Solita on Suomen 6. paras työpaikka!

Digitaalisen liiketoiminnan asiantuntijayritys Solita sijoittui Suomen 6. parhaaksi työpaikaksi Great Place to Work Institute Finlandin vuotuisessa tutkimuksessa. Solita on parantanut sijoitustaan joka vuosi, ja tämän vuoden sijoitus oli kaikkien aikojen korkein . Henkilöstön tyytyväisyys Solitaan työpaikkana on parantunut kovassa kasvuvauhdissakin. Viime vuonna Solitaan rekrytoitiin yli 40 uutta työntekijää ja sama tahti jatkuu tänä vuonnakin.

Solita on sijoittunut Great Place to Work Instituten jokavuotisessa tutkimuksessa parhaiden työpaikkojen joukkoon jo useita kertoja. Tämän vuoden sijoitus 6. oli kaikkien aikojen paras.

”Olen todella iloinen ja ylpeä tuloksesta ja siitä, että olemme yhdessä onnistuneet rakentamaan yhtä Suomen parhaista työpaikoista vieläkin paremmaksi. Osaavat ja motivoituneet työntekijät ovat toimintamme ja menestyksemme ydin. Kuten tutkimuskin osoittaa, meillä ei olla ”vain töissä”, vaan halutaan vaikuttaa ja tehdä enemmän ja paremmin. Ihmiset välittävät työstään, työkavereistaan ja asiakkaistamme”, sanoo johtaja Jonne Seppä Solitasta .

Vuonna 2013 Solita kasvoi jälleen vahvasti sekä henkilöstömäärällä että liikevaihdolla mitattuna. Solitassa työskentelee nyt 250 asiantuntijaa.

”Toimintamme kasvaa selvästi markkinoita nopeammin. Rekrytoimme viime vuonna yli 40 uutta työntekijää, ja tänä vuonna vauhti pysyy vähintään samalla tasolla. Nopea kasvu tuo mukanaan myös haasteita. Meidän on löydettävä osaamiseltaan kovatasoisia ja asenteeltaan sopivia ihmisiä, jotka istuvat arvomaailmaamme ja kulttuuriimme. Meidän on myös pystyttävä vaalimaan hyvää ilmapiiriä ja yhteishenkeä, vaikka väkeä on enemmän. Teemme sen eteen paljon. Maine hyvänä työpaikkana helpottaa rekrytointia, ihmiset viihtyvät meillä pitkään ja varmasti tulokset näkyvät positiivisesti myös asiakastyössä”, Seppä sanoo.

Solita on asiakkaidensa kanssa vahvasti mukana monissa erilaisissa yritysten ja yhteiskunnan digitalisoitumista edistävissä hankkeissa. Solitan toteuttamia palveluita ovat esimerkiksi Kansalaisaloite.fi ja Kuntalaisaloite.fi, rakentamisen lupien sähköinen asiointipalvelu Lupapiste.fi , useat keskeisten vähittäiskauppojen verkkopalvelut sekä suurten yritysten johtamis- ja suunnittelujärjestelmät.

”Uskon, että meillä ihmiset kokevat tekevänsä työtä, jolla on merkitystä. Tekemisemme oikeasti näkyy suomalaisten arjessa, helpottaa ihmisten elämää ja mahdollistaa uusia palveluita. Solitalaiset voivat todella olla ylpeitä omasta työstään”, sanoo johtaja Jonne Seppä Solitasta.

Great Place to Work Institute Finlandin toteuttamaan tutkimukseen osallistui 136 organisaatiota. Tutkimuksen pisteytyksestä 2/3 koostuu työntekijöiden kokemuksesta ja 1/3 johtamiskäytännöistä. Solita osallistui tutkimuksen yleiseen sarjaan kuudennen kerran. Vuonna 2013 Solitan sijoitus oli seitsemäs. Suomen parhaat työpaikat 2014 -kilpailun tulokset löytyvät kokonaisuudessaan osoitteesta

Solita Oy, Jonne Seppä, johtaja, palvelut ja osaamiset, puh. 040 844 1892, jonne.seppa(at)solita.fi

Solita on digitaalisen liiketoiminnan asiantuntijayritys. Se luo uutta liiketoimintaa ja palveluja yrityksille ja julkishallinnolle yhdistämällä digitaalisen teknologian, liiketoimintaprosessit ja sisällöt uudella tavalla. Solita tuottaa digitaalisia ratkaisuja ja verkkopalveluita sähköiseen liiketoimintaan ja asiointiin sekä tiedolla johtamiseen. Suomalaiset kohtaavat Solitan päivittäin esimerkiksi vähittäiskaupan verkkopalveluiden tai julkishallinnon sähköisten palveluiden kautta.

Vuonna 1997 perustettu Solita on kasvuyritys, joka on kasvanut kannattavasti 20 -30 prosentin vuosivauhtia. Yhtiön liikevaihto vuonna 2012 oli 27 miljoona euroa. Solitassa työskentelee 250 digitaalisen liiketoiminnan asiantuntijaa.