Suomen ensimmäinen premium-elokuvasali, Finnkino Scape, avaa ovensa 29.6.

Suomen ensimmäinen premium-elokuvasali, Finnkino Scape, avaa ovensa yleisölle  keskiviikkona 29. kesäkuuta Tennispalatsissa Helsingissä. Scape-premiumsali on varustettu maailman ajankohtaisimmalla ja edistyksellisimmällä tekniikalla: Dolby Atmos -äänentoistojärjestelmällä ja Barco DLP D-Cinema -laserprojektorilla. Salissa on lisäksi ylelliset, entistä tilavammat luksuspenkit sekä salille varta vasten suunniteltu valo- ja värimaailma. Ensimmäinen salissa nähtävä elokuva on avajaispäivänä ensi-iltansa saava Independence Day: Uusi uhka. Avajaispäivänä Scape-salin näytöksiä pääsee katsomaan puoleen hintaan. Ilmaisia Scape-premiumsalin elokuviin oikeuttavia leffalippuja voi myös voittaa osallistumalla Finnkinon avajaisviikolla järjestämään Bongaa leffapenkki -kilpailuun.

– Olemme todella innoissamme siitä, että Pohjoismaiden ensimmäinen Scape-premiumsali avaa ovensa keskiviikkona Tennispalatsissa. Tavoitteenamme on olla Suomen kulttuuriviihteen monipuolisin elämysten tarjoaja ja edelläkävijä, mikä tarkoittaa paitsi laajaa ohjelmatarjontaa myös ensiluokkaisia puitteita ja huippulaadukasta esitystekniikkaa, Finnkinon toimitusjohtaja Veronica Lindholm sanoo.

Scape-premiumsalissa tulee olemaan runsas elokuvatarjonta alan huippuleffoja niin ulkomailta kuin kotimaastakin. Avajaisviikolla valkokankaalla pyörii Independence Day: Uusi uhka –elokuva, joka soveltuu erinomaisesti salin ensi-iltaelokuvaksi. – Independence Day: Uusi uhka -elokuva pääsee todella oikeuksiinsa Dolby Atmos –äänentoistojärjestelmän ja Barcon laserprojektorin siivittämänä, Lindholm sanoo.

Avajaispäivänä Scape-salin näytöksiin pääsee puoleen hintaan

Avajaispäivänä elokuvakävijöitä hemmotellaan huikeilla avajaistarjouksilla: kaikkia Scape-salin näytöksiä pääsee katsomaan keskiviikkona 29.6. puoleen hintaan. Lisäksi sarja-, vapaa- tai yrityslipuilla maksettaessa ei peritä +3 € lisämaksua avajaispäivän näytöksiin. Koska kaikki on Scape-salissa suurempaa, isot popcornit ja ison hanajuoman saa 29.-30.6. välisenä aikana keskikokoisen hinnalla. Kaikki avajaisviikontarjoukset ovat katsottavissa täältä.

– Scape on suunnattu kaikille huippuelämyksiä arvostaville elokuvakävijöille aina lapsiperheistä tekniikkahifistelijöihin. Scape-premiumsalin elokuvaliput maksavat 3 euroa muita saleja enemmän, mutta rahalle saa todella myös vastinetta, kun tekniikka ja katseluolosuhteet on hiottu huippuunsa. Elokuvaelämys on Scapessa kaiken kaikkiaan premium, Lindholm sanoo.

Kaikki Scape-salissa esitettävät elokuvat ovat nähtävissä myös muissa Finnkinon elokuvasaleissa perushinnoilla.

Ilmaisia Scape-lippuja tarjolla Bongaa leffapenkki -kilpailussa

Finnkino järjestää Scape-premiumsalin avajaisviikolla maanantaista lauantaihin 27.6.-2.7. myös Bongaa leffapenkki -kilpailun, johon osallistumalla voi voittaa ilmaisia Scape-leffalippuja. Musta Scape-luksuspenkkipari seikkailee kilpailun aikana Helsingin keskustassa vaihtaen sijaintia joka päivä. Bongaamalla penkin, ottamalla kuvan sen kanssa ja jakamalla kuvan Instagramissa tunnisteilla #BongaaLeffapenkki, #FinnkinoScape ja @finnkino_fi osallistuu leffalippujen arvontaan. Pääpalkintona on kavereiden Scape-leffailta eväineen kuudelle hengelle Tennispalatsin VIP-aitiossa.

Lisätietoja salin tekniikasta ja puitteista on kerrottu 9.6. julkaistussa mediatiedotteessa.

Scape-premiumkonseptin on kehittänyt Nordic Cinema Group, jonka osa Finnkino on. Salin teknisestä suunnittelusta on vastannut maailmallakin mainetta niittänyt Finnkinon tekninen päällikkö Ari Saarinen tiimeineen.

Veronica Lindholm, toimitusjohtaja, Finnkino Oy
puh. 040 676 3443, sähköposti:
veronica.lindholm@finnkino.fi

FINNKINO OY

Finnkino on Suomen kulttuuriviihteen monipuolisin elämysten tarjoaja ja edelläkävijä. Finnkinolla on Suomessa 14 teatteria 11 paikkakunnalla. Vuonna 2015 teattereissa kävi lähes 6 miljoonaa katsojaa. Baltiassa Finnkino toimii Forum Cinemas -brändillä. Finnkino toimii myös elokuvien maahantuojana ja levittäjänä. Finnkino kuuluu pohjoismaiden ja Baltian suurimpaan elokuvateatteriketjuun Nordic Cinema Group AB:hen, jonka omistavat Bridgepoint ja Bonnier. Konsernilla on teattereita Suomen, Viron, Liettuan ja Latvian lisäksi Ruotsissa ja Norjassa. www.finnkino.fi

NORDIC CINEMA GROUP

Nordic Cinema Group (NCG) on Pohjoismaiden ja Baltian suurin elokuvateatteritoimija, jolla on 70 toimipistettä ja 472 elokuvateatterisalia lähes 50 kaupungissa ja kuudessa maassa – SF Bio Ruotsissa, SF Kino Norjassa, Finnkino Suomessa ja Forum Cinemas Virossa, Latviassa sekä Liettuassa. Yhtiön omistaa Bridgepoint ja Bonnier. Nordic Cinema Groupin liikevaihto vuonna 2015 oli noin 2 947 MSEK ja yrityksellä on noin 1 150 työntekijää. www.nordiccinemagroup.com