Uudet tyylikkäät ja päivitetyt ThinkBook-mallit johtavat etätyön vallankumousta

Lenovo on parantanut huomattavasti ThinkBook™ Plus Gen 2 i -mallia ja julkistaa uusia ThinkBook 13x i -malleja, joissa on 11. sukupolven Intel® Core™ -prosessorit, sekä uudet ThinkBook 14p Gen 2- ja 16p Gen 2 -mallit, joissa on uusimman sukupolven AMD Ryzen ™ -mobiiliprosessori ja NVIDIA® GeForce® Next- Gen -näytönohjain.

Lenovo julkistaa uuden ThinkBook Plus Gen 2 i -kannettavan (yllä) ja esittelee myös tyylikkäät ThinkBook 13x i-, ThinkBook 14p Gen 2- ja ThinkBook 16p Gen 2 -mallit. Uusimmat ThinkBook-mallit on suunniteltu erityisesti pk-yritysten työntekijöille, jotka kaipaavat helppokäyttöisiä ja kestäviä kannettavia. Laitteiden runko on alumiinia ja niihin on sisällytetty viimeisintä kannettavien huipputekniikkaa.

16:10-kuvasuhde, Dolby Vision® HDR -kuvantaminen ja Dolby Atmos® -tuki tietyissä malleissa sekä uusimman sukupolven NVIDIA GeForce -grafiikan tuominen ThinkBook 16p -kannettavaan avaavat uusia sisällönluonti-, työ- ja viihdemahdollisuuksia. Kun yhteiskunta sopeutuu uusiin työskentelytapoihin, pk-yritysten voi olla haasteellista omaksua hybridityöskentelymalleja, minkä vuoksi on erityisen tärkeää, että työntekijöillä on käytettävissään asiaankuuluvaa tekniikkaa.

Yksi design, kaksi käyttötapaa

Uusimmat ThinkBook-kannettavat on suunniteltu käyttäjien lähtökohdista ja niiden ytimessä on käyttökokemuksen helppous. ThinkBook Plus Gen 2 i on parantunut monella osa-alueella, joista tärkeimpiä ovat:

• E-Ink-näytön suhde runkoon nähden on kasvanut 48 prosentista 68 prosenttiin. Kannen päällä sijaitsevan näytön kokoa on kasvatettu vastaamaan päänäytön 2560x1600-resoluutiota.
  • Suorituskykyä on kohennettu paremmalla virkistystaajuudella, ja e-Ink-käyttöliittymä on uudistettu tuomaan lisää intuitiivisuutta ja pyörittämään ohjelmia jopa kannen ollessa kiinni.
  • Aiempaa ohuempi (13,9 mm) ja kevyempi (1,3 kg) muotoilu pitää sisällään kuitenkin 16:10-suhteisen näytön, jossa on vähennetty sinisen valon määrää, ja jonka koko suhteessa runkoon on kasvanut lähes 90 prosenttiin.
  • Kosketuselementtejä on parannettu mm. uudella kynällä, joka käynnistää valitut sovellukset automaattisesti.
  • Yhdistettävyysominaisuuksia ovat mm. Intel Thunderbolt™ 4 -portit, wifi 61 sekä uusi  valinnainen Energysquaren Power by Contact ® -tekniikkaa käyttävä ThinkBook Charging Mat -latausalusta. Se lataa langattomasti aiempaa suuremman akun, josta riittää virtaa normaalikäytössä jopa 15 tunniksi2 tai jopa vuorokaudeksi2, kun käytössä on pelkkä e-Ink-näyttö.

Pienikokoinen ThinkBook 13x (alla), joka on saatavana myrskynharmaana tai pilvenharmaana, on yksi markkinoiden ohuimmista 13 tuuman yrityskannettavista. Vain 12,9 mm ohuena ja alle 1,2 kg painoisena sitä on helppo kantaa mukana kaikkialle.

