SOLITA SUOMEN NOPEIMMIN KASVAVIEN TEKNOLOGIAYRITYSTEN JOUKOSSA

Solita on valittu jälleen Suomen 50 nopeimmin kasvavan IT-yrityksen joukkoon. Uunituoreessa Deloitte Technology Fast 50 -listauksessa yritys sijoittui sijalle 47. Solitan liikevaihto vuonna 2014 kasvoi 21 prosenttia 36,8 miljoonaan euroon. Yritys jatkaa kannattavaa kasvuaan myös vuonna 2015.

Deloitten Technology Fast 50 -ohjelmassa etsittiin jo yhdennentoista kerran Suomen nopeimmin kasvaneet teknologiayritykset. Listauksessa kasvun mittarina käytettiin liikevaihdon kasvua viimeisen neljän vuoden (2011–2014) ajalta. Solita sijoittuu liikevaihdoltaan listan suurimpien yritysten joukkoon. Tänä vuonna listan kymmenen nopeimmin kasvaneen yrityksen joukossa oli vain yksi yli 10 miljoonan euron liikevaihtoa edustava yritys. Solitan liikevaihto vuonna 2014 oli 36,8 miljoonaa ja liikevoitto 3,2 miljoonaa euroa.

”Olemme iloisia, että Solitan kasvuvauhti on jatkunut nopeana ja kasvamme tänä vuonna jopa viime vuotta nopeammin. Solita toimii asiakkailleen digitaalisen maailman matkaoppaana ja haluamme palvella asiakkaitamme poikkeuksellisen laajalla osaamisellamme, jota asiakkaamme ovat arvostaneet. Tänä vuonna olemme kasvaneet muun muassa informaationhallinnan ja palvelumuotoilun alueilla”, kommentoi toimitusjohtaja Jari Niska. Solitan tarjoaa digitaalisen liiketoiminnan ja sähköisen asioinnin palvelut laajasti strategisesta konsultoinnista tekniseen toteutukseen, integraatioihin, analytiikkaan ja ylläpitoon asti.

Aiemmin tänä vuonna Solita on saanut tunnustusta mm. Suomen kuudenneksi parhaana työpaikkana (Great Place to Work 2015) sekä Vuoden Episerver 2015 -kumppanina.

Lisätietoa muista voittajista ja Deloitte Technology Fast 50 -listauksesta voi lukea kilpailun verkkosivuilta.

Solita Oy, toimitusjohtaja Jari Niska, jari.niska[at]solita.fi, p. 040 5246 400

Solita on digitaalisen liiketoiminnan asiantuntijayritys. Olemme asiakkaidemme matkaopas muuttuvassa maailmassa. Luomme uutta liiketoimintaa ja palveluja yrityksille ja julkishallinnolle yhdistämällä teknologian, liiketoimintaprosessit ja sisällöt uudella tavalla. Solita tuottaa digitaalisia ratkaisuja ja verkkopalveluita sähköiseen liiketoimintaan ja asiointiin sekä tiedolla johtamiseen. Vuonna 1996 perustettu Solita on kasvuyritys, joka on kasvanut kannattavasti yli 20 prosentin vuosivauhtia. Yhtiön liikevaihto vuonna 2014 oli 36,8 miljoonaa euroa. Solita työllistää yli 380 digitaalisen liiketoiminnan asiantuntijaa Helsingissä, Tampereella ja Oulussa.