Uusi huippu-urheilija mukaan Puhtaasti paras -tähdistöön Uintitapahtuma puhtaan urheilun puolesta

Aika: Torstai 2. joulukuuta 2010 klo 9.30–11.00, ohjelma jatkuu klo 12.30 asti
Paikka: Mäkelänrinteen Uintikeskus, Mäkelänkatu 49, Helsinki

Helsingissä uidaan torstaina 2. joulukuuta puhtaan urheilun puolesta, kun Puhtaasti paras -ohjelman suunnitelmat julkistetaan ja uusi huippu-urheilija liittyy Puhtaasti paras -ohjelman urheilijatähdistöön. Suomen Antidopingtoimikunnan ja Fazerin yhteinen Puhtaasti paras -ohjelma edistää puhdasta urheilua ja reilun pelin arvoja.

Mäkelänrinteen uimahallissa uidaan 6 x 25 metrin viesti puhtaan urheilun ja reilun pelin kunniaksi. Uintihaasteessa kisaa viisi joukkuetta: poliitikkoja, median ja yritysten edustajia, Helsingin Urheiluakatemian opiskelijoita, urheilujärjestöjen vaikuttajia ja uinnin maailmanmestari Hanna-Maria Seppälä, joka muodostaa yksin yhden viestijoukkueen.

Uimahallin vesissä uinnin maailmanmestarin kohtaavat mm. ministeri Stefan Wallin, kansanedustaja Juha Mieto, Sanoma-konsernin tuleva toimitusjohtaja Hannu-Pekka Kaukonen, Fazerin viestintä- ja sidosryhmäsuhdejohtaja Ulrika Romantschuk, STT:n urheilutoimituksen esimies Kaija Yliniemi, huippu-urheilun työryhmän johtaja Jukka Pekkala, Suomen Lentopalloliiton toimitusjohtaja Hanna Iiskola-Kesonen, Voimisteluliiton pääsihteeri Maria Laakso ja ADT:n pääsihteeri Pirjo Ruutu. Lopulliset joukkuekokoonpanot vahvistuvat myöhemmin.

Paikalla on myös osa Puhtaasti paras -ohjelman tähdistön jäsenistä, joita on mahdollisuus haastatella tapahtuman yhteydessä. Paikalla olevat huippu-urheilijat vahvistuvat myöhemmin.

Lisätietoja tarkasta aikataulusta sekä osallistujista virallisessa mediakutsussa viikolla 47.

Median yhteydenotot (ennakkoilmoittautumiset, haastattelupyynnöt ja lisätiedot tapahtumasta):

Jonna Varhama, puh. 050 543 2926, sähköposti jonna.varhama@manifesto.fi (lomalla 22.–29.11.)

22.–29.11. välisenä aikana median yhteydenotot:
Mikko Koistinen, puh. 040 565 5564, sähköposti
mikko.koistinen@manifesto.fi

Puhtaasti paras -ohjelma edistää puhdasta urheilua. Ohjelma kunnioittaa puhtaita urheilijoita ja reilun pelin arvoja. ADT ja Fazer haluavat nostaa valokeilaan ne urheilijat, jotka urheilevat eettisesti: lajiaan, kilpakumppaneitaan ja itseään kunnioittaen. Ohjelma haastaa urheilua seuraavat suomalaiset, urheilujärjestöt, urheilijan lähipiirin ja urheilijat mukaan reiluun peliin. www.puhtaastiparas.fi.

Suomen Antidopingtoimikunta ADT ry vastaa koko dopingvalvonnasta Suomessa. ADT:n keskeisiä toiminta-alueita ovat dopingtestaus, koulutustoiminta sekä kansainvälinen toiminta. Toiminnan arvot ovat eettisyys, oikeudenmukaisuus, laatu ja asiantuntijuus. www.antidoping.fi.

Fazer-konserni sai alkunsa vuonna 1891 perustetusta perheyrityksestä, kun Karl Fazer avasi ensimmäisen konditoriansa Helsinkiin. Tänään Fazer-konserni tarjoaa ruokailupalveluja sekä leipomo- ja makeistuotteita. Fazer-konsernin liikevaihto vuonna 2009 oli yli 1,4 miljardia euroa ja henkilöstön määrä lähes 17 000. www.fazer.fi