Solita vahvistaa vähittäiskaupan konsultointiosaamista

26.11.2014 – Digitaalisen liiketoiminnan asiantuntijayritys Solita on palkannut johtavaksi konsultikseen Pirkanmaan Osuuskaupan asiakkuus- ja markkinointijohtaja Katriina Kiviluodon. Kiviluoto on aikaisemmin työskennellyt myös Danonella markkinointipäällikkönä.

Kiviluodon keskeisinä toimialoina Solitassa ovat media ja vähittäiskauppa, ja hän tulee antamaan panoksensa erityisesti markkinoinnin, viestinnän ja analytiikan alueille. Vahvistus on Solitalle merkittävä, sillä yhtiö tekee paljon yhteistyötä suomalaisten vähittäiskauppatoimijoiden kanssa.

”On hienoa päästä tekemään töitä näköalapaikalle suomalaisten yritysten kehittämiseen. On hyvin innostavaa ja mielenkiintoista katsella asioita välillä myös tältä puolelta pöytää. Uskon, että minulla on Solitalta paljon opittavaa, mutta toisaalta uskon myös, että minulla itselläni on annettavaa markkinoijan ja vähittäiskaupan arjesta”, Kiviluoto toteaa.

Maailma digitalisoituu jatkuvasti ja toimintaympäristön muutokset luovat yrityksille uudenlaisia uhkia, haasteita ja mahdollisuuksia. Digitaalisuuden myötä trendit vaihtuvat nopeasti ja esimerkiksi analytiikan hyödyntäminen on monessa yrityksessä vielä täysin alkutekijöissään – tietoa kyllä on, mutta ei hyödynnettävässä muodossa. Kiviluodon nimitys tuo Solitalle vipuvoimaa vähittäiskaupan haasteiden ratkaisemiseen ja digitaalisten strategioiden toteuttamiseen.

”Mielestäni on hyvä asia, että Solita lähtee konsultointiliiketoiminnassaan mukaan hankkeisiin jo niiden suunnitteluvaiheessa. Ei näitä asioista tarvitse yrityksissä yksin miettiä. Tämän päivän sana on nopeus. Moni asia säilyy, mutta se toteutetaan uudella tavalla. Muutos rikkoo monia rakenteita ja nyt tulee miettiä, miten ne kootaan uudelleen”, Kiviluoto huomauttaa.

Solitassa Kiviluotoa kiinnosti erityisesti yrityskulttuuri ja teknologiaosaaminen.

”Olen ollut Solitalla vasta lyhyen aikaa, mutta olen ällistynyt siitä osaamisesta ja hyvästä hengestä, joka talossa vallitsee. Olen jo ehtinyt huomata, että devaajat kyllä juovat paljon kokista ja puhuvat kolmikirjaimisilla lyhenteillä, mutta he ovat erittäin taitavia, eivätkä pure”, Kiviluoto hymyilee.

”Solitalla on vahvaa osaamista ja olemme suunnitelleet ja toteuttaneet paljon menestyneitä palveluja. Halusimme vahvistaa tiimiämme myös ketjun alkupäästä, kun yrityksissä vasta mietitään, miten digitalisoituminen vaikuttaa juuri heihin. Katriina on nähnyt vähittäiskaupan muutokset ja haasteet, ja tietää millaista tukea siellä kaivataan. Katriinan roolina onkin olla asiakkaan apuna juuri tuossa suunnitteluvaiheen alkutaipaleella. Hänellä tulee olemaan tiettyjä nimettyjä asiakkaita, joita hän auttaa strategisten muutosten ymmärtämisessä ja läpiviemisessä. Olemme erittäin iloisia saadessamme Katriinan taloon”, kertoo Solitan johtaja Ossi Lindroos.

Katriina Kiviluoto, Senior Consultant, Solita Oy
puh. 040 5789 889, katriina.kiviluoto(at)solita.fi

Ossi Lindroos, Vice President, myynti, konsultointi ja palvelumuotoilu, Solita Oy
puh. 040 7507 637, ossi.lindroos(at)solita.fi

Solita Oy

Solita on digitaalisen liiketoiminnan asiantuntijayritys. Se luo uutta liiketoimintaa ja palveluja yrityksille ja julkishallinnolle yhdistämällä digitaalisen teknologian,liiketoimintaprosessit ja sisällöt uudella tavalla. Solita tuottaa digitaalisia ratkaisuja ja verkkopalveluita sähköiseen liiketoimintaan ja asiointiin sekä tiedolla johtamiseen. Suomalaiset kohtaavat Solitan päivittäin esimerkiksi vähittäiskaupan verkkopalveluiden tai julkishallinnon sähköisten palveluiden kautta.

Vuonna 1996 perustettu Solita on kasvuyritys, joka on kasvanut kannattavasti 20-30 prosentin vuosivauhtia. Yhtiön liikevaihto vuonna 2013 oli 30,5 miljoonaa euroa. Solitassa työskentelee yli 300 digitaalisen liiketoiminnan asiantuntijaa.

Hyvän johtamisen ja huippuluokan osaamisen lisäksi kasvua on vauhdittanut laadukas asiakaspalvelu ja innostava yrityskulttuuri.  Asiakkaista 97 % on tyytyväisiä Solitaan ja yhtiö kipuaa vuosittain yhä korkeammalle arvostetussa Great Place To Work -listauksessa (6. sija vuonna 2014). www.solita.fi