Uusi toimisto Osloon – IT-rekrytointia kehittävän Talentedin tavoite tarjota kansainvälisiä projekteja ohjelmoijille

Suomalainen ohjelmistoalan rekrytointiyritys Talented avasi ensimmäisen ulkomaan toimipisteensä Osloon marraskuussa. Sen myötä Talented haluaa palvella entistä paremmin yhteisönsä kansainvälisistä hankkeista kiinnostuneita ohjelmoijia.

Vuonna 2016 perustettu Talented avasi marraskuussa uuden toimiston Osloon voidakseen vastata yhteisönsä kansainvälisistä projekteista kiinnostuneiden ohjelmoijien toiveisiin entistä paremmin. Samalla Talented haluaa tuoda suomalaista ohjelmointiosaamista Norjan markkinoille sekä auttaa norjalaisia kumppaniyrityksiä kehittymään ja kasvamaan.

“Norjaa vaivaa samanlainen koodaripula kuin Suomeakin, minkä vuoksi työprojekteja on siellä tarjolla hyvin. Uuden toimistomme avulla pystymme tarjoamaan entistä paremmin kansainvälisiä keikkoja niistä kiinnostuneille yhteisön jäsenillemme”, Talentedin toimitusjohtaja Harri Sieppi kertoo.

Talentedin toiminta on käynnistynyt Oslossa hyvin. Ensimmäinen iso asiakasprojekti paikallisen digitoimisto Feedin käynnistyi samana päivänä kun toimisto avasi ovensa.

”Ensimmäisestä päivästä alkaen olemme päässeet välittämään projekteja Talentedin yhteisön ohjelmistokehittäjille.  He ovat meille valtava kilpailuetu Norjan markkinoilla. Tavoitteemme on saada toimiston myynti noin puoleen miljoonaan euroon ensimmäisen vuoden aikana”, Oslon toimiston johtaja Svein Sørensen kertoo.

Talentedin pitkän aikavälin tavoite on jatkaa kansainvälistymistä. Yritys selvittää parhaillaan mahdollisuuksiaan skaalautua myös Hollannin, Yhdysvaltojen tai Ruotsin markkinoille.

“Suomessa jäädään liian usein tekemään suomalaisia projekteja kotimaisille asiakkaille, vaikka korkealaatuista osaamistamme voisi ja pitäisi myydä kansainvälisiin projekteihin. Uskomme, että tämä on suunta, johon markkinaa tulee kehittää”, Sieppi jatkaa.

Talented on kasvanut Suomessa hyvin, ja yhteisöön kuuluu tällä hetkellä yli 1 700 ohjelmistokehittäjää ja 140 kumppaniyritystä. Yrityksen liikevaihto nousi kahdessa vuodessa 4,2 miljoonaan euroon. Tänä vuonna se tavoittelee 9 miljoonan euron liikevaihtoa.

Harri Sieppi

harri@talented.fi
www.talented.fi

Vuonna 2016 perustettu Talented on ohjelmistokehittäjien yhteisö, joka pyrkii ravistelemaan yleistä tapaa rekrytoida ohjelmistoalan ammattilaisia Suomessa ja maailmalla. Yhteisöön kuuluu yli 1 700 ohjelmistokehittäjää ja 140 kumppaniyritystä. Talented auttaa yhteisönsä jäseniä uusien työpaikkojen etsimisessä, urapolun pohtimisessa, projektien löytämisessä ja yrittäjäksi lähtemisessä. Työtä tehdään yksilön tarpeet ja toiveet edellä. Yritys tavoittelee tänä vuonna 9 miljoonan euron liikevaihtoa.