Töölön jalkapallostadion on nyt Bolt Arena

Teknologiayritys Bolt.Works HJK:n pääyhteistyökumppaniksi

Henkilöstövuokraukseen erikoistunut teknologiayritys Bolt.Works on solminut yhteistyösopimuksen HJK:n omistaman Helsinki Stadion Managementin kanssaSen myötä Töölön jalkapallostadion muuttuu Bolt Arenaksi ja HJK:n edustusjoukkueiden pelaajat saavat ainutlaatuisen työllisyystakuun.

Suomalainen henkilöstövuokraukseen erikoistunut teknologiayritys Bolt.Works on solminut kuusivuotisen yhteistyösopimuksen Töölön jalkapallostadionia hallinnoivan Helsinki Stadion Managementin (HSM) kanssa. HJK omistaa sata prosenttia HSM:sta.

Sopimuksen myötä Töölön jalkapallostadionin nimi muuttuu tänään (29.1.2020) Bolt Arenaksi. Osana mittavaa yhteistyötä Bolt.Works sitoutuu löytämään halukkaille HJK:n edustusjoukkueiden pelaajille uuden työn peliuran jälkeen.

Yhteistyön aloittamista tuki samankaltaisuus. Bolt.Worksin perustajajäsen Timo Hakkarainen kertoo, että heidän toimintaa luonnehtii sama periksiantamattomuus ja voittamisen tahto kuin kilpaurheilussa.

– Jalkapallostadionin pääsponsoriksi ryhtyminen on ollut meille iso satsaus, mutta haluamme näkyä meille tärkeiden asioiden yhteydessä. Yhteistyö Helsinki Stadion Management Oy:n ja HJK:n kanssa tuo meille huomattavaa lisänäkyvyyttä. Muun muassa massiivisen markkinoinnin ja laadukkaan tekemisen tuella uskomme nousevamme alamme suurimmaksi toimijaksi, Hakkarainen kertoo.

Bolt.Works näkyy Bolt Arenalla laajasti. Arenalla on satoja metrejä Boltin mainosalueita ja yli kaksisataa opastinta. Lisäksi edustusjoukkueen uusien pelaajan pelipaidoissa on Boltin logo.

Työllisyystakuu kilpauransa lopettaville pelaajille

Osana sopimusta Bolt.Works tarjoaa työllisyystakuun uransa lopettaneille HJK:n edustusjoukkueiden nais- ja miespelaajille.

– Kilpaurheilijoiden sijoittuminen työmarkkinoille peliuran jälkeen on kansainvälinen haaste. Olen erittäin iloinen, että Klubi voi mahdollisesti ensimmäisenä jalkapalloseurana maailmassa tarjota työllisyystakuun uuden uran haluaville entisille ammattipelaajille. He ovat panneet itsensä peliin HJK:n puolesta. Meidän vastuu ja ilo on nyt auttaa heidät uuteen alkuun, HJK:n toimitusjohtaja Aki Riihilahti kertoo.

Bolt.Worksissa jo työskentelee entinen HJK:n edustusjoukkueen pelaaja Mika Helin. Kokemukset ovat olleet puolin ja toisin myönteisiä.

– Kilpaurheilutausta on etu työelämässä. Se tuo tekemiseen poikkeuksellista tavoitteellisuutta ja kykyä kantaa vastuuta, Hakkarainen kertoo.

Edustusjoukkueiden pelaajille myönnettävän työllisyystakuun ohella Bolt.Works alkaa järjestää rekrytointitapahtumia, joissa HJK:n aikuisuuden kynnyksellä olevat junioripelaajat, pelaajien vanhemmat sekä HJK:n kannattajat voivat löytää itselleen uuden uran. Ensimmäinen rekrytointitapahtuma järjestetään helmikuun 12. päivä.

– Toivon, että saamme rekrytointitapahtumaan mukaan niin nuoria kesätyön etsijöitä kuin muitakin työnhaussa tukea tarvitsevia. Tarkoituksemme on löytää rekrytointitapahtumassa kaikille halukkaille työpaikka, Hakkarainen kommentoi.

