Solita menestysvauhdissa

-          vuosi 2013 kasvatti jälleen yhtiön liikevaihtoa, liikevoittoa sekä henkilöstömäärää

26.3.2014 – Digitaalisen liiketoiminnan asiantuntijayritys Solita jatkoi vahvaa kasvuaan. Tilikauden 2013 liikevaihto oli 30,5 miljoonaa euroa, mikä on 3,5 miljoonaa edellisvuotta enemmän. Liikevoitto kasvoi 2,6 miljoonasta 3,3 miljoonaan euroon. Kasvu pohjautuu asiakaskunnan vahvistumiseen, erityisesti julkishallinnossa sekä kokonaisvaltaiseen palvelutarjoomaan.

Yhtiön uusi strategia korostaa Solitan asemaa digitaalisen liiketoiminnan ja johtamisen edelläkävijänä. Digitaalinen liiketoiminta pohjautuu vahvasti innovatiivisiin liiketoimintamalleihin, monikanavaisuuteen sekä asiakaskeskeisyyteen.

”Emme halua olla pelkkä IT-palveluyritys, vaan aito digitaalisen liiketoiminnan kehitysyhtiö. Yhteiskunta digitalisoituu ja meidän on myös reagoitava siihen. Tarvitaan uudenlaista osaamista ja näkemystä niin teknologiasta, liiketoiminnasta kuin eri toimialojen kehittymisestä. Asiakkaita täytyy kyetä kuuntelemaan entistä herkemmällä korvalla, ja meillä on oltava heille selkeitä ja teräviä ratkaisuja”, toteaa Solitan toimitusjohtaja Jari Niska.

Solita on merkittävä toimija erityisesti julkishallinnon, vähittäiskaupan ja media- ja palveluyritysten sähköisten palveluiden ja sähköisen asioinnin kehittämisessä sekä tiedolla johtamisen ratkaisuissa. Liiketoiminnan kasvun myötä uusia työntekijöitä rekrytoidaan jatkuvasti. Tämän vuoden rekrytointitarve on arvioilta viitisenkymmentä asiantuntijaa. Vuoden lopussa henkilöstö määrä oli kasvanut edellisvuoteen verrattuna 25 henkilöllä 238 henkilöön. Tällä hetkellä työntekijöitä on jo 253.

”On äärimmäisen tärkeää, että saamme jatkossakin parhaat osaajat meille. Panostamme paljon myös nykyisen henkilöstön hyvinvointiin ja työtyytyväisyyteen. Solita sijoittui tänä vuonna Suomen parhaiden työpaikkojen listauksessa hienosti kuudennelle sijalle. Olen siitä hyvin iloinen ja ylpeä, koska osaava ja innostunut henkilöstö on liiketoimintamme ja menestyksemme perusta”, Niska sanoo.

Tänä vuonna Solita tavoittelee jälleen noin 20 prosentin liikevaihdon kasvua sekä hyvää kannattavuutta.

Solita Oy, toimitusjohtaja Jari Niska, puh. 040 5246 400, jari.niska@solita.fi

Solita Oy

Solita on digitaalisen liiketoiminnan asiantuntijayritys. Se luo uutta liiketoimintaa ja palveluja yrityksille ja julkishallinnolle yhdistämällä digitaalisen teknologian, liiketoimintaprosessit ja sisällöt uudella tavalla. Solita tuottaa digitaalisia ratkaisuja ja verkkopalveluita sähköiseen liiketoimintaan ja asiointiin sekä tiedolla johtamiseen. Suomalaiset kohtaavat Solitan päivittäin esimerkiksi vähittäiskaupan verkkopalveluiden tai julkishallinnon sähköisten palveluiden kautta.

Vuonna 1997 perustettu Solita on kasvuyritys, joka on kasvanut kannattavasti 20 -30 prosentin vuosivauhtia. Yhtiön liikevaihto vuonna 2013 oli 30,5 miljoona euroa. Solitassa työskentelee yli250 digitaalisen liiketoiminnan asiantuntijaa.

Hyvän johtamisen ja huippuluokan osaamisen lisäksi kasvua on vauhdittanut laadukas asiakaspalvelu ja innostava yrityskulttuuri.  Asiakkaista 97 % on tyytyväisiä Solitaan ja yhtiö kipuaa vuosittain yhä korkeammalle arvostetussa Great Place To Work -listauksessa (6. sija vuonna 2014)

www.solita.fi