Solita mukaan Hanselin teknisen it-konsultoinnin puitejärjestelyyn

Hansel on valinnut Solitan toimittajaksi teknisen it-konsultoinnin puitejärjestelyyn. Solita on mukana kokonaisprojektien osa-alueella. Ostaja voi uuden puitejärjestelyn myötä kilpailuttaa yksittäisten projektivaiheiden sijaan kokonaistoimituksen, mikä tekee etenemisestä vaivattomampaa.

Valtion yhteishankintayksikkö Hanselin uudistamassa teknisen it-konsultoinnin puitesopimusjärjestelyssä on mukana uusi kokonaisprojektit-osio. Uusi osio helpottaa ja nopeuttaa it-hankkeiden kilpailuttamista. Puitesopimus tämän osion osalta astui voimaan 1.3., ja se on nelivuotinen.

”Kokonaisprojektit-osio sopii monenlaisten projektien kilpailuttamiseen kokonaisuutena sen sijaan, että asiakas kilpailuttaa kunkin vaiheen projektistaan erikseen. Hankkeen ei tarvitse olla laaja, jotta kokonaisprojektia voidaan hyödyntää. Kokonaistoimitusta voidaan käyttää esimerkiksi määrittelyhankkeissa, joissa tehdään lisäksi toiminnallinen prototyyppi. Jo näillä perusteilla on kokonaistoimituksen käyttäminen mahdollista”, kertoo Solitan ohjelmistoliiketoiminnasta vastaava johtaja Timo Honko.

Kokonaisprojektien osa-alue on valtion eri organisaatioiden käytettävissä kun hanke edellyttää vähintään kahden tehtäväalueen asiantuntijoita seuraavista osioista: hanke- ja projektinhallintapalvelut, määrittely- ja arkkitehtuuripalvelut, sovelluskehityspalvelut sekä tietokanta- ja integraatiopalvelut.

”Solitalla on vuosien kokemus laajoistakin julkishallinnon ratkaisuista. Projektien kokonaisvastuun lisäksi olemme vastanneet esimerkiksi käyttökokemuksen suunnittelusta ja esiselvityshankkeista. Asiakasreferenssejämme ovat muun muassa Ilmatieteen laitos, Liikennevirasto, Maanmittauslaitos, Tekes ja Ympäristöministeriö”, Honko jatkaa.

Solita Oy, Timo Honko, johtaja/ohjelmistoliiketoiminta, puh. 040 545 4878, timo.honko(a)solita.fi

Solita
Solita Oy on vaativiin tietojärjestelmäratkaisuihin ja it-asiantuntijapalveluihin erikoistunut suomalainen yritys. Keskeisiä palveluita ovat asiakaskohtaiset ohjelmistoratkaisut, sähköisen liiketoiminnan sekä tiedolla johtamisen ratkaisut. Solitan asiakkaina on merkittäviä suomalaisia yrityksiä ja julkishallinnon organisaatioita kuten Ilmatieteen laitos, Liikennevirasto, Maanmittauslaitos, Nokian Renkaat, Rautakirja Oy Lehtipiste, Sponda ja SPR Veripalvelu. Vuoden 2011 liikevaihto oli 21 miljoonaa euroa. Yhtiö on perustettu 1996, ja sillä on Helsingissä ja Tampereella noin 200 työntekijää. www.solita.fi