ThinkBook Plus Gen 2 i -uutuusominaisuuksista 13x-mallissa ovat Dolby Vision, Dolby Atmos sekä Thunderbolt 4 -portit. Intel Evo -alustalle suunniteltujen ja virrankulutukseltaan aiempaa pienempien 11. sukupolven Intel Core -prosessorien ansiosta ThinkBook Plus Gen 2 i ja 13x i säilyttävät erinomaisen suorityskyvyn kuluttamalla suhteellisen vähän akkuvirtaa3.  Langaton wifi 61 -verkkoyhteys sekä 53 wattitunnin akku tuovat joustavuutta työpäivään toimistolla ja etätyöskentelyssä.

Tehoa käyttäjälle

Uusimpien AMD Ryzen -mobiilisuorittimien vuoksi ThinkBook 14p ja 16p soveltuu erityisesti käyttäjille, jotka edellyttävät kannettavaltaan erinomaista suorituskykyä, laadukasta näyttöä, nopeaa muistia ja helppoa yhdistettävyyttä. ThinkBook 14p ja 16p on esimerkiksi optimoitu videokokouksiin, sillä kannettavissa on ThinkShutterin suojaama Full HD -kamera (valinnaisena), suuri Touchpad sekä puheluihin tarvittava pikanäppäimistö, jossa on sopivan kirkas taustavalo. Kannettavissa on myös muita työntekoa helpottavia älykkäitä ominaisuuksia, kuten tekoälyyn perustuva taustahälyä tukahduttava melunvaimennusalgoritmi. Lisäksi käyttäjä voi vaihtaa eri työtilojen välillä, kuten Private-tilan, jaetun tilan tai muut laitteet mukaan ottavan tilan.
ThinkBook 14p on ohut ja kevyt (16,9 mm ja 1,4 kg) ja se on saatavilla jopa 14-tuumaisen 2.8K OLED -näytön kera VESA®DisplayHDR™ True Black -standardilla. ThinkBook 16p on erikseen saatavilla NVIDIA GeForce RTX Laptop -grafiikkaprosessorilla, joka täydentää tehokasta AMD Ryzen -prosessoria. 16-tuuman 2560x1600 -näyttö vauhdittaa luovaa työskentelyä. ThinkBook 16p -kannettavan voi myös konfiguroida X-Rite™ Pantone® -näytön kanssa.

Tehokkuuden lisäämiseksi Lenovo Vantage -ohjelmisto päivittyy tulevien kuukausien aikana uusilla ominaisuuksilla4. Näihin lukeutuvat mm. erillisten sivujen, kuten Meeting Managerin ja Creator Centerin, lisääminen Vantageen, jotta käyttäjät voivat paremmin määrittää laitteidensa asetukset online-kokouksia, luovaa työtä ja sovelluksia varten. Päivitys tuo myös tuoreet Vantage Smart Performance Services -toiminnot saataville kaikkialla. Niiden avulla käyttäjät pääsevät yhdellä klikkauksella skannaamaan ja korjaamaan haittaohjelmien tietokoneelle aiheuttamia vikoja ja poistamaan virukset. Verkkosovelluksen nopean välimuistin ansiosta Vantage on sekunneissa 5 käyttövalmis missä tahansa maailmankolkassa.

Lisätietoja tuotteista Lenovon CES-sivuilla. Kuvia median käyttöön voi ladata täältä.

Hinnat ja saatavuus6:

• Laitteet ovat saatavilla vuoden 2021 ensimmäisen neljänneksen aikana seuraavin suositushinnoin:
  • ThinkBook Plus Gen 2 i 1299,00 euroa
  • ThinkBook 13x I 1099,00 euroa
  • ThinkBook 16p 1099,00 euroa
  • ThinkBook 14p ei näillä näkymin tule saataville EMEA-alueella

Markus Hilden
Viestintätoimisto Manifesto
lenovo@manifesto.fi

Lenovo
Lenovo on 50 miljardin Yhdysvaltain dollarin kokoinen globaali yritys, jolla on 63 000 työntekijää ja joka toimii 180 markkinoilla ympäri maailman. Lenovon rohkea visio on tarjota kaikille älykkäämpää teknologiaa. Kehitämme maailmaa muuttavia teknologioita, jotka rakentavat osallistavampaa, luotettavampaa ja kestävämpää digitaalista yhteiskuntaa. Suunnittelemalla ja rakentamalla maailman kattavimman älylaitteiden tuotevalikoiman olemme myös johtamassa älykästä transformaatiota. Pyrimme luomaan parempia kokemuksia ja mahdollisuuksia miljoonille asiakkaille ympäri maailman. Lisätietoja Lenovosta: https://www.lenovo.com/fi/fi/about. Seuraa meitä: LinkedIn, FacebookTwitterYouTubeInstagramWeibo.

