Solita Euroopan 50 parhaan työpaikan joukossa

Digitaalisen liiketoiminnan asiantuntijayritys Solita Oy on valittu Euroopan 50 parhaan työpaikan joukkoon. Maailmanlaajuisen tutkimus- ja kehittämisorganisaatio Great Place to Work®:n julkaisemalla listalla Solita on sijalla 43 pienten ja keskisuurten yritysten kategoriassa. Kaiken kaikkiaan Great Place to Work -listalle valittiin Euroopan 100 parasta työpaikkaa eri kategorioissa. Solitan sijoitus tämän vuoden Suomen Parhaat työpaikat -listalla oli 6.

”On uskomattoman hieno asia Solitalle, että olemme Euroopan parhaiden työpaikkojen joukossa ja ensikertalaiselle vielä hyvällä sijalla 43. Kiitos tästä kuuluu koko meidän henkilöstöllemme, sillä me kaikki teemme yhdessä hyvän ja toimivan työyhteisön. Solitan tavoitteena on rakentaa ihmisen näköinen työyhteisö. Mikä on ihmisen kannalta järkevää, niin se tehdään,” sanoo Solitan kulttuurin ja osaamisen kehittämisestä vastaava johtaja Jonne Seppä.

Solita on vuosien ajan ollut kasvuyhtiö. Tilikauden 2013 liikevaihto oli 30,5 miljoonaa euroa, mikä on 3,5 miljoonaa edellisvuotta enemmän. Liikevoitto kasvoi 1,9 miljoonasta 2,4 miljoonaan euroon. Solitan liiketoimintastrategian tavoitteena on jatkaa voimakasta kasvua ja olla Suomen paras digitaalisen liiketoiminnan asiantuntijayritys.

”Liiketoiminnan kasvu edellyttää jatkuvaa ja laadukasta rekrytointia. Jotta on paras omalla toimialallaan, edellyttää se myös parhaita rekrytointeja, ja siksi hyvällä työyhteisöllä ja yrityskulttuurilla on suuri merkitys. Solitan palveluksessa on tällä hetkellä lähes 300 työntekijää ja palkkaamme tänäkin vuonna lisää solitalaisia”, Seppä sanoo.

Euroopan parhaat työpaikat -tutkimus

Euroopan parhaat työpaikat -lista julkaistaan vuosittain ja se kattaa 100 parasta työpaikkaa. Listaorganisaatiot on jaettu kolmeen kategoriaan: monikansalliset työpaikat (25 organisaatiota), suuret organisaatiot (25 organisaatiota) sekä pienet ja keskisuuret organisaatiot (50 organisaatiota). Vuodesta 2002 lähtien julkaistua Euroopan parhaat työpaikat -listausta varten tehtävissä maakohtaisissa tutkimuksissa selvitetään työntekijöiden kokemus työpaikastaan sekä arvioidaan organisaatioiden johtamiskäytännöt. Tutkimuksen pisteytyksessä 2/3 koostuu työntekijöiden kokemuksesta ja 1/3 johtamiskäytännöistä. Listalle pääsy edellyttää, että yrityksellä on vähintään 50 työntekijää. (Lähde: www.greatplacetowork.fi)

Jonne Seppä, johtaja, kulttuuri ja osaamiset

Sähköposti: jonne.seppa(at)solita.fi

Solita on digitaalisen liiketoiminnan asiantuntijayritys. Se luo uutta liiketoimintaa ja palveluja yrityksille ja julkishallinnolle yhdistämällä digitaalisen teknologian, liiketoimintaprosessit ja sisällöt uudella tavalla. Solita tuottaa digitaalisia ratkaisuja ja verkkopalveluita sähköiseen liiketoimintaan ja asiointiin sekä tiedolla johtamiseen. Suomalaiset kohtaavat Solitan päivittäin esimerkiksi vähittäiskaupan verkkopalveluiden tai julkishallinnon sähköisten palveluiden kautta.

Vuonna 1997 perustettu Solita on kasvuyritys, joka on kasvanut kannattavasti 20-30 prosentin vuosivauhtia. Yhtiön liikevaihto vuonna 2013 oli 30,5 miljoona euroa. Solitassa työskentelee yli 270 digitaalisen liiketoiminnan asiantuntijaa.

Hyvän johtamisen ja huippuluokan osaamisen lisäksi kasvua on vauhdittanut laadukas asiakaspalvelu ja innostava yrityskulttuuri.  Asiakkaista 97 % on tyytyväisiä Solitaan ja yhtiö kipuaa vuosittain yhä korkeammalle arvostetussa Great Place To Work -listauksessa (6. sija vuonna 2014). www.solita.fi