SOLITA KOULUTTAA OHJELMISTOKEHITTÄJISTÄ MOBIILIOSAAJIA

Digitaalisen liiketoiminnan asiantuntijayritys Solita käynnistää maaliskuussa 2018 Mobile for Developers - mobiilikehittämisen koulutusohjelman ohjelmistokehittäjille. Ohjelma on suunnattu erityisesti ohjelmistokehittäjille ja -arkkitehdeille, jotka haluavat laajentaa mobiilisovellusten kehittämisen teknologioiden ja työkalujen osaamistaan sekä lisätä palveluiden suunnitteluiden kokonaisvaltaista, strategista ajatteluaan. Koulutusohjelman hakuaikaa on 14.2.2018 saakka.

Mobile for Developers -ohjelman aikana ohjelmistokehittäjät työskentelevät Solitalla kokopäiväisesti vakituisessa työsuhteessa. Tulevaisuudessa osaamisen laajentamisen myötä ohjelmistokehittäjillä on enemmän vaihtoehtoja ja mahdollisuuksia urapolkua ajatellen sekä mielekkäiden hankkeiden löytymiseen. Solitan asiakkaita ovat kotimaiset ja kansainväliset yritykset ja valtiot. Mobiilikoulutusohjelman tavoitteena on löytää kokeneita ohjelmistokehittäjiä tai -arkkitehtejä, jotka haluavat työnsä osana laajentaa osaamistaan myös mobiilisovellusten kehittämisessä käytettyihin teknologioihin ja työkaluihin.

”Suhteessa markkinan kysyntään Suomessa on edelleen liian vähän osaavia mobiiikehittäjiä. Haluamme tarjota solitalaisille sekä koko ohjelmistokehittäjäyhteisölle mahdollisuuden osaamisen syventämiseen mobiilikehittämisen alueella”, kommentoi koulutusohjelman syntyä Solitan rekrytointijohtaja Kati Kitti.

Mobile for Developers -koulutuskokonaisuuden kesto on 6 kk, ja siihen voi hakea mukaan ystävänpäivään 14.2. saakka. Koulutusohjelma alkaa maaliskuussa 2018. Helmikuussa järjestetään lisäksi kaksi kaikille avointa mobiiliohjelmointikielten koulutustilaisuutta torstaina 8.2. Tampereella ja tiistaina 13.2. Helsingissä.

”Rakentamalla hyvälaatuisia ja helppokäyttöisiä mobiilisovelluksia voidaan ihmisten arkea parantaa merkittävästi. Hyvällä käyttökokemuksella varustettujen mobiilisovellusten tekeminen vaatii monenlaisia taitoja vankan ohjelmistokehitysosaamisen lisäksi. Tällä koulutusohjelmalla haluamme antaa monipuolisen kuvan ja hyvät valmiudet toteuttaa sovelluksia, joista käyttäjä voi jopa nauttia”, kertoo koulutusohjelmasta vastaava Jere Käpyaho Solitalta.

Luentoja, harjoituksia ja mentoreita

Koulutusohjelmassa opiskellaan työajalla luennoilla ja tietoiskujen sekä harjoitustehtävien avulla. Tarjolla on mentoreita yli 650 hengen yhteisöstä, johon kuuluu ohjelmistokehityksen, datan, palvelumuotoilun ja designin, integraatioiden, automaatiotestauksen, operoinnin sekä tietoturvan ammattilaisia. Solita tunnetaan rennosta työkulttuuristaan ja yritys jatkaa nopeaa, kannattavaa kasvuaan.

Koulutusohjelman aikana työskennellään vakituisessa työsuhteessa. Koulutuksessa käsiteltäviä aiheita ovat mm. mobiilisovellusten kehittämisen työkalut, natiivikehitys (iOS/Android) ja multi-platform-kehitys (mm. React Native), mobiilisovellusten rakenne ja arkkitehtuurimallit, käyttöliittymän rakentamisen perusteet, mobiililaitteen ominaisuuksien hyödyntäminen sovelluksissa sekä verkko-operaatiot, REST API:t, JSON ja mobiilisovellusten tietokannat.

Koulutusohjelmaan osallistuvalla on 6 kk opiskelun jälkeen valmiudet työskennellä mobiilikehitysosaamista vaativissa hankkeissa, joissa rakennetaan tulevaisuuden parhaita palveluita parantamaan ihmisten arkea.

Lisätietoja ja hakuohjeet https://www.solita.fi/avoimet-tyopaikat/mobile-for-developers/

Lisätietoja koulutuskokonaisuudesta:

Solita, Jere Käpyaho, p. 044 7582 462, jere.kapyaho@solita.fi

Lisätietoja Solitasta ja rekrytoinnista:

Solita, Kati Kitti, p. 044 067 3613, kati.kitti@solita.fi

Solita on digitaalisen liiketoiminnan asiantuntijayritys. Olemme asiakkaidemme matkaopas muuttuvassa maailmassa. Solita tuottaa digitaalisia ratkaisuja ja verkkopalveluita sähköiseen liiketoimintaan ja asiointiin sekä tiedolla johtamiseen. Vuonna 1996 perustetun Solitan pro forma -liikevaihto vuonna 2017 oli 76 miljoonaa euroa. Solita työllistää yli 650 digitaalisen liiketoiminnan asiantuntijaa Helsingissä, Tampereella, Oulussa, Tallinnassa, Tukholmassa ja Singaporessa.