1 Vaatii erikseen ostetun wifi-yhteyden, jonka ominaisuudet voivat vaihdella sijainnin mukaan. Lisäehtoja ja/tai maksuja sovelletaan. Wifi 6 -nopeus on tyypillisesti jopa 9,6 Gbps verrattuna wifi 5 -nopeuteen, jonka nopeus on jopa 3,5 Gbps. Yhteyden nopeudet vaihtelevat sijainnin, ympäristön, verkko-olosuhteiden ja muiden tekijöiden mukaan.
2 Akun kesto vaihtelee ja riippuu useista tekijöistä, kuten tuotteen kokoonpanosta ja käytöstä, ohjelmistosta, käyttöolosuhteista, langattomasta toiminnasta, virranhallinta-asetuksista, näytön kirkkaudesta ja muista tekijöistä.
3
Lähde: Intel. Alan vertailuarvon ja edustavien käyttöoppaiden mittaus ja 11. sukupolven Intel Core i7 -suorittimien, ominaisuudet, jotka on kehitetty osana Intelin kattavaa kannettavien tietokoneiden innovaatio -ohjelmaa Project Athena, testattiin, mitattiin ja verifioitiin premium-spesifikaation mukaan ja keskeiset kokemusindikaattorit vertaansa vailla olevien käyttökokemusten varmistamiseksi. Lisätietoja suorituskyvystä ja vertailutuloksista on osoitteessa www.intel.com/Evo.
4 Tammikuun ja huhtikuun 2021 välisenä aikana nämä Vantage-päivitykset on saatavilla kaikille kuluttaja- tai pienyritystietokoneille, jotka on määritetty "koti- ja toimistokäyttöön" laitteen asennuksen aikana. Päivitykset on saatavilla Microsoft Storessa manuaalista lataamista varten.
Hinnat eivät sisällä veroja, toimituskuluja tai optioita ja voivat muuttua ilman erillistä ilmoitusta; muita ehtoja sovelletaan. Jälleenmyyjän hinnat voivat vaihdella. Päivämäärät voivat vaihdella maantieteellisesti, ja tuotteita saattaa olla saatavilla vain tietyillä markkinoilla. Kaikki tarjoukset saatavuuden mukaan. Lenovo pidättää oikeuden muuttaa tuotetarjontaa, ominaisuuksia ja teknisiä tietoja milloin tahansa ilman erillistä ilmoitusta.

LENOVO, THINKBOOK ja THINKSHUTTER ovat Lenovon tavaramerkkejä. Intel, Intel Core, Intel Evo ja Thunderbolt ovat Intel Corporationin tai sen tytäryhtiöiden tavaramerkkejä Yhdysvalloissa ja / tai muissa maissa. AMD ja Ryzen ovat Advanced Micro Devicesin tavaramerkkejä. Dolby, Dolby Vision ja Dolby Audio ovat Dolby Laboratories, Inc: n rekisteröityjä ja rekisteröimättömiä tavaramerkkejä Yhdysvalloissa ja / tai muissa maissa. NVIDIA, GEFORCE, GEFORCE RTX ovat NVIDIA Corporationin tavaramerkkejä. Wi-Fi on Wi-Fi Alliancen tavaramerkki. TÜV on TÜV Rheinland Groupin rekisteröity tavaramerkki. EYESAFE on Healthe LLC: n rekisteröity tavaramerkki. VESA ja DISPLAYHDR ovat Video Electronics Standards Associationin tavaramerkkejä. PANTONE ja X-Rite ovat Pantone LLC: n rekisteröityjä tavaramerkkejä. Kaikki muut tavaramerkit ovat omistajiensa omaisuutta. © 2020, Lenovo Group Limited.