Suoramyyntiyritys Zinzino laajenee Kanadaan

Zinzino-konserni, yksi maailman johtavista funktionaalisia elintarvikkeita ja kahvia myyvistä suoramyyntiyrityksistä, jatkaa kansainvälistä kasvuaan laajentumalla Kanadaan. Kanada on Zinzinon 13 markkina-alue. Zinzino on kehittänyt prosessin, jonka avulla liiketoiminnan aloittaminen uusilla markkinoilla on nopeaa ja tehokasta. Myyntiodotukset Kanadan osalta ovat korkeat.

Nasdaq First Northiin joulukuussa 2014 listatutunut ruotsalainen suoramyyntiyritys Zinzino on määrätietoisesti tehnyt töitä voidakseen jatkaa vakaata kasvua ja laajentumista uusille markkinoille. Syksyllä 2015 Zinzino toteutti Faun Pharma AS:n ja Bioactive Foodin AS:n yritysostot, jotka ovat mahdollistaneet matalamman kulurakenteen ja kokonaisvaltaisen vastuun tuotteiden tuotantokaaresta tutkimuksesta tuotantoon. Synergiaetu ulottuu läpi koko ketjun tutkimuksesta ja tuotannosta loppukäyttäjiin asti.

– Zinzinolla on nyt rakenteet paikoillaan ripeään kasvuun siinä aikataulussa kuin olemme suunnitelleet. Kasvu tapahtuu sekä maantieteellisellä laajentumisella että uusien asiakkaiden rekrytoimisella nykyisillä markkinoilla. Kasvun lisäksi keskitymme nykyisten tuotteiden kehitykseen ja uutuuksien lanseeraukseen, kertoo Zinzinon konsernijohtaja Dag Bergheim Pettersen.

Kasvu Kanadan markkinoille on luonnollinen jatkumo Zinzinon vuoden 2014 laajentumiselle Yhdysvaltoihin. Zinzinon Yhdysvaltoihin perustettu hallinnollinen toimisto vastaa myös Kanadan markkinasta.

– Olemme innoissamme aloittaessamme liiketoiminnot Kanadassa. Odotuksemme ovat korkeat ja uskomme, että viime vuoden lanseeraus Yhdysvalloissa ja siitä kerätty kokemus mahdollistaa myyntiyön nopean käynnistämisen, sanoo Dag Bergheim Pettersen.

Zinzinon strategiassa on jatkaa laajentumista uusille markkinoille vuoden 2016 aikana.

Dag Bergheim Pettersen, toimitusjohtaja, Zinzino-konserni, puh. +47 93 22 57 00

www.zinzino.fi

Zinzino AB (publ.) on yksi maailman johtavista suoramyyntiyrityksistä. Yritys toimii Ruotsissa, Norjassa, Tanskassa, Suomessa, Virossa, Latviassa, Liettuassa, Islannissa, Puolassa, Alankomaissa, Kanadassa ja Yhdysvalloissa. Zinzino markkinoimat ja myymät tuotteet edustavat kahta eri tuotekategoriaa: Zinzino Health keskittyy funktionaalisiin elintarvikkeisiin kestävän terveyden edistämiseksi, ja Zinzino Coffee -kategoriaan kuuluvat espressokoneet, kahvit, teet ja tarvikkeet. Zinzino tarjoaa asiakkailleen tuotteita, joiden keskiössä ovat laatu, ympäristö, hyvinvointi ja arjen ylellisyyden tunne. Konsernin arvoja leimaavat korkea laatu, asiakaslähtöisyys ja panostaminen aktiiviseen tuotekehitykseen. Tuotteita markkinoidaan suoramyynnin kautta. Zinzino omistaa norjalaisen tietoyrityksen BioActive Foods AS:n ja norjalaisen tutkimus- ja tuotantolaitoksen Faun Pharma AS:n. Zinzino on jo vuodesta 2005 toiminut ranskalais-belgialaisen Rombouts & Malongo -kahvitalon agentuurina. Zinzino-konsernilla on satakunta työntekijää. Konsernin pääkonttori on Göteborgissa, sillä on toimisto ja tuotantolaitos Oslossa ja Oslon liepeillä, sekä toimistot Floridassa ja Helsingissä.