Uusi huippu-urheilija mukaan Puhtaasti paras -tähdistöön Uintitapahtuma puhtaan urheilun puolesta

Aika: Torstai 2. joulukuuta 2010 klo 9.30–11.00, ohjelma jatkuu klo 12.30 asti

Paikka: Mäkelänrinteen Uintikeskus, Mäkelänkatu 49, Helsinki

Helsingissä uidaan torstaina 2. joulukuuta puhtaan urheilun puolesta, kun Puhtaasti paras -ohjelman suunnitelmat julkistetaan ja uusi huippu-urheilija liittyy Puhtaasti paras -ohjelman urheilijatähdistöön. Suomen Antidoping­toimikunnan ja Fazerin yhteinen Puhtaasti paras -ohjelma edistää puhdasta urheilua ja reilun pelin arvoja.

Mäkelänrinteen uimahallissa uidaan 6 x 25 metrin viesti puhtaan urheilun ja reilun pelin kunniaksi. Uintihaasteessa kisaa viisi joukkuetta: poliitikkoja, median ja yritysten edustajia, Helsingin Urheiluakatemian opiskelijoita, urheilujärjestöjen vaikuttajia ja uinnin maailmanmestari Hanna-Maria Seppälä, joka muodostaa yksin kuudennen viestijoukkueen.

Paikalla on myös Puhtaasti paras -ohjelman tähdistön jäseniä, mm. salibandymaajoukkueen kapteeni Mikael Järvi, naisten jalkapallomaajoukkueen kapteeni Annika Kukkonen ja tennispelaaja Jarkko Nieminen. Opiskelijajoukkueessa uivat mm. telinevoimistelija Tomi Tuuha ja purjelautailija Tuuli Petäjä. Heitä on mahdollisuus haastatella tapahtuman yhteydessä.

Liitteenä (pdf-tiedostot ladattavissa linkeistä alla):

• Tapahtuman tarkka ohjelma ja aikataulu
  • Joukkueiden nimilistat - PÄIVITETTY
  • Tietoa paikalla olevista Puhtaasti paras -tähdistön huippu-urheilijoista - PÄIVITETTY

Joukkueiden nimilistat ja lista paikalla olevista huippu-urheilijoista voivat vielä muuttua. Lopulliset vahvistetut tiedot jaetaan median edustajille infotilaisuudessa tapahtumapäivänä 2.12. klo 9.30.

Ilmoittautumiset, haastattelupyynnöt ja lisätiedot tapahtumasta:

Jonna Varhama, puh. 050 543 2926, sähköposti jonna.varhama@manifesto.fi

Puhtaasti paras -ohjelma edistää puhdasta urheilua. Ohjelma kunnioittaa puhtaita urheilijoita ja reilun pelin arvoja. ADT ja Fazer haluavat nostaa valokeilaan ne urheilijat, jotka urheilevat eettisesti: lajiaan, kilpakumppaneitaan ja itseään kunnioittaen. Ohjelma haastaa urheilua seuraavat suomalaiset, urheilujärjestöt, urheilijan lähipiirin ja urheilijat mukaan reiluun peliin. www.puhtaastiparas.fi.

Suomen Antidopingtoimikunta ADT ry vastaa koko dopingvalvonnasta Suomessa. ADT:n keskeisiä toiminta-alueita ovat dopingtestaus, koulutustoiminta sekä kansainvälinen toiminta. Toiminnan arvot ovat eettisyys, oikeudenmukaisuus, laatu ja asiantuntijuus. www.antidoping.fi.

Fazer-konserni sai alkunsa vuonna 1891 perustetusta perheyrityksestä, kun Karl Fazer avasi ensimmäisen konditoriansa Helsinkiin. Tänään Fazer-konserni tarjoaa ruokailupalveluja sekä leipomo- ja makeistuotteita. Fazer-konsernin liikevaihto vuonna 2009 oli yli 1,4 miljardia euroa ja henkilöstön määrä lähes 17 000. www.fazer.fi