Solita kasvaa ennätysvauhtia

Ensimmäisellä vuosipuoliskolla kasvua kertyi 34 prosenttia

Digitaalisen liiketoiminnan asiantuntijayritys Solita jatkaa kasvuaan. Yhtiön vuoden 2015 ensimmäisen vuosipuoliskon liikevaihto kasvoi 34 prosenttia edellisvuoteen verrattuna ja oli 23,7 miljoonaa euroa. Solitan ensimmäisen vuosipuoliskon käyttökate (EBITDA) oli 2,34 miljoonaa euroa, eli 9,9 prosenttia liikevaihdosta. Viime vuoden vastaava luku oli 1,28 miljoonaa euroa (7,2 %). Käyttökate parani peräti 83 prosenttia.

Solitan koko vuoden 2015 liikevaihdon ennustetaan kasvavan noin 30 prosenttia 47 - 48 miljoonaan euroon. Tilikauden 2014 liikevaihto oli 36,8 miljoonaa euroa. Yrityksen henkilöstö kesäkuun lopussa 2015 oli 366 henkilöä. Edellisvuoden kesäkuun loppuun verrattuna Solita työllistää nyt 88 henkeä eli 31 prosenttia enemmän. Solita työllistää digitaalisen liiketoiminnan asiantuntijoita kolmella paikkakunnalla Helsingissä, Tampereella ja Oulussa.

Solitan kasvua ovat vauhdittaneet onnistuneet projektit, tyytyväiset asiakkaat sekä toimialan yleinen positiivinen kehitys.

”Näkymät ovat varsin positiiviset. IT-alan monet negatiiviset uutiset ovat luoneet harhakuvaa siitä, että koko alalla menee huonosti. Yhteiskunnan ja yritysten digitalisaatio etenee väistämättä ja siihen tarvitaan osaavia, luoviin ratkaisuihin kykeneviä tekijöitä. Uskon, että digitaalisen liiketoiminnan markkina kasvaa tänä vuonna 3 -5 prosenttia ja se näkyy myös Solitan kasvussa”, toteaa Solitan toimitusjohtaja Jari Niska.

Alkuvuoden aikana Solita on voittanut 13 uutta asiakkuutta, joihin lukeutuvat muun muassa Ensto ja Vattenfall. Samalla myös monet olemassa olevat asiakkuudet ovat kasvaneet huomattavasti. Solitan palvelutarjooma kattaa digitaalisen liiketoiminnan ja sähköisen asioinnin palvelut laajasti strategisesta konsultoinnista tekniseen toteutukseen, integraatioihin, analytiikkaan ja ylläpitoon asti.

IT-alalla voimakkaimmin kasvavat nyt pienet ja keskisuuret yritykset, joista monet Solitan tapaan etsivät jatkuvasti uusia, oikeanlaisia osaajia.

”Pidämme koko ajan silmät ja korvat auki hyvien osaajien löytämiseksi. Viime vuonna palkkasimme 100 uutta työntekijää ja tänäkin vuonna palkkaamme yli 80 henkilöä,” Niska jatkaa. Solitalla työskentelee digitaalisen liiketoiminnan asiantuntijoita digistrategiaan ja analytiikkaan keskittyvistä konsulteista ja palvelumuotoilijoista käyttöliittymä­suunnittelijoihin, ohjelmistokehittäjiin ja integraatioasiantuntijoihin.

Puolivuotiskatsauksen luvut ovat tilintarkastamattomia.

Solita Oy, toimitusjohtaja Jari Niska

jari.niska[at]solita.fi

puh. 040 5246 400

Solita on digitaalisen liiketoiminnan asiantuntijayritys. Olemme asiakkaidemme matkaopas muuttuvassa maailmassa. Luomme uutta liiketoimintaa ja palveluja yrityksille ja julkishallinnolle yhdistämällä teknologian, liiketoimintaprosessit ja sisällöt uudella tavalla. Solita tuottaa digitaalisia ratkaisuja ja verkkopalveluita sähköiseen liiketoimintaan ja asiointiin sekä tiedolla johtamiseen. Vuonna 1996 perustettu Solita on kasvuyritys, joka on kasvanut kannattavasti yli 20 prosentin vuosivauhtia. Yhtiön liikevaihto vuonna 2014 oli 36,8 miljoonaa euroa. Solita työllistää yli 360 digitaalisen liiketoiminnan asiantuntijaa Helsingissä, Tampereella ja Oulussa.

www.solita.fi