Uusi digitaalinen elokuvapalvelu Plejmo aloittaa tänään Suomessa

”Plejmo haastaa Netflixin ja muut kilpailijat pohjoismaiden laajimmalla elokuvatarjonnalla sekä uudenlaisella dynaamisella päiväkohtaisella hinnoittelumallilla.”

Ruotsalainen digitaalinen elokuvapalvelu Plejmo (www.plejmo.com/fi) aloittaa tänään toimintansa Suomessa. Plejmolla on Pohjoismaiden ja myös Suomen suurin elokuvien tietokanta, josta löytyy tällä hetkellä 2 500 elokuvaa. Palveluun lisätään kevään ja kesän aikana tuhansia uusia ja vanhoja elokuvia, jonka jälkeen Plejmon palvelusta löytyy noin 8000 ulkomaista ja kotimaista elokuvaa.

Laajan tarjontansa lisäksi Plejmo haastaa kilpailijat uudella dynaamisella hinnoittelumallillaan: Elokuvan päivähinta vaihtelee sen kysynnän mukaan. Jos elokuva on suosittu, sen hinta voi nousta enintään 5 euroon. Jos katsojia on vähän, hinta laskee minimissään 0,33 euroon. Plejmon erikoisuus on asiakkaille tarjottavat ilmaiset elokuvat, jotka vaihtuvat viikoittain. Plejmon elokuvia voi katsoa myös offline-tilassa, vaikka lomalla tai matkustaessa. Elokuva on katsottavissa 48 tunnin ajan sen maksamisesta.

”Haastamme Netflixin ja muut kilpailijat pohjoismaiden laajimmalla elokuvatarjonnalla sekä uudenlaisella hinnoittelumallilla. Palvelussamme on tarjolla ulkomaisten elokuvien lisäksi myös hyviä suomalaisia elokuvia, joiden määrää aiomme lisätä jatkossa. Olemme tehneet Plejmon mahdollisimman käyttäjäystävälliseksi tehokkaan hakutoiminnon, katsojalle tarjottavien elokuvavinkkien ja offline-käytön avulla”, kertoo yhtiön toimitusjohtaja Ulrika Lindwall.

Plejmo syntyi alkuvuonna 2015, kun ruotsalainen digitaalinen elokuvapalvelu Film2home osti kilpailijansa Headwebin liiketoiminnot Ruotsissa. Uusi yhtiö, Plejmo lanseerataan nyt kaikissa Pohjoismaissa samanaikaisesti. Plejmon toimitusjohtajana toimii ruotsalainen Ulrika Lindwall, 34, joka tuli Film2homen palvelukseen vuonna 2013 tavoitteenaan tehdä yhtiöstä alan merkittävä toimija. Ennen Film2homelle siirtymistään Lindwall vastasi musiikkipalvelu Spotifyn kansainvälistymisestä vuosina 2011-2013.

”Film2home aloitti Suomessa jo vuonna 2007. Vuosien aikana yhtiölle on rakentunut Suomeen hyvä ja uskollinen asiakaskunta. Suomalaisilla on vahva kiinnostus elokuviin ja he ovat sitoutuneita ja aktiivisia asiakkaita. Muihin maihin verrattuna suomalaiset viettävät eniten aikaa palvelussamme elokuvia valitessaan. Meillä on vahva usko siihen, että suomalaiset elokuvan ystävät ottavat Plejmon palvelun omakseen”, Lindwall jatkaa.

Plejmon elokuvia katsotaan Googlen kehittämällä selaimen Widevine -lisäohjelmalla. Käyttäjä voi asentaa sen päätelaitteelleen Plejmon palvelun kautta helposti 30 sekunnissa. Mikäli käyttäjällä on Googlen Chrome-selain, Widevinea ei tarvitse asentaa, sillä se on sisäänrakennettu Chromeen. Plejmon elokuvia voi katsoa tietokoneella, älypuhelimella ja tabletilla.

Ulrika Lindwall, toimitusjohtaja, Plejmo

ulrika@plejmo.com