Twinings tuo markkinoille kaksi uutta vihreän teen makua

Twinings tuo markkinoille kaksi uutta vihreän teen makua: Twinings Chai Green Tea ja Twinings Green Tea & Forest Fruits. Vihreällä teellä uskotaan olevan puhdistavia vaikutuksia, jotka virkistävät, rentouttavat ja nesteyttävät kehoa. Uusilla makuvaihtoehdoilla Twinings vastaa vihreän teen kasvavaan suosioon. Vihreä tee on yksi nopeimmin kasvavista hyvinvointiin vaikuttavista tuoteryhmistä, ja tuoreen tutkimuksen* mukaan jo joka neljäs suomalainen nainen nimeää vihreän teen lempiteekseen.

Twinings tuo markkinoille kaksi uutta vihreän teen makua maaliskuussa 2011. Twiningsin uusien vihreä tee -tuotteiden maut koostuvat laadukkaista ja luonnollisista teesekoituksista. Twinings Chai Green Tea ja Twinings Green Tea & Forest Fruits virkistävät, nesteyttävät ja tuovat hyvää oloa jokapäiväiseen elämään.

Twinings Chai Green -teessä maistuu chain lämmin ja mausteinen maku yhdistettynä laadukkaan vihreän teen makuun. Chai on suosittu itämainen inkivääriä ja kanelia sisältävä mausteseos. Yrtti- ja mausteseoksia on muinoin käytetty yleisesti alkoholipitoisten juomien perustana. Tänä päivänä yrtti- ja mausteseokset, chai mukaan lukien, ovat yhä suositumpia myös alkoholittomissa juomissa.

Green Tea & Forest Fruits -teessä maistuu herkullinen sekoitus vadelmaa, karhunvatukkaa ja kirsikoita. Marjaiset ja hedelmäiset teesekoitukset ovat suomalaisten kuluttajien suuressa suosiossa ja nyt Twinings tarjoaa metsämarjojen makua myös laadukkaassa vihreässä teessään.

Vihreän teen suosio kasvussa – vihreää teetä juodaan etenkin hyvinvoinnin edistämiseksi

Twiningsin teettämän tuoreen tutkimuksen mukaan jo joka neljäs suomalainen nainen suosii vihreää teetä. Vihreää teetä juodaan etenkin hyvinvoinnin edistämiseksi. Jopa lähes 90 prosenttia tutkimukseen vastanneista vihreän teen juojista ilmoittaakin juovansa vihreää teetä, koska se edistää terveyttä ja hyvinvointia.  Keskimäärin hyvinvointivaikutukset motivoivat teen juontiin noin 50 prosenttia vastaajista. Keskeiseksi kriteeriksi teetä valittaessa nousee myös sen hyvä maku. Jopa 95 prosenttia vastaajista ilmoittaa maun vaikuttavan ostopäätökseensä merkittävästi.

* Twinings teetti tammikuussa 2011 tutkimuksen, jossa selvitettiin suomalaisten naisten teenjuontitottumuksia. Tutkimukseen vastasi 500 iältään 20–59 -vuotiasta suomalaista naista ja se toteutettiin yhteistyössä tutkimusyritys Consumer Compassin kanssa.

Hanna Vainio
Valora Trade Finland
Puh. 0400 41 00 39
hanna.vainio@valoratrade.fi