labin avajaisia juhlitaan Solitan uusien toimitilojen tupaantuliaisten yhteydessä 22. lokakuuta. Nopeasti kasvava Solita työllistää tällä hetkellä yli 380 digitaalisten palveluiden asiantuntijaa Helsingissä, Tampereella ja Oulussa.

Solita Oy, johtaja Timo Honko

timo.honko[at]solita.fi, puh. 040 545 4878

Solita on digitaalisen liiketoiminnan asiantuntijayritys. Olemme asiakkaidemme matkaopas muuttuvassa maailmassa. Luomme uutta liiketoimintaa ja palveluja yrityksille ja julkishallinnolle yhdistämällä teknologian, liiketoimintaprosessit ja sisällöt uudella tavalla. Solita tuottaa digitaalisia ratkaisuja ja verkkopalveluita sähköiseen liiketoimintaan ja asiointiin sekä tiedolla johtamiseen. Vuonna 1996 perustettu Solita on kasvuyritys, joka on kasvanut kannattavasti yli 20 prosentin vuosivauhtia. Yhtiön liikevaihto vuonna 2014 oli 36,8 miljoonaa euroa. Solita työllistää yli 380 digitaalisen liiketoiminnan asiantuntijaa Helsingissä, Tampereella ja Oulussa.

www.solita.fi