SOLITA KASVOI JÄLLEEN YLI 20 PROSENTTIA VUONNA 2014

16.3.2015 - Digitaalisen liiketoiminnan asiantuntijayritys Solita jatkaa vahvaa kasvutarinaansa. Vuonna 2014 Solita takoi 36,8 miljoonan euron liikevaihdon kasvaen edellisvuodesta 20,6 prosenttia. Liikevoittoa yritys raportoi 3,2 miljoonaa euroa, eli 8,7 prosenttia. Yrityksen henkilömäärä kasvoi yli sadalla hengellä 310:een. Yritys kasvoi kaikilla liiketoiminta-alueillaan.

Solitan vuoden 2014 liikevaihto oli 36,8 miljoonaa euroa (30,5 m€) ja liikevoitto 3,2 miljoonaa euroa (3,3 m€). Henkilöstömäärä kasvoi vuoden 2014 aikana 310 henkilöön, mikä merkitsi yli 30 prosentin kasvua edellisvuoteen verrattuna.

Solita kehittää sähköisiä palveluita, sähköistä asiointia sekä tiedolla johtamisen ratkaisuja erityisesti vähittäiskaupan, media- ja palvelualan yrityksille sekä julkishallinnon organisaatioille. Vuonna 2014 yritys investoi erityisesti konsultointi- ja palvelumuotoiluliiketoiminnan vahvistamiseen. Myös Lupapiste-liiketoimintaan panostettiin voimakkaasti. Lupapiste on asiointipalvelu, joka mahdollistaa rakennuslupien hakemisen ja niihin liittyvän viranomaisasioinnin sähköisen hoitamisen.

”Solitan vahvuus on Suomen mittakaavassa ainutlaatuisen laaja osaamisemme. Rakennamme asiakkaillemme digitaalista liiketoimintaa digistrategioista, konseptoinnista ja palvelumuotoilusta lähtien aina vaativiin teknisiin toteutuksiin, integraatioihin ja ylläpitoon saakka. Lisäksi vahva informaation hallinnan ja analytiikan osaamisemme erottaa meidät kilpailijoistamme”, kommentoi toimitusjohtaja Jari Niska. ”Voimakkaasta kasvusta huolimatta olemme onnistuneet säilyttämään asiakkaidemme tyytyväisyyden ja luottamuksen. Lähes kaikki asiakkaistamme haluavat suositella meitä.”

Vahva kasvu jatkuu Oulussa, Helsingissä ja Tampereella

Vuoden 2014 aikana Solita laajensi toimintaansa myös perustamalla syksyllä toimipisteen Ouluun. Oulun toimipisteen vahvistaminen on sujunut suunnitelmien mukaisesti ja Oulussa työskentelee tällä hetkellä kymmenen digitaalisen liiketoiminnan ammattilaista.

Voimakkaasta kasvusta huolimatta Solita on onnistunut pitämään kiinni vahvasta yrityskulttuuristaan. Solita arvioitiin Suomen Great Place to Work -tutkimuksessa Suomen kuudenneksi parhaaksi työpaikaksi jo toisena vuotena peräkkäin.

”Menestyksemme lähtee ihmisistä sekä rennosta ja välittävästä yrityskulttuuristamme. Panostamme jatkossakin aktiivisesti alan parhaiden osaajien etsimiseen ja palkkaamiseen. Tänä vuonna arvioimme ’digitaalisen maailman matkaoppaidemme’ määrän kasvavan jälleen 120 osaajalla”, arvioi Jari Niska.

Solita tavoittelee kannattavaa kasvua myös vuonna 2015.

Solita Oy, toimitusjohtaja Jari Niska, p. 040 5246 400, jari.niska@solita.fi

Solita on digitaalisen liiketoiminnan asiantuntijayritys. Olemme asiakkaidemme matkaopas muuttuvassa maailmassa. Luomme uutta liiketoimintaa ja palveluja yrityksille ja julkishallinnolle yhdistämällä teknologian, liiketoimintaprosessit ja sisällöt uudella tavalla. Solita tuottaa digitaalisia ratkaisuja ja verkkopalveluita sähköiseen liiketoimintaan ja asiointiin sekä tiedolla johtamiseen. Vuonna 1996 perustettu Solita on kasvuyritys, joka on kasvanut kannattavasti yli 20 prosentin vuosivauhtia. Yhtiön liikevaihto vuonna 2014 oli 36,8 miljoonaa euroa. Solita työllistää yli 300 digitaalisen liiketoiminnan asiantuntijaa Helsingissä, Tampereella ja Oulussa.