Solitasta Googlen Enterprise Premier -tason hakuratkaisukumppani Suomessa

It-palveluyhtiö Solita Oy ja Google tiivistävät yhteistyötään. Solita on ensimmäinen Suomessa toimiva Google Enterprise Premier-tason yhteistyökumppani, joka tarjoaa yrityksille kokonaisvaltaista palvelua Googlen älykkäissä tiedonhakuratkaisuissa.

”Tiedonhakuratkaisujen tarve ja merkitys kasvavat koko ajan, kun yhä uusia palveluita ja liiketoimintaa sähköistetään ja viedään verkkoon. Onpa kyse yrityksen omasta henkilöstöstä, asiakkaista tai yhteistyökumppaneista, oleellisen tiedon löytäminen monenkirjavista järjestelmistä helposti ja nopeasti on entistä tärkeämpää. Älykäs tiedonhaku on merkittävässä roolissa nykyaikaisessa intranetissa tai ulkoisessa verkkopalvelussa tai -kaupassa,” sanoo toimitusjohtaja Jari Niska Solitasta.

”Googlen tiedonhakuratkaisut täydentävät sähköisen liiketoiminnan ja työympäristön ratkaisujamme, ja mahdollistavat asiakkaillemme kustannussäästöjä ja uusia palvelumalleja”, jatkaa Jari Niska.

Tallennetun tiedon ja sähköisten palveluiden räjähdysmäinen kasvu vaatii rinnalleen tehokkaan hakuratkaisun. Organisaation sisäisessä käytössä tehokas haku nopeuttaa työntekijöiden päivittäistä työtä. Asiakaspalvelussa hakuratkaisu puolestaan helpottaa tietojen löytymistä, tarjoaa uusia itsepalvelumahdollisuuksia ja parantaa asiakastyytyväisyyttä. Hakuratkaisu parantaa myös sähköisten asiointipalvelujen laatua mahdollistamalla tiedon esittämisen täysin uusin tavoin. Hakuinvestoinnin takaisinmaksu mitataan usein kuukausissa, kun tiedonhakuun käytetty aika putoaa viidennekseen samalla kun hakutuloset vastaavat yhä paremmin käyttäjien tarpeita.

”Meillä on markkinoiden parhaat tuotteet kehittyneeseen tiedonhakuun, ja Solita kumppaninamme osaa erinomaisesti sovittaa ne asiakkaiden tarpeiden ja ympäristöjen mukaisesti.”, sanoo Ari Lampela Googlelta. “

Petri Suhonen, liiketoimintapäällikkö, Solita Oy

Puhelin: 044 7582313

Sähköposti: petri.suhonen@solita.fi

Ari Lampela, myyntijohtaja, Google Enterprise

Puhelin: 040 7431602

Sähköposti: ari.lampela@google.com

Solita

Solita Oy on palveluyritys, joka kehittää asiakkailleen älykkäämpää johtamista ja parempaa liiketoimintaa verkossa. Meillä on yli 15 vuoden kokemus sähköisten palveluiden rakentamisesta. Toteuttamiamme järjestelmiä ja palveluita käyttävät päivittäin sadat tuhannet suomalaiset. Solitan asiakkaina on merkittäviä suomalaisia yrityksiä ja julkishallinnon organisaatioita kuten Maanmittauslaitos, Nokian Renkaat, Rautakirja Oy Lehtipiste, Ilmatieteen laitos, Liikennevirasto, Tekes, Sponda ja SPR Veripalvelu. Vuoden 2011 liikevaihto oli 21 miljoonaa euroa. Yhtiö on perustettu 1996, ja sillä on Helsingissä ja Tampereella noin 220 työntekijää. www.solita.fi

Google GSA

Google Search Appliance (GSA) on järjestelmä vaativien tiedonhakuratkaisuiden toteuttamiseksi. Järjestelmä sisältää ohjelmistot päivityksineen, laitteistot käyttöjärjestelmineen sekä oikeuden käyttäjätukeen. Tietosisällöt pysyvät asiakkaan hallussa eikä tietoa sisällöistä tai tehdyistä hakukyselyistä toimiteta järjestelmän ulkopuolelle.

Google Enterprise

Google Enterprise on vuonna 2007 perustettu Googlen liiketoimintayksikkö, joka tarjoaa moderneja tietoteknisiä ratkaisuja yritysten tarpeisiin. Tarjottavien palveluiden tulee olla  helppokäyttöisiä ja joustavia. Me uskomme loppukäyttäjän valintaan ratkaisuiden kehittämisessä. Suuri osa suomalaisista hyödyntää hakuratkaisujamme päivittäisessä elämässä. Tuomme tämän tutun kokemuksen Google Search  Appliancen kautta yritysten hyödynnettäviksi.