Torstai näyttää esimerkkiä kohti kestävämpää kulutusta – Uutuusmallistossa käytettävä Repreve-kierrätyskuitu on valmistettu muovipulloista

Ulkoiluvaatemerkkien joukossa esimerkillisen ekologisen Torstain syksyn ja talven 2019–2020 mallistossa korostuvat Reilun kaupan puuvilla, uusi kierrätyskuitu ja pyrkimys sekä sisäiseen harmoniaan että maapallon hyvinvointiin.

Urheiluvaatemerkkien joukossa Torstai näyttää tietä kestävämpään tulevaisuuteen. Reilun kaupan puuvillaohjelman ja täysin PFC-vapaan malliston lisäksi Torstai ottaa uuden askelen eteenpäin käyttämällä sesongin tarjonnassa kierrätettyjä materiaaleja.

Uudessa mallistossa korostuvat Reilun kaupan puuvillaohjelmaan kuuluva valikoima, seesteiset jakardikuvioidut puuvillavaatteet, upeat bukleelaadut sekä välitakkien Repreve-tikkaukset.

– Repreve on kierrätyskuitu, joka on valmistettu pääasiallisesti kiertoon palautetuista muovipulloista. Se auttaa säästämään vettä ja energiaa samalla vähentäen riippuvuutta luonnonvaroista ja pienentäen ympäristölle aiheutuvaa kuormitusta. Lisäksi Torstain tuotteissa ei myöskään käytetä untuvaa tai turkiksia. Esimerkiksi untuvatuotteisiin käytetään untuvan kaltaista Repreve-lämmöneristystä ja muita synteettisiä vaihtoehtoja. Synteettiset eristeet jäljittelevät untuvan ominaisuuksia, mutta toisin kuin untuva, ne lämmittävät vielä kastuttuaankin, Luhta Sportswearin markkinointipäällikkö Jenni Kuisma kertoo.

Maapallolla kaikki vaikuttaa kaikkeen

Erityisesti uudesta mallistosta nousevat esiin Repreve-kuidulla vuoritetut puuvillatakit. Alkusyksyä varten ne on topattu kevyesti, mutta pakkasten saapuessa voi kietoutua talviversioiden lämpöön. Kaikkien pääsaumat on teipattu ja PFC-vapaa vedenhylkivyyskäsittely viimeistelee sääsuojan. Näissä takeissa kulminoituu Torstain kestävän kehityksen ajattelu ja pyrkimys harmoniaan sekä sisäisesti että maapallon näkökulmasta.

– Torstain uuden malliston perustana on havainto siitä, kuinka kaikki maapallollamme liittyy toisiinsa, vaikka yhteys ei aina olisikaan ilmiselvä. Niinpä vastakkaiset värit esiintyvät rinta rinnan esimerkkinä siitä, miten luonnossa kaikki nivoutuu yhteen tavalla tai toisella. Linkkien tunnistaminen ja ympäristön huomioiminen johtaa lopulta onnellisuuteen. Tarina toistuu malliston värimaailmassa alkaen vahvoista spektroliitin sävyistä, jatkuen luonnosta ammennetuilla karpalonpunaisella ja graniitinharmaalla ja päättyen lopulta autuasta tasapainon tilaa kuvastaviin Himalajan vuorisuolan pehmeisiin värisävyihin, Kuisma sanoo.

Tuotetiedot:

Torstai Genova -takki
Sporttinen takki vapaa-aikaan. Materiaaliyhdistelmillä on luotu kiinnostava ilme. 40-grammainen vanu pitää lämpimänä. Takissa on vetoketjulla suljettavat taskut ja aidot nahkakoristeet on valmistettu kierrätysnahasta. Vartalonmyötäinen mitoitus sekä säädettävä, kiinteä huppu. Ompeleeton tikkaus ja hihassa koristemerkki. Polyesterivuori. Värit: valkoinen/harmaa, musta ja punainen/harmaa. Suositushinta 149,00 euroa.

Torstai Meribel -midlayer
Välikerrostakki, jossa on yhdistetty eri materiaaleja, joten se sopii monenlaisiin vapaa-ajan asuyhdistelmiin. Aidot nahkakoristeet on valmistettu kierrätysnahasta. Hihassa koristemerkki. Vartalonmyötäinen mitoitus. Vetoketjullisia taskuja. Värit: turkoosi, harmaa ja musta. Suositushinta 99,90 euroa.

Torstai Chelsea -collegetakki
Trendikäs valinta rentoon vapaa-aikaan. Kuvioneulos on yhdistetty jersey-kankaaseen modernilla tavalla. Erityisen mukavan takista tekee puuvillasekoitemateriaali ja resorisuut, jotka tuovat kaulukseenkin muutaman lisäsentin. Helppo yhdistää monenlaiseen asukokonaisuuteen. Värit: pinkki, musta, harmaa ja valkoinen. Suositushinta 69,90 euroa.

Painokelpoiset kuvat voi ladata täältä: https://bit.ly/2wA2kV8

Jenni Kuisma, markkinointipäällikkö, Luhta Sportswear Company, L-Fashion Group Oy
p. 050 427 4412, sähköposti: jenni.kuisma@luhta.fi

Tuotelainat, -kuvat ja showroom:
Markus Hilden, Viestintätoimisto Manifesto
Salomonkatu 17B, 12 krs, Helsinki
p. 044 363 9961, sähköposti: markus.hilden@manifesto.fi

Luhta Sportswear Company on Pohjoismaiden johtavia vaatetusalan yrityksiä. Muodin, urheilun ja vapaa-ajan pukeutumiseen erikoistunut sukuyritys on perustettu vuonna 1907 Lahdessa, jossa edelleen sijaitsee yrityksen pääkonttori. Vakiintuneena, taloudellisesti vakaana ja luotettavana työnantajana, yhteistyökumppanina ja yhteiskunnan jäsenenä olemme yksi suurimmista tekstiilialan yrityksistä Pohjoismaissa. Työllistämme 1700 henkilöä ja teemme noin 245 miljoonan euron liikevaihdon. Konserni tunnetaan muoti- ja sporttivaatebrändeistään: Luhta, Icepeak, Rukka, Torstai, Ril’s, O.i.s. ja Your FACE. Yrityksen brändimallistoja myydään maailmanlaajuisesti, tärkeimmät vientimarkkinamme ovat Eurooppa, Venäjä ja Aasia. Yrityksen vähittäiskauppaketjut ovat: vapaa-ajan vaatetukseen erikoistunut Luhta Brand Store, urheilun Top Sport, muodin ketjut Aleksi 13 ja Your FACE sekä edullisesti edellisten sesonkien mallistoja ja erikoiseriä kuluttajille tarjoavat Luhta Outlet -myymälät.