Tiedote: Solitalla takanaan kaikkien aikojen tulosvuosi

IT-palveluyhtiö Solitan vahva taloudellinen kasvu jatkuu. Yhtiö paransi tilikaudella 2010 sekä liikevaihtoaan että liikevoittoaan.  Kasvun odotetaan jatkuvan edelleen tilikaudella 2011.

Solitan liikevaihto tilikaudella 2010 oli 17,4 miljoonaa euroa, mikä on 29 prosenttia enemmän kuin vuotta aiemmin (2009: 13,5 miljoonaa euroa). Yhtiön liikevoitto kasvoi 56 prosentilla 1,5 miljoonaan euroon (2009: 919 000 euroa).

”2010 oli Solitalle huikea vuosi”, sanoo toimitusjohtaja Jari Niska. ”Markkina on selvästi elpynyt taantuman jäljiltä, ja it-investoinnit ovat lähteneet kasvuun. Kaikki liiketoiminta-alueemme kasvoivat kaksinumeroisella luvulla. Uskon tämän olevan tulosta pitkäjänteisestä työstämme asiakkaidemme menestyksen hyväksi. Ketterä ja asiakaslähtöinen toimintatapamme heijastuu asiakastyytyväisyytenä ja sitä kautta hyvinä tuloksina. Missiomme on auttaa asiakkaita hyödyntämään informaatiota tehokkaammin liiketoiminnassaan.”

Tilikaudella 2010 Solitan henkilöstön määrä kasvoi 148:stä 173 työntekijään. Helmikuussa Solita sijoittui sijalle 14 Suomen parhaat työpaikat 2011 -tutkimuksen yleisessä sarjassa. Sijoitus harppasi 14 sijaa viime vuoteen verrattuna. ”Liiketoimintamme ja menestyksemme perustana on osaava ja innostunut henkilöstö. Olemme onnistuneet säilyttämään hyvän työyhteisön elementit, vaikka työntekijöiden määrä on kasvanut joka vuosi. Meille on tärkeää, että elämme ja toimimme arvojemme mukaisesti ”, Niska jatkaa.

Vuodelta 2011 Solita odottaa edelleen kasvua kaikilla liiketoiminta-alueillaan, joita ovat operatiiviset järjestelmät, sähköinen liiketoiminta sekä tiedolla johtamisen ratkaisut. Yhtiö jatkaa olemassa olevien asiakkuuksien ja markkinaosuutensa vahvistamista.

Solita Oy, toimitusjohtaja Jari Niska, puh. 040 5246 400, jari.niska(at)solita.fi

Solita Oy

Solita Oy on vaativiin tietojärjestelmäratkaisuihin ja IT-asiantuntijapalveluihin erikoistunut suomalainen yritys. Keskeisiä palveluita ovat asiakaskohtaiset ohjelmistoratkaisut, sähköisen liiketoiminnan sekä tiedolla johtamisen ratkaisut. Solitan asiakkaina on merkittäviä suomalaisia yrityksiä ja julkishallinnon organisaatioita kuten DNA, Liikennevirasto, Maa- ja metsätalousministeriö, Nokian Renkaat, Rautakirja Oy Lehtipiste, STT, sekä Tekes. Solitan liikevaihto vuonna 2010 oli 17,4 M€. Yhtiö on perustettu 1996, ja sillä on Helsingissä ja Tampereella yli 170 työntekijää. www.solita.fi