Uutta punnituselektroniikkaa vaativiin prosessinohjauksen sovelluksiin

PAD-sarja sietää raskaimpia ympäristön olosuhteita

Mittaus- ja testausteknologian markkinajohtaja HBM on julkistanut digitaalisen PAD-anturielektroniikan dynaamisen punnitustekniikan sovelluksiin raskaissa ympäristön olosuhteissa.

Dynaamiset täyttö- ja mittaussovellukset raskaissa olosuhteissa, kuten elintarvike- ja farmasiateollisuudessa, asettavat suuret vaatimukset punnituskomponenteille. HBM esittelee nyt uuden digitaalisen anturielektroniikan (PAD-sarja), joka on tarkoitettu prosessinohjaukseen näissä käyttökohteissa.

Uuden PAD-sarjan laitteiden kotelot ovat ruostumatonta terästä ja IP-suojaluokka jopa IP68/IP69K, mikä kestää puhdistamisen korkeimpien hygieenisten standardien mukaan.

Se digitoi analogisten punnitusantureiden tai voima-antureiden signaalit luotettavasti jopa kaikkein vaikeimmissa ympäristöolosuhteissa, mikä helpottaa asiakkaiden siirtymistä analogisesta mittauksesta digitaaliseen ja tuo mukanaan hyötyjä korkeamman signaalin laadun ansiosta.

"Olemme jo nyt huomanneet, että uusi PAD-siltavahvistin kiinnostaa pohjoismaisia laitevalmistajia. Sähköhäiriöiden kestävyys, pieni koko ja joustavat liitännät yhdessä korkean IP-luokan kanssa tekevät siitä kustannustehokkaan ratkaisun esimerkiksi täytön, pakkauksen, tarkastuspunnituksen ja monipäävaakojen käyttökohteisiin", sanoo myynti-insinööri Jyri Niinistö HBM Finlandista.

PAD-sarjan avulla voidaan toteuttaa myös muita vaativia prosessisovelluksia, joissa käytetään venymämittaustekniikkaan perustuvia antureita. Koko mallisarja on hyväksytty kaupallisten käyttökohteiden lainopillisiin sovelluksiin.

Asiakkaan vaatimusten mukaan on saatavilla myös erilaisia versioita esijohdotetuilla anturiliitäntäkaapeleilla (valinnaisesti aseptinen versio) tai plug/plug-versio, joka takaa punnitusantureille tai voima-antureille parhaan mahdollisen joustavuuden.

PAD-sarja tarjoaa integroidun mittaussignaalin muokkauksen, johon sisältyy määriteltävä tai automaattinen suodatin ja kaksi kiinteää digitaalista I/O-liitäntää. Tarvittaessa PAD-sarja voidaan konfiguroida RS485- tai CANOpen-liitäntöjen kautta, mikä mahdollistaa myös analysoinnin ja etäohjauksen verkkoympäristöissä.

Paina kuvan lataamiseksi HBM:n digitaalinen PAD-anturielektroniikka on kehitetty täytön ja mittauksen dynaamisiin käyttökohteisiin raskaissa olosuhteissa. Niiden laitekotelot ovat ruostumatonta terästä ja IP-suojaluokka jopa IP68/IP69K.

Lisätietoa:

Jyri Niinistö, HBM Finland.

Puhelin: 050 301 5621

Sähköposti: jyri.niinisto(at)hbm.com

Harri Kammonen, viestintätoimisto Manifesto Lehdistökontaktit

Puhelin: + 358 40 500 1120