Solita ja 4C Strategies yhteistyöhön riskienhallinnan ratkaisuissa

Digitaalisen liiketoiminnan asiantuntijayritys Solita ja globaalisti toimiva valmius- ja riskienhallinnan ratkaisuistaan tunnettu 4C Strategies ovat sopineet strategisesta kumppanuudesta. Yhteistyön myötä Solita voi tarjota asiakkailleen riskienhallintaan ja liiketoiminnan jatkuvuuteen liittyviä ratkaisuja, joiden kysyntä on kasvussa myös Suomessa.

Kumppanuussopimus antaa Solitalle mahdollisuuden markkinoida ja myydä 4C Strategiesin ohjelmistoja Suomessa sekä tarjota omien asiantuntijoidensa lisäksi 4C Strategiesin osaamista tukeakseen suomalaisia organisaatioita valmiuskykyjen kehittämisessä.

Globaali toimintaympäristö lisää riskienhallinnan kysyntää

”4C Strategiesin ratkaisujen avulla niin yritykset kuin julkishallinnon toimijat voivat parantaa riskien- kriisinhallintakykyä ja jatkuvuussuunnitelmiensa tasoa sekä saada reaaliaikaisen tilannekuvan, jolle nopeasti muuttuva, globaali toimintaympäristö asettaa yhä suurempia vaatimuksia. Monet suomalaiset organisaatiot ovatkin nyt kehittämässä valmiuksiaan näillä alueilla. 4C Strategiesin ratkaisut laajentavat nykyistä palvelutarjoamaamme, ja voimme auttaa asiakkaitamme riskienhallinnassa ja jatkuvuuden turvaamisessa esimerkiksi osana laajojen operatiivisten järjestelmien tai sähköisten palveluiden kehittämistä”, kertoo johtaja Lauri Helenius Solitalta. Solita rakentaa asiakkailleen digitaalista liiketoimintaa ja sähköistä asiointia digistrategioista, konseptoinnista ja palvelumuotoilusta vaativiin teknisiin toteutuksiin, integraatioihin ja ylläpitoon saakka.

Yhteistyö kansallisessa turvallisuudessa lisääntyy

”Solitan erittäin laaja kokemus Suomen digitaalisesta markkinasta ja innovatiivinen lähestymistapa tekevät siitä meille erinomaisen kumppanin. Tämä kumppanuus ei edusta vain tärkeää siltaa ruotsalaisen ja suomalaisen teollisuuden yhteistyössä, vaan myös lisääntyvää yhteistyötä kansallisen turvallisuuden saralla”, toteaa Martin Rusner, 4C Strategiesin Business Development Manager.

Exonaut™ sisältää työkalut, joilla voidaan kehittää ja vahvistaa strategisten, toiminnallisten ja sääntelyperusteisten vaatimusten yhtiönlaajuista noudattamista ja varmistaa yhtiön strateginen ja operatiivinen valmius.  Sen reaaliaikainen seurantajärjestelmä tuottaa ylemmälle johdolle jatkuvasti päivittyviä, visuaalisia raportteja koko organisaation tuloksista, vaatimusten noudattamisesta ja riskeistä.

Solita Oy, liiketoimintajohtaja Lauri Helenius, lauri.helenius[a]solita.fi, p. +358 40 5294354

Solita Oy

Solita on digitaalisen liiketoiminnan asiantuntijayritys. Olemme asiakkaidemme matkaopas muuttuvassa maailmassa. Luomme uutta liiketoimintaa ja palveluja yrityksille ja julkishallinnolle yhdistämällä teknologian, liiketoimintaprosessit ja sisällöt uudella tavalla. Solita tuottaa digitaalisia ratkaisuja ja verkkopalveluita sähköiseen liiketoimintaan ja asiointiin sekä tiedolla johtamiseen. Vuonna 1996 perustettu Solita on kasvuyritys, joka on kasvanut kannattavasti yli 20 prosentin vuosivauhtia. Yhtiön liikevaihto vuonna 2015 oli 49,7 miljoonaa euroa. Solita työllistää yli 470 digitaalisen liiketoiminnan asiantuntijaa Helsingissä, Tampereella ja Oulussa.

4C Strategies

4C Strategies tunnetaan yhtenä maailman innovatiivisimmista valmiudenhallintaratkaisujen tarjoajista. Parhaaseen asiantuntemukseen ja innovointiin perustuvat räätälöidyt ratkaisumme auttavat asiakkaita saavuttamaan kokonaisvaltaisen valmiuden kehittämällä voimakasta ja tehokasta riskienhallinta-, liiketoiminnan jatkuvuus- sekä ongelma- ja kriisinhallintakykyä.

www.4cstrategies.com