The Art of Basware-kilpailu kansainvälistyy

-          Basware laajentaa taidenäkyvyyttään

Espoo, 12.2.2014 – Viidettätoista juhlavuottaan viettävä, nuorille taiteilijoille tarkoitettu taidekilpailu, The Art of Basware kansainvälistyy. Kilpailu on nyt avoinna myös muille kuin suomalaisille taiteilijoille. Osa lunastetuista teoksista tullaan viemään Baswaren muiden maiden toimistoihin.

Basware lunastaa joka vuonna kilpailun voittajateoksen sekä muita valikoituja teoksia kokoelmaansa. Taidekokoelma sisältää tällä hetkellä jo 85 teosta.

”Halusimme juhlavuotemme kunniaksi laajentaa jo perinteeksi muodostunutta kilpailuamme ja tarjota myös muiden maiden nuorille taiteilijoille mahdollisuuden osallistua ja saada töitänsä esille. Yhteiskuntavastuu on meille tärkeä asia, ja The Art of Basware on yksi esimerkki sosiaalisen vastuun kantamisestamme”, kertoo Baswaren Chief Marketing Officer, Steve Muddiman.

Viime vuonna yhteiskunnallista kehitystä ja sitoutumista tukevaan kilpailuun osallistui lähes 200 nuorta taiteilijaa yli 400 teoksella. Viime vuoden kilpailun voitti Viljami Heinonen maalauksellaan ”Scarecrows”. Tämän vuoden kilpailuteemana on Growth.

”Basware tukee nuoria taiteilijoita myös siksi, että koemme hengenheimolaisuutta heidän kanssaan. Meitä yhdistävät innovaatio, luovuus, intohimo ja määrätietoisuus. Kaikkia näitä taitoja ja ominaisuuksia tarvitaan uusien toimintatapojen edelläkävijyyteen eri puolilla maailmaa”, Muddiman summaa.

Basware aloittaa myös ArtHelsinki yhteistyön

Basware aloittaa tänä vuonna yhteistyön myös ArtHelsinki -nykytaiteen messujen kanssa. ArtHelsinki järjestetään syyskuussa yhtä aikaa Habitare-messujen kanssa, ja tapahtumakokonaisuus kerää vuosittain noin 55 000 kävijää.

”Basware on tehnyt loistavaa työtä nuorten taiteilijoiden tukemiseksi jo pitkään. The Art of Basware -juhlanäyttelyssä tulee olemaan kiinnostava kokonaisuus valokuvia, maalauksia, piirroksia, grafiikka ja veistoksia viimeisen 15 vuoden ajalta”, toteaa ArtHelsinki-tapahtuman myyntipäällikkö Tuija Ekegren.

The Art of Basware -kilpailun tuomareina toimivat jälleen Taidemaalariliiton asiantuntijat Paula Holopainen ja Raija Heikkilä.

Basware lunastaa voittajateoksen kokoelmaansa 5000 eurolla. Taidekilpailuun voivat ilmoittautua 21.3.2014 mennessä kaikki alle 30-vuotiaat taiteilijat. Lisätietoja kilpailusta, ilmoittautumisesta ja vuosien varrella kerätystä taidekokoelmasta on saatavilla osoitteessa http://www.basware.fi/art (suomeksi) ja http://www.basware.com/art (englanniksi).

Viime vuoden voittajan Viljami Heinosen videohaastattelu: http://youtu.be/1RF8BQ4VOZo

www.arthelsinki.com

Lisätietoja: Sirje Ahvenlampi, Basware Oyj, sirje.ahvenlampi@basware.com, puh. +358 50 557 3822

Basware

Basware tarjoaa avoimia, turvallisia, pilvipalveluihin perustuvia ratkaisuja kaikenkokoisille organisaatioille. Ratkaisujen avulla organisaatiot voivat tehostaa hankinta-, ostoreskontra-, laskutus-, maksuliikenne- ja talousohjausprosessejaan.

Eri toimialojen yritykset, pienistä suuryhtiöihin, käyttävät Baswaren ratkaisuja saavuttaakseen huomattavia kustannussäästöjä, parantaakseen rahavirran ennustettavuutta ja tiivistääkseen asiakas-toimittajasuhteita. Basware Commerce -verkoston perustana on avoimuus, joka mahdollistaa erilaisten organisaatioiden välisen kaupankäynnin sähköisen asioinnin ja tekee verkostosta maailman kattavimman. Verkosto yhdistää miljoonia käyttäjiä yli 100 maassa ja 900 000 organisaatiossa.

Basware on maailman johtava helpomman ostamisen ja paremman myymisen ratkaisujen toimittaja. Lue lisää Baswaren tavasta tehostaa talousprosesseja ja kannattavuutta verkkosivuiltamme www.basware.fi.

The Art of Basware sosiaalisessa mediassa:

#ArtOfBasware

Facebook: https://www.facebook.com/pages/Nuoren-kuvataiteen-kilpailu-The-Art-of-Basware/248410283082