Tuore tutkimus: Suomalainen nainen sallii kumppaninsa flirttailun

Nettikasino Mr Greenin tuore tutkimus* paljastaa, että 60 prosenttia suomalaisista naisista sallii flirttailun sekä itselleen että kumppanilleen muidenkin kuin oman siipan kanssa.  Tutkimuksen mukaan suomalainen nainen pitää myös iskurepliikkien käyttöä hauskana flirttinä ja osoituksena miehen huumorintajusta. Suomalaisen naisen saakin syttymään parhaiten kehumalla tämän silmiä kauniiksi.

Tutkimuksen taustalla on herrasmiesmäisyyden ja reilun pelin puolestapuhuja, nettikasino Mr Green. Suomessa tutkimukseen osallistui 500 suomalaista 20–60-vuotiasta naista, joilta kysyttiin mielipiteitä muun muassa flirttailusta ja iskurepliikkien käytöstä.

Hauska mies koittaa onneaan iskurepliikeillä

Tutkimuksesta selviää, että suomalaista naista ei huoleta oma tai kumppanin flirttailu muiden kanssa. Jopa 60 prosenttia tutkimukseen vastanneista naisista ilmoittaa, että flirttailu on täysin sallittua. Myös miesten iskurepliikkien käyttö saa naisten hyväksynnän ja yli puolet vastaajista on sitä mieltä, että naista on hyvä lähestyä iskurepliikin avulla.

Tutkimukseen osallistuneista naisista lähes 60 prosenttia pitää iskurepliikkien käyttöä osoituksena miehen huumorintajusta. Naiset pitävät iskurepliikkien käyttöä hauskana flirttinä ja reilusti yli puolet vastaajista ilmoittaa myös vastaavansa nasevasti takaisin miesten iskuyrityksiin.

Naisen saa syttymään kehumalla tämän silmiä kauniiksi

Tutkimuksen mukaan ehdottomasti suosituin miesten käyttämä iskurepliikki on ”onpa sinulla kauniit silmät” ja se saakin yli puolet vastaajista syttymään. Muiksi suosikeiksi tutkimuksessa nousivat iskurepliikit kuten ”onko lainata puhelinta? Äiti käski soittamaan heti, kun olen rakastunut” sekä ”sulla on varmana jalat tosi kipeät, kun olet juossut koko yön mun unissani”. Myös harvinaisemmat iskurepliikit saivat kannatusta ja esimerkiksi Jos olisit hampurilainen, niin olisit McBeautiful” sai vastaajien joukossa kannatusta.

*Nettikasino Mr Green toteutti lokakuussa 2010 tutkimuksen, jossa suomalaisilta naisilta kysyttiin mielipiteitä muun muassa flirttailusta ja iskurepliikkien käytöstä. Tutkimus toteutettiin yhteistyössä tutkimusyritys Consumer Compassin kanssa. Tutkimukseen vastasi 500 suomalaista 20–60 -vuotiasta naista.

Taustatietoja tutkimuksesta ja tarkemmat tutkimustulokset:

Heljä Martikainen, Manifesto Consulting Oy, puh. 040 848 8454, helja.martikainen@manifesto.fi

Mr Green on vuonna 2008 perustettu tasokkuuteen ja elämyksellisyyteen panostava nettikasino, joka toimii Suomen lisäksi Ruotsissa, Norjassa, Itävallassa ja Iso-Britanniassa. Toiminnan kulmakiviä on vastuullisuus. Nettikasinopalvelu on suomenkielinen ja suomenkielistä asiakaspalvelua saa miltei vuorokauden ympäri. Reilu peli, eli Green Gaming, tarkoittaa mm. sitä, että pelaaja voi asettaa katon pelitalletuksillensa. Mr Green on ensimmäinen nettikasino, joka tarjoaa aktiivisesti käyttäjilleen talletuskattoa.