Solita laajentaa Saksaan – avaa toimiston Müncheniin

Teknologia-, strategia- ja designyritys Solita jatkaa kansainvälistymistään laajentumalla Saksan markkinoille. Yhtiö avaa toimiston Müncheniin tämän syksyn aikana. Solitan tavoitteena on rakentaa Saksaan vahva design- ja dataosaamisen paikallinen yhtiö.

Globaalin pääomasijoitusyhtiö Apax Partnersin kasvusijoitusyhtiö Apax Digital Fund osti enemmistöosuuden Solitasta huhtikuussa 2018. Apaxin tavoitteena on vauhdittaa Solitan orgaanisen kasvun strategiaa Suomen lisäksi erityisesti kansainvälisillä markkinoilla.

”Liiketoiminnan laajentaminen Saksan markkinoille on seuraava askel kansainvälistymisstrategiamme toteuttamisessa. Kyseessä on luontainen kehitys uuden pääomistajan tultua mukaan toimintaamme. Pohjoismaat ovat edelleen tärkein painopistealueemme, mutta laajennamme tavoitemarkkinaamme nyt myös Saksaan. Näemme Saksassa ja ennen kaikkea Baijerin alueella suurta kysyntää palveluillemme”, sanoo Solitan toimitusjohtaja Jari Niska.

”On hienoa olla vauhdittamassa Solitan laajentumista Saksaan”, kommentoivat Apax Digitalin Mark Beith ja Marcelo Gigliani. ”Solita sai vastikään Amazon Web Servicesin tunnustuksen edelläkävijätasoisesta koneoppimisen osaamisestaan ensimmäisenä suomalaisena yhtiönä. Uskomme, että tällaiselle osaamiselle on kysyntää myös Saksan markkinoilla.”

”Ensimmäinen asiakastiimimme aloittaa työt Saksassa marraskuussa. Etsimme tällä hetkellä Münchenin toimistolle vetäjää. Tarkoitus on, että paikallinen yhtiömme on täysin toimintavalmiina vuoden 2019 alusta alkaen. Tavoitteemme on rakentaa Saksaan vahva yhtiö. Uskomme, että Solitan ihmisläheiselle yrityskulttuurille ja suomalaiselle design- ja dataosaamiselle on kysyntää saksalaisten yritysten ja työntekijöiden keskuudessa”, sanoo Solitan kansainvälistymisestä vastaava johtaja Ossi Lindroos.

Solita kasvaa ja kansainvälistyy

Solita aloitti kansainvälistymisensä avaamalla toimistot Tukholmaan ja Tallinnaan vuoden 2017 aikana. Solitan kansainvälisiin asiakkaisiin kuuluvat mm. Assa Abloy, Atria, Ensto, Finnair, Fortum ja Metso. Tämä vuoden elokuussa Solita avasi toimistot myös Lahteen ja Turkuun.

Solita työllistää tällä hetkellä 700 strategisen konsultoinnin, palvelumuotoilun, digitaalisten palvelujen, AI- ja analytiikkaratkaisujen sekä pilvipalvelujen asiantuntijaa Helsingissä, Tampereella, Oulussa, Turussa, Lahdessa, Tallinnassa ja Tukholmassa.

Jari Niska, CEO, Solita Oy, p. +358 40 524 6400, jari.niska@solita.fi

Ossi Lindroos, Senior Vice President, Solita, p. +358 40 750 7637, ossi.lindroos@solita.fi

Solita on suomalainen teknologia-, strategia- ja designyritys. Valjastamme ihmisymmärryksen ja älykkäät teknologiaratkaisut palvelemaan parempaa elämää. Olemme muutosvoima, joka luo uusia toimintatapoja, palveluja ja teknologiaratkaisuja uudistaen yrityksiä ja yhteiskuntaa. Solita työllistää 700 strategisen konsultoinnin, palvelumuotoilun, digitaalisten palvelujen, AI- ja analytiikkaratkaisujen sekä pilvipalvelujen asiantuntijaa Helsingissä, Tampereella, Oulussa, Turussa, Lahdessa, Tallinnassa ja Tukholmassa.