Suomen paras yritysblogi -kilpailu on käynnistynyt!

Viestintätoimisto Manifesto järjestää yhteistyössä Markkinointiviestinnän Toimistojen Liiton (MTL) kanssa ensimmäistä kertaa Suomen paras yritysblogi 2014 -kilpailun. Kilpailussa etsitään suomalaista yritys- tai organisaatioblogia, joka on onnistunut luomaan sisällöllisesti ja ulkoasultaan kiinnostavan, kohderyhmäänsä puhuttelevan ja yrityksen tai organisaation omaa perustehtävää tukevan ulkoisen blogin.

”Selvityksemme mukaan yritysblogeja on perustettu viime vuosina runsaasti. Parhaimmillaan yritysblogit edistävät yrityksen tai organisaation omaa perus- tai liiketoimintaa ja rakentavat toivottua mielikuvaa. Kilpailulla haluamme nostaa esiin ansioituneita ja esimerkillisiä yritysblogeja, jotka ovat tässä onnistuneet”, kertoo Manifeston partneri Mikko Koistinen.

Ilmoittautuminen Suomen paras yritysblogi 2014 -kilpailuun on alkanut, ja voittaja julkistetaan Markkinointiviestinnän viikkojen yhteydessä syyskuun 24. päivä. Voittaja saa maineen ja kunnian lisäksi käyttöönsä Suomen paras yritysblogi 2014 -logon. Lisäksi kaikki short-listalle päässeet ehdokkaat saavat blogistaan asiantuntija-arvion, joka sisältää näkemyksen blogin vahvuuksista ja kehittämiskohteista.

Haussa sisällöllisesti kiinnostava ja organisaation tavoitteita tukeva blogi

Suomen paras yritysblogi 2014 -kilpailuun voi osallistua mikä tahansa suomalainen yritys tai organisaatio, joka ylläpitää ulkoista, kaikille avointa blogia. Kilpailuun voi ilmoittautua sekä B2B- että B2C-puolen yritysblogit kaikilta toimialoilta.

Voittajan valitsee viisihenkinen tuomaristo, joka on ansioitunut niin viestinnän, markkinoinnin, yritysmaailman kuin blogikulttuurin ja tutkimuksen parissa. Tuomareina toimivat Kauppalehden markkinointisivujen tuottaja ja toimittaja Miia Savaspuro, Fazerin Online-dialogijohtaja Kati Sulin, innovaatioviestinnän tutkimuksen professori Pekka Aula, MTL:n toimitusjohtaja Tarja Virmala sekä Manifeston partneri Mikko Koistinen.

”Tuomaristo arvioi blogeja muun muassa sisältöjen kiinnostavuuden, houkuttelevan yleisilmeen, mielekkään rakenteen sekä blogin aktiivisuuden perusteella. Arvioinnissa kiinnitetään huomiota myös siihen, kuinka hyvin blogi tukee organisaation omia tavoitteita. Ratkaisevaa on toimiva ja kiinnostava kokonaisuus”, kertoo Koistinen.

Kilpailussa annetaan tunnustus myös vuoden parhaalle blogikirjoitukselle, jonka kriteereinä ovat puhutteleva sisältö sekä postauksen ansaitsema huomio.

Kilpailuun voi ilmoittautua 31.8. asti sivustolla www.suomenparasyritysblogi.fi

Mikko Koistinen, partneri, Viestintätoimisto Manifesto

mikko.koistinen@manifesto.fi, puh. 040 565 5564

www.suomenparasyritysblogi.fi

Manifesto on vuonna 2000 perustettu viestintätoimisto, joka on bloggaajasuhteiden ja blogitutkimuksen edelläkävijä Suomessa. Manifesto julkaisi tammikuussa 2014 ensimmäisen yritysblogeja koskevan tutkimuksen, minkä lisäksi se on toteuttanut lifestyleblogikenttää kartoittavaa Blogibarometria vuodesta 2009 alkaen.

www.manifesto.fi