SOLITAN TAMPEREEN TOIMISTO MUUTTAA ASEMAKESKUKSEEN

Tampereen keskustan upouusi maamerkki Technopolis Asemakeskus saa tällä viikolla asukkaikseen yli 350 solitalaista liiketoiminnan, palvelumuotoilun, data-analytiikan, ohjelmistokehityksen ja pilvipalveluiden osaajaa. Solitan uuden Tampereen toimiston osoite on Peltokatu 26, 33100 Tampere.

Uusi Technopolis Asemakeskus on kolmesta korkeasta tornista koostuva toimistokeskittymä Ratapihankadun ja Erkkilänsillan kulmassa. Vastavalmistunut Solitan toimisto koostuu yli 4000 neliöstä modernia ja monimuotoista työskentely- ja kokoontumistilaa.

Yhdessä suunnitellen monimuotoisuutta

Solitan tuliterä Tampereen toimisto sisältää mm. vetäytymistiloja hiljaiseen työskentelyyn,  meetup-tapahtumatilan sekä monenlaisia muita yhteistyöhön ja kohtaamisiin suunniteltuja tiloja, kuten daily-tiloja projektiryhmien päivittäispalavereihin sekä kahvila-alueen. Videopalaverien helppouteen on kiinnitetty erityistä huomiota. Solitan työntekijöistä jo lähes 200 työskentelee Ruotsissa, Saksassa, Belgiassa ja Virossa.

Tilojen suunnittelua edelsi syvällinen perehtyminen erilaisiin työskentelytarpeisiin ja toiveisiin. Suunnitteluprosessiin osallistettiin suuri joukko solitalaisia erilaisten käyttäjäprofiilien ja työskentelytapojen tunnistamiseksi. Uusia toimintatapoja testattiin myös pilottihankkeilla.

Rentoja kohtaamisia ja upea terassi

“Viihtyisien työtilojen lisäksi myös rennot ja toimivat yhteistilat ovat tärkeitä työhyvinvoinnin ja yhteishengen kannalta. Tämän päivän tietotyö on intensiivistä ja suunnittelutyötä tehdään pitkälti yhdessä pienemmissä ja isommissakin ryhmissä”, kertoo Solitan toimitilahankkeista vastaava Teemu Sevon.

Tilan erikoisuuksiin kuuluu laaja terassi, jolta aukeavat upeat näkymät Tampereen yhden ytimen, Tammelan torin, suuntaan. Työhyvinvointia ajatellen mukaan on suunniteltu tilat myös lepo- ja rentoutumishuoneelle, yhdessä pelaamiseen sekä hierojalle, sillä yksi Solitan tämänhetkisistä työsuhde-eduista on ilmainen hieronta. Asemakeskuksen tiloista löytyy myös kuntosali.

“Muutamme Asemakeskukseen hyvillä mielin ja ylpeinä Tampereen jo yli 350 hengen asiantuntijajoukostamme. Panostamme paljon hyviin työtiloihin ja Asemakeskuksen monimuotoiset tilat tarjoavat meille mainion kotipesän tuleviksi vuosiksi”, kertoo Solita Groupin toimitusjohtaja Jari Niska.

Toimiston tilasuunnittelusta ja sisustuksesta vastaa sisustusarkkitehtitoimisto Fyra. Tilankäyttöä ja rakentamista on konsultoinut Newsec.

Kansainvälistyvä Solita jatkaa vauhdikasta kasvuaan. Yritys työllistää jo lähes 1000 digitaalisen liiketoiminnan, palvelumuotoilun, data-analytiikan, ohjelmistokehityksen ja pilvipalveluiden asiantuntijaa. Suomessa Solitalla on Tampereen lisäksi toimistot Helsingissä, Oulussa, Turussa ja Lahdessa. Yritys on laajentunut viime vuosina myös Ruotsiin, Viroon, Belgiaan ja Saksaan.

Solita, HR Manager Teemu Sevon, p. 045 891 1077, teemu.sevon@solita.fi

Solita Group Oy, toimitusjohtaja Jari Niska, p. 040 524 6400, jari.niska@solita.fi

Solita on suomalainen teknologia-, strategia- ja designyritys. Valjastamme ihmisymmärryksen ja älykkäät teknologiaratkaisut palvelemaan parempaa elämää. Olemme muutosvoima, joka luo uusia toimintatapoja, palveluja ja teknologiaratkaisuja uudistaen yrityksiä ja yhteiskuntaa. Solita työllistää jo lähes 1000 strategisen konsultoinnin, palvelumuotoilun, digitaalisten palvelujen, AI- ja analytiikkaratkaisujen sekä pilvipalvelujen asiantuntijaa Suomessa, Ruotsissa, Tanskassa, Virossa, Saksassa ja Belgiassa. www.solita.fi