SOLITA PERUSTI ASIAKASKOKEMUKSEEN KESKITTYVÄN SOLITA DESIGN -YKSIKÖN

- Solita Design kerää yhteen palvelumuotoilu-, käyttökokemussuunnittelu- ja teknologiaosaajat

23.3.2015 - Digitaalisen liiketoiminnan asiantuntijayritys Solita on perustanut Solita Design -yksikön, joka kerää yhteen yrityksen digitaalisten palveluiden strategiatyöhön, palvelumuotoiluun, käyttökokemussuunnitteluun ja palveluarkkitehtuuriin erikoistuneet osaajat.

Solita on perustanut digitaalisten palvelujen konsultointiin, palvelumuotoiluun, käyttökokemussuunnitteluun ja teknologiaratkaisuihin erikoistuneen Solita Design -yksikön. Maaliskuusta 2015 Solita Design -nimeä kantava yksikkö työllistää 32 henkeä. Kokonaisuudessaan Solita työllistää jo 320 henkilöä Helsingissä, Tampereella ja Oulussa.

”Asiakaslähtöisyys on digitalisoituville yrityksille elämän ja kuoleman kysymys. Solita Design tukee asiakkaitamme erityisesti digistrategiatyössä sekä palvelu- ja käyttökokemussuunnittelussa teknologian mahdollisuudet ja riskit alusta asti huomioiden. Laaja palveluvalikoimamme saa asiakkailta kiitosta: meiltä saa samalta luukulta näkemyksellisen kumppanin digitaalisen liiketoiminnan palvelumuotoiluun, analytiikkaan, tekniseen toteutukseen ja ylläpitoon”, kommentoi yksikköä luotsaava Solitan kaupallinen johtaja Ossi Lindroos.

”Liian usein digitaalisia palveluita suunnitellaan ilman näkemystä palvelun arkkitehtuurista tai teknologiavalinnoista - tai vaihtoehtoisesti teknologialähtöisesti, käyttökokemuksen merkitystä aliarvioiden. Ylivertaisen palvelukokemuksen suunnittelussa vaaditaan strategista näkemystä, käyttäjien ja käyttökontekstin tuntemusta sekä palveluarkkitehtuurin ymmärrystä yhdistettynä luovuuteen ja uusiin ideoihin”, korostaa Solita Designin palvelumuotoilutiimiä vetävä Riikka Pasanen.

Viime vuodet tasaista tahtia kasvanut yli 320 henkeä työllistävä Solita kehittää sähköisiä palveluita, sähköistä asiointia sekä tiedolla johtamisen ratkaisuja erityisesti vähittäiskaupan, media- ja palvelualan yrityksille sekä julkishallinnon organisaatioille. Solitan asiakkaita ovat mm. DNA, STT, Sanoma, YIT ja useat ministeriöt.

Solita Oy, kaupallinen johtaja Ossi Lindroos, p. 040 750 7637, ossi.lindroos[a]solita.fi

Solita on digitaalisen liiketoiminnan asiantuntijayritys. Olemme asiakkaidemme matkaopas muuttuvassa maailmassa. Luomme uutta liiketoimintaa ja palveluja yrityksille ja julkishallinnolle yhdistämällä teknologian, liiketoimintaprosessit ja sisällöt uudella tavalla. Solita tuottaa digitaalisia ratkaisuja ja verkkopalveluita sähköiseen liiketoimintaan ja asiointiin sekä tiedolla johtamiseen. Vuonna 1996 perustettu Solita on kasvuyritys, joka on kasvanut kannattavasti yli 20 prosentin vuosivauhtia. Yhtiön liikevaihto vuonna 2014 oli 36,8 miljoonaa euroa. Solita työllistää yli 320 digitaalisen liiketoiminnanasiantuntijaa Helsingissä, Tampereella ja Oulussa.