Talenom ja EmCe yhteistyöhön: Uusi kokonaispalvelu pk-yritysten talousohjauksen ulkoistamiseen

Pienille ja keskisuurille yrityksille tietotekniikkapalveluja tarjoava EmCe Solution Partner on solminut yhteistyösopimuksen talouden hallinnan palvelutalon Talenomin kanssa. Sopimuksen myötä markkinoille tuodaan aivan uudenlainen toiminnan- ja talousohjauksen kokonaispalvelu, joka avaa pk-yrityksille mahdollisuuden samoihin maailmanluokan ratkaisuihin, jotka ovat aiemmin olleet vain suurten yritysten ulottuvilla. Pk-yritys saa käyttöönsä sekä järkevästi hinnoitellun täysimittaisen toiminnanohjausjärjestelmän että taloushallinnon prosessien ulkoistamispalvelun.

Yhteistyö nivoo yhteen Talenomin liki 40 vuoden historian talousprosessien hoitamisesta EmCen kokemukseen noin 1 500 yrityksen talous- ja toiminnanohjausprojekteista. Ratkaisun perusjärjestelmänä toimii yksi maailman eniten käytetyistä toiminnanohjausjärjestelmistä, Microsoft Dynamics NAV.

Talenom ottaa käyttöönsä EmCen toimittaman Microsoft Dynamics NAV -järjestelmän Talousosastopalvelut-yksikössään. Yksikkö on erikoistunut kasvavien ja keskisuurten yritysten taloushallinnon prosessien ulkoistamiseen. Palvelut kattavat ostolaskujen, myyntilaskujen, palkanlaskennan sekä kirjanpidon ja raportoinnin prosessien ulkoistamisen.

NAV-järjestelmän käyttöönoton myötä Talenomin palvelutarjonta laajenee aivan uudelle tasolle, kun asiakkaille tarjotaan myös toiminnanohjausjärjestelmää. Asiakas hoitaa itse toiminnanohjauksen ja Talenom samassa järjestelmässä taloushallinnon toiminnot. Asiakasyritys vapautuu tällöin sitomasta omia resurssejaan talousohjaukseen.

Toiminnanohjausjärjestelmästä tullaan tarjoamaan myös toimialakohtaisia ratkaisuja, jotka on esimääritelty kunkin toimialan tarpeiden mukaisesti. Tavoitteena on pystyä tarjoamaan toiminnanohjausjärjestelmä asiakkaalle huomattavasti markkinoilla olemassa olevia ratkaisuja edullisemmalla kustannustasolla ja pienemmällä työmäärällä.

”Kuluva vuosi on pk-yrityksille tietoteknisesti ehkä haastavin koskaan johtuen monista taloushallinnon järjestelmiä sivuavista muutoksista kuten SEPA:sta, verotilinpäätöksestä ja alv-muutoksista”, sanoo toimitusjohtaja Markus Backlund EmCeltä. ”Tästä johtuen asiakaskunnassamme on ollut erityistä kysyntää osaavalle kumppanille juuri taloushallinnon ulkoistuksen osalta. Microsoft Dynamics NAV -toiminnanohjausjärjestelmä tarjoaa muunneltavuutta, joten jatkossa palvelujen laajentaminen muihinkin kuin taloushallinnon prosesseihin tulee olemaan mahdollista.”

”Siirtyminen tämän kaltaisen kokonaispalvelun toimittajaksi on uusi aluevaltaus paitsi yrityksellemme myös koko toimialalle”, kuvailee toimitusjohtaja Harri Tahkola Talenomilta. ”Lähdimme tähän asiakkaidemme toiveesta. Palvelu on pilottivaiheessa, mutta se on jo nyt herättänyt valtavaa kiinnostusta asiakaskunnassamme. Eikä ihme, sillä kyseessä on kustannustehokas ja monipuolinen kokonaispalvelu, joka auttaa asiakkaitamme menestymään entistäkin paremmin.”

Talenom Oy, toimitusjohtaja Harri Tahkola, puh 0400 585 400, harri.tahkola(a)talenom.fi

EmCe Solution Partner Oy, toimitusjohtaja Markus Backlund, puh. 040 5520 900, markus.backlund(a)emce.fi

Talenom Oy

Talenom on vuonna 1972 perustettu talouden hallinnan palvelutalo, jolla on kolme liiketoimintayksikköä: tilitoimistopalvelut, talousosastopalvelut ja konsultointipalvelut. Yhtiön palveluksessa on 280 työntekijää ja se toimii 11 paikkakunnalla eri puolilla Suomea. Talenomilla on asiakkaana noin 4 400 erikokoista ja eri toimialoilla toimivaa yritystä ja yhteisöä.

EmCe Solution Partner Oy

Vuonna 1980 perustettu EmCe Solution Partner Oy tarjoaa tietotekniikkapalveluja pienille ja keskisuurille yrityksille. Yhtiön liikevaihto oli 9,8 miljoonaa euroa vuonna 2009. EmCen palveluksessa on 63 työntekijää. Yhtiöllä on toimipisteet Helsingissä, Tampereella, Oulussa ja Lahdessa.