– Urheiluseuran pitää kantaa huolta omasta yhteisöstään. Näillä teoilla haluamme vahvistaa Klubiperhettä entisestään, Riihilahti sanoo.

Vuokratyövoimaa teollisuuteen, rakennuksille, logistiikkaan ja kiinteistöhuoltoon välittävä Bolt.Works on kasvanut omalla toimialallaan erinomaisesti viime vuodet. Se on onnistuneesti tuonut teknologian ja koneoppimisen rekrytointinsa tueksi. Yrityksen liikevaihto kasvoi viisikymmentä prosenttia vuonna 2018 nousten 14 miljoonaan euroon ja yli sata prosenttia vuonna 2019 nousten noin 31 miljoonaan euroon. Boltin yhteisö kattaa yli 3 700 asiakasyritystä ja 30 000 rekisteröitynyttä tekijää.

Bolt.Works
Timo Hakkarainen
Co-Founder / Toimialajohtaja, Teollisuus
timo.hakkarainen@bolt.works
www.bolt.works

HJK Helsinki
Aki Riihilahti
aki.riihilahti@hjk.fi

Bolt.Works Oy

Bolt on henkilöstöpalveluyritys, joka yhdistää työt ja tekijät uudella tavalla. Sekä työntekijät että työn tilaajat voivat arvioida ja suositella toisiaan.

Hyville tekijöille maksetaan parempaa palkkaa ja asiakkaat saavat parempia työntekijöitä.

Bolt työllistää tuhansia työntekijöitä vuosittain teollisuuden, rakentamisen, logistiikan ja kiinteistöhuollon toimialoilla ympäri Suomea.

Yrityksen toimitilat sijaitsevat Helsingissä, Hyvinkäällä, Jyväskylässä, Kokkolassa, Kouvolassa, Kuopiossa, Oulussa, Seinäjoella, Tampereella, Turussa ja Vaasassa, mutta palvelemme juuri siellä missä asiakkaamme ovat.

Helsinki Stadion Management Oy

Helsinki Stadion Management Oy, HSM OY, on HJK Oy:n omistama yhtiö, jonka tehtävä on hallinnoida Töölön jalkapallostadionin liiketoimintaa. HSM Oy vuokraa kenttävuoroja, stadionin kokous- ja toimitiloja sekä vastaa stadionin olosuhteista. HSM Oy tuottaa yrityksille elämyksellisiä työhyvinvointipalveluja, laadukkaita ja monipuolisia työkykykartoituksia, yhteisöllisiä ja hauskoja tyky- ja virkistyspäiviä sekä pidempiä kokonaisvaltaisia hyvinvointiohjelmia.

HJK Oy

HJK Oy vastaa Helsingin Jalkapalloklubin miesten edustusjoukkueen jalkapallotoiminnasta ja siihen liittyvästä liiketoiminnasta. Helsingin Jalkapalloklubi, HJK Helsinki, on Suomen suosituin ja johtava kotimainen jalkapalloseura, joka on tehnyt jo yli 110 vuotta pitkäjänteistä ja määrätietoista työtä suomalaisen jalkapalloilun kehittämiseksi.

HJK toiminta-alueeseen kuuluu jalkapalloa alle kouluikäisten iltapäiväkerhoista aina naisten ja miesten pääsarjatasoille asti. Seurassa pelaa yli 3500 pelaajaa lapsista aikuisiin yli 150 joukkueessa. HJK:n toiminta koskettaa suoraan noin 10 000 perhettä Helsingin ympäristössä.

HJK:n miesten edustusjoukkue on pelannut yhtäjaksoisesti pääsarjatasolla vuodesta 1964. Suomen mestaruuksia HJK on voittanut 29, Suomen Cup -mestaruuksia 13. HJK on Suomen menestynein seura myös kansainvälisesti. Suurimpia saavutuksia ovat UEFA Champions Leaguen lohkovaihe 1998 ja UEFA Europa Leaguen lohkovaihe 2014.