Solita ja Youredi yhteistyöhön pilvi-integraatiossa

Solita on solminut yhteistyösopimuksen pilvipohjaisen integraatioteknologian toimittajan Youredin kanssa. Sopimus laajentaa Solitan palvelutarjontaa kustannustehokkailla, pilvipohjaisilla integraatiopalveluilla (iPaaS), joiden kysyntä markkinoilla kasvaa tällä hetkellä voimakkaasti.

Solita tarjoaa jatkossa asiakkailleen uuden vaihtoehdon pilvipohjaisiin integraatiopalveluihin Youredin teknologia-alustan päällä. Solitan tarjoamien palveluiden avulla asiakkaat voivat toteuttaa kustannustehokkaita ja ketteriä datan ja liiketoimintaprosessien integraatioita eri järjestelmien välillä suoraan pilvestä. Youredin ratkaisu sisältää myös analytiikkaa datavirtojen analysointiin, jota Solitan ennestään vahva analytiikkaosaaminen laajentaa.

Youredi on kasvava, suomalainen teknologiatoimittaja, jonka myös tutkimusyhtiö Gartner on nostanut esiin kahtena vuonna peräkkäin Magic Quadrant for Enterprise Integration Platform as a Service (iPaaS) -raportissaan. Gartnerin mukaan iPaaS-markkinan koko vuonna 2015 oli noin 414 miljoonaa dollaria, mikä oli 50 prosenttia edellisvuotta enemmän. Markkinan arvioidaan kasvavan kaksinumeroisin luvuin myös seuraavien vuosien aikana.

”Solita kumppanoituu markkinoiden parhaiden teknologiaratkaisujen tarjoajien kanssa ja toimittaa näihin teknologioihin pohjautuvia palveluja asiakkaidensa hyödyksi. Youredi on jo asemansa vakiinnuttanut, mielenkiintoinen suomalainen integraatioteknologian toimittaja, jolla on maailmanluokan ratkaisut ja isoja asiakkuuksia globaaleilla markkinoilla. Voimme nyt yhdessä Youredin kanssa tarjota markkinoiden edistyksellisimpiä integraatiopalveluja asiakkaillemme”, sanoo pilvi- ja integraatiopalveluista Solitassa vastaava johtaja Karri Lehtinen.

IPaaS:ssa eli pilvi-integraatiossa on kyse uudesta tavasta toteuttaa integraatioratkaisuja suoraan pilvestä. Se tarjoaa asiakkaalle ketterän ja kustannustehokkaan integraatiomallin, joka ei edellytä suuria alkuinvestointeja kallisiin ohjelmistolisensseihin tai konesaleihin. Tämä edistää kokeilukulttuurin leviämistä yrityksissä.

Youredi on kasvava suomalainen pilvipohjaisten integraatioteknologioiden ja -palveluiden tarjoaja. Yhtiön on perustettu vuonna 2010 ja se toimii globaaleilla markkinoilla. Youredillä on vahva jalansija erityisesti kaupan, logistiikan ja finanssipalveluiden toimialoilla. Yhtiö tekee yhteistyötä esimerkiksi kiinalaisen verkkokauppajätti Alibaban kanssa logistiikkaketjun integraation alueella. Youredin omistavat yhtiön johto ja henkilöstö sekä yksityiset sijoittajat, joihin lukeutuu muun muassa Risto Siilasmaa.

Karri Lehtinen, johtaja, pilvi- ja integraatiopalvelut, Solita Oy

karri.lehtinen@solita.fi, puh. 040 507 8474

Jaakko Elovaara, toimitusjohtaja, Youredi Oy

jaakko@youredi.com, puh. +65 82442659

Solita on digitaalisen liiketoiminnan asiantuntijayritys. Olemme asiakkaidemme matkaopas muuttuvassa maailmassa. Luomme uutta liiketoimintaa ja palveluja yrityksille ja julkishallinnolle yhdistämällä teknologian, liiketoimintaprosessit ja sisällöt uudella tavalla. Solita tuottaa digitaalisia ratkaisuja ja verkkopalveluita sähköiseen liiketoimintaan ja asiointiin sekä tiedolla johtamiseen. Vuonna 1996 perustettu Solita on kasvuyritys, joka on kasvanut kannattavasti yli 20 prosentin vuosivauhtia. Yhtiön liikevaihto vuonna 2015 oli 49,7 miljoonaa euroa. Solita työllistää yli 450 digitaalisen liiketoiminnan asiantuntijaa Helsingissä, Tampereella ja Oulussa.

Youredi is the only global provider of cloud-based Integration Platform as a Service (iPaaS) solutions to singularly address the needs of e-commerce/supply chain logistics providers for interoperable, low-cost data integration that ensures the seamless flow of information across value networks. Youredi enables its customers to easily and cost-effectively bring data to the right place and at the right time, so they can easily transact with business partners, gain end to end visibility throughout the value chain and better share data in the cloud as well as in disparate applications and systems. Youredi, Ltd, which was founded in Finland, is privately held with a North American subsidiary, Youredi, Inc., headquartered in Woburn, Mass and presence in Singapore and Australia. For more information visit www.youredi.com and on Twitter: @youredi_tweets. Or contact us at Talktous@youredi.com.