Solitan toimitusjohtajaksi Ossi Lindroos

- Jari Niska jatkaa yhtiön hallituksessa ja omistajana

Teknologia-, data- ja designyhtiö Solitan seuraavaksi toimitusjohtajaksi on nimitetty 1.1.2021 alkaen Ossi Lindroos. Solitan huimaa kasvutarinaa 12 vuotta luotsannut toimitusjohtaja Jari Niska jatkaa yhtiön hallituksessa ja yhtenä pääomistajista.

“Jari on rakentanut Solitasta huippuluokan teknologiatalon, joka lukeutuu Pohjois-Euroopan johtaviin toimijoihin ja edelläkävijöihin sekä data- että pilvipalveluiden saralla. Hän on ollut mainio kumppani ja on hienoa, että saamme jatkaa yhteistyötä hallituksessa. Toivotamme Ossin lämpimästi tervetulleeksi toimitusjohtajan rooliin”, kommentoi Apax Digitalin Partner Mark Beith. The Apax Digital Fund tuli Solitan pääomistajaksi vuonna 2018.

Ossi Lindroos on toiminut Solitassa useissa avainrooleissa yli 10 vuoden ajan. Hän kuuluu Solita Groupin johtoryhmään ja vastaa tällä hetkellä yrityksen suurimmasta liiketoimintayksiköstä Solita Finlandista. Ossi Lindroosilla on pitkä kokemus digitaalisen liiketoiminnan johtamisesta. Lindroos on aiemmin vastannut yrityksen kansainvälistymisestä sekä myynnistä, markkinoinnista ja konsultoinnista.

”Jari on tehnyt huikeaa työtä Solitan toimitusjohtajana ja on suuri kunnia astua hänen saappaisiinsa. Solita on vasta tarinansa alussa ja on upeaa päästä luotsaamaan yhtiön seuraavaa kasvuloikkaa”, kertoo Solitan tuleva toimitusjohtaja Ossi Lindroos. "Menestyksemme pohja on huippuluokan teknologia-asiantuntijuus ja näkemyksellinen design-osaaminen yhdistettynä inhimilliseen tapaan johtaa. Tartun haasteeseen nöyränä, mutta erittäin innostuneena."

Jari Niska aloitti Solitassa vuonna 2004 ja on toiminut Solitan toimitusjohtajana vuodesta 2008, yli 12 vuoden ajan. Solitan kasvutarina hänen johdollaan on ollut hieno suomalainen menestystarina: yritys on kasvattanut liikevaihtoaan 10 miljoonasta yli 130 miljoonaan euroon ja kasvanut 100 hengen suomalaisesta ohjelmistoyrityksestä yli 1000 hengen kuudessa maassa toimivaksi asiantuntijayritykseksi.

”Matka on ollut hieno ja olemme yhdessä tehneet totta monista asioista, jotka aikoinaan vaikuttivat kaukaisilta unelmilta. On hienoa luovuttaa ohjakset Ossille, joka paitsi tuntee Solitan toiminnan, myös rakastaa yritystä, ihmisiämme ja asiakkaidemme haasteiden ratkomista. Solitan matka jatkuu ja olen mukana jatkossakin rakentamassa sitä uudessa roolissani hallitustyössä ja omistajana”, kommentoi Solitan toimitusjohtaja Jari Niska.

Solita on jatkuvasti kehittänyt palvelutarjoamaansa ja palvelee yritysten digitalisoitumisen tarpeita tällä hetkellä laaja-alaisesti muun muassa ohjelmistokehityksen, pilvi- ja integraatiopalveluiden, data-analytiikan, palvelumuotoilun ja konsultoinnin saralla. Solita toimii tällä hetkellä Suomen lisäksi Ruotsissa, Virossa, Tanskassa, Belgiassa ja Saksassa. Yrityksen asiakkaisiin kuuluvat mm. DNA, Finnair, Fortum, Ponsse, Suomen eduskunta ja UPM.

Solita on jatkanut kannattavaa kasvuaan koronaviruspandemian aikana. Yritys on rekrytoinut vuonna 2020 jo yli 200 henkilöä.

Lue lisää Solitan asiakkaista: https://www.solita.fi/asiakkaat/

Lue Solitan avoimista työpaikoista: https://www.solita.fi/avoimet-tyopaikat/

LISÄTIETOJA:

Jari Niska, CEO, Solita, p, +358 40 524 6400, jari.niska@solita.fi

Ossi Lindroos, Executive Vice President, p. +358 40 750 7637, ossi.lindroos@solita.fi

Minna Pinola, viestintäjohtaja, Solita, p. +358 40 5166 024, minna.pinola@solita.fi

Solita on suomalainen teknologia-, data- ja designyritys. Valjastamme ihmisymmärryksen ja älykkäät teknologiaratkaisut palvelemaan parempaa elämää. Olemme muutosvoima, joka luo uusia toimintatapoja, palveluja ja teknologiaratkaisuja uudistaen yrityksiä ja yhteiskuntaa. Solita työllistää jo lähes 1000 strategisen konsultoinnin, palvelumuotoilun, digitaalisten palvelujen, AI- ja analytiikkaratkaisujen sekä pilvipalvelujen asiantuntijaa Suomessa, Ruotsissa, Tanskassa, Virossa, Saksassa ja Belgiassa. www.solita